Zašto je prirodan izgled sve više u modi?
Zašto je prirodan izgled sve više u modi?

Zašto je prirodan izgled sve više u modi?

U poslednjih nekoliko godina primećuje se sve veći naglasak na prirodan izgled u svetu mode, lepote i medija. Dok su nekad dominirali neprirodno visoki standardi lepote, sada industrija sve više zagovara prihvatanje individualnosti i autentičnosti. Ovaj rastući trend odražava potrebu za pozitivnijim i raznolikijim reprezentacijama lepote, ali takođe ima dublje korene u društvenim, ekonomskim i tehnološkim promenama.

Ovaj svež senzibilitet takođe menja način na koji ljudi posmatraju kozmetičke tretmane i procedure. Čini se da sve više vraćamo veru u negu kože i stavljamo fokus na prirodnije, zdravije i mladalačko stanje.

No make up makeup

Ne možemo a da ne primetimo da se na društvenim mrežama poslednjih godina promoviše no make up – makeup look. Dostupni su nam proizvodi i tehnike šminkanja koji nam omogućavaju da postignemo izgled koji odašilje svežinom i prirodnošću. Smokey eyes i red lips smo zamenili nude tonovima. Uredne i savršeno oblikovane obrve nam više nisu interesantne. Štaviše odlazimo na tretmane koji nam omogućavaju da ih napravimo tako da izgledaju što neurednije, tj. prirodnije.

Clean girl aestethic

Na TikToku je postao popularan clean girl aestethic trend. Ovaj termin predstavlja ideal ženstvenosti koji naglašava prirodan izgled koji je istovremeno jednostavan, a negovan, sa fokusom na očuvanje zdravlja kože i tela. Naglašava se svežina, negovanost i minimalizam. Odeća u clean girl estetici često je jednostavna, casual i udobna. Karakterišu je neutralni i pastelni tonovi poput bele, krem i smeđe. Naglašavaju se zdrave životne navike, poput onih banalnih, kao što su uredno namešten krevet i ormar do promene načina ishrane, svakodnevnog vežbanja i negovanja mentalnog zdravlja.

Body positivity

Jedan od ključnih razloga za forsiranje prirodnog izgleda jest povećanje svesti o telesnoj pozitivnosti, tzv. body positivity. Čini se da smo uz pojavu društvenih mreža sve više počeli da se upoređujemo sa nerealnim idealima lepote. A kako je od skoro fokus na prirodnoj lepoti, postoje naznake da će se to promeniti. Stavlja se akcenat na prigrljivanje sopstvenog tela sa svim njegovim manama. To nije samo trend, već prava revolucija koja promoviše ljubav prema sebi i prihvatanje sebe. Body positivity ne samo da menja percepciju pojedinaca prema vlastitom telu, već i oblikuje društveni diskurs o lepoti i samopouzdanju.

Diverzitet

Drugi ključni faktor je rastući pokret za raznolikost i inkluzivnost. Ljudi sve više prepoznaju važnost prihvatanja različitih oblika, veličina, boja kože i drugih karakteristika. Ovaj pomak prema prirodnom izgledu otvara prostor za ljude da se izraze onakvi kakvi zaista jesu, bez potrebe da zadovoljavaju rigidne standarde koje su nametnuti od strane industrije. Mnoge marke i kampanje sada uključuju različite tipove tela i ljude svih dobi, pokazujući svetu da lepota dolazi u različitim oblicima i veličinama.

Trend ka minimalizmu koji se proširio zahvaljujući uticaju influens kategorije

Društvene mreže su postale moćni alati za samopromociju i stvaranje vlastitih priča. Ne možemo a da ne primetimo da influenseri i mnoge druge uticajne ličnosti šire svest o tome kako selfiji sa filterima, kao i preterano uređivanje slika loše utiče, posebno na mlade ljude. Nasuprot tome, promovišu se prirodnost i autentičnost. Šalje se poruka da su naše mane u redu i da smo dovoljni baš onakvi kakvi jesmo.

Ipak postoji strah i da ovaj trend ne uzme maha, pa tako ode u neku drugu krajnost. Međutim, to je tema za neki drugi put. Uostalom, pogledajte Barbie, film o svemu, a najmanje o lutkama, koji će vam dati dublji uvid u ovu temu.

Foto: Instagram

Učitati još
Zatvori