Šta su adaptogena pića i zašto ih Katy Perry sada prodaje?
Šta su adaptogena pića i zašto ih Katy Perry sada prodaje?

Šta su adaptogena pića i zašto ih
Katy Perry sada prodaje?

Kada su u pitanju najnoviji trendovi u svetu zdravlja i ishrane, adaptogena pića su trenutno u centru pažnje. Pretpostavljate dobro – TikTok je kriv za to. Prošle jeseni, jedan video na ovoj društvenoj mreži, u kojem se govori o različitim vrstama adaptogenih pića, dostigao je više od 1.2 miliona pregleda. Stvarni efekti ovih pića još uvek supredmet rasprave, pa oni nisu privukli znatiželju time. U eri vizuelne civilizacije, njihov privlačan izgled bio je presudan. Drugi faktor bio je, naravno, efekat poznatih ličnosti koje garantuju njihovu dobrobit. Pevačica Katy Perry toliko veruje u njihovu moć da je pokrenula sopstveni brend adaptogenih napitaka pod nazivom De Soi.

Ali, vratimo se na početak…

Šta su uopšte adaptogena pića?

Adaptogena pića su napici koji sadrže adaptogene – prirodne supstance dobijene iz biljaka i gljiva koje pomažu organizmu da se nosi sa stresom i održava ravnotežu. Ove materije pomažu telu da bolje odgovori na stresne situacije bilo da su one fizičke, emocionalne, biološke ili hemijske prirode. Adaptogeni su poznati po svojim svojstvima koja poboljšavaju fiziološku adaptaciju organizma i često se koriste za povećanje otpornosti na stres, poboljšanje kognitivne funkcije i smanjenje umora.

Neki od najpoznatijih adaptogena nose nazive ashwagandhu, ginseng, reishi gljive i rhodiolu. Ashwagandha, na primer, je poznata po svojim umirujućim svojstvima i sposobnosti da poboljša kvalitet sna i smanji nivo stresa. Reishi gljiva, s druge strane, podstiče zdrav obrazac spavanja i pomaže telu da se prilagodi stresu.

 So, what’s the truth?

Sa sve većim fokusom na wellness (koji neretko idu do paradoksalnih granica nezdravog), potrošači se okreću adaptogenim napicima kao alternativi tradicionalnim alkoholnim pićima. Adaptogena pića zato su posebno privukla pažnju generacije Z, koja prema poslednjim istraživanjima, pije 20% manje alkohola nego milenijalci. Štaviše, predviđa se da će globalno tržište adaptogenih pića dostići vrednost od milijardu dolara do kraja 2024. godine.

Katy, what are you doing here?

Da se poznate ličnosti upuštaju u poslovne vode beauty industrije ne samo da nije novina. Naprotiv, dominantan je trend poslednjih godina. Međutim, Katy Perry je, za razliku od koleginica, odlučila je da se uključi u ovaj rastući trend, umesto u prodaju make up i skincare proizovda. Da li Katy zna nešto što mi ne znamo – ili, bolje rečeno, šta Katy zna što mi (još uvek) ne znamo? lansira sopstveni brend adaptogenih pića pod nazivom ****, Zajedno sa Morganom McLachlan, lansirala je De Soi, a sa ciljem da ponude pića koja ne samo da pružaju ukusno osveženje, već i zdravstvene benefite bez prisustva alkohola.

De Soi nudi nekoliko varijanti napitaka, kao što su Spritz Italiano, koji kombinuje slatke i gorke citrusne note sa hrskavim belim grožđem i hrabrom korenom gencijana, obogaćen adaptogenima kao što su L-teanin, gljiva lavlja griva i reishi gljiva. Zatim, tu je Très Rosé – osvežavajući napitak koji sadrži lavlju grivu i šafran, a namenjen je podizanju raspoloženja bez alkohola. Golden Hour je napravljen sa limunovim balzamom i L-teaninom iz zelenog čaja, poznatim po svojim svojstvima za poboljšanje koncentracije i relaksacije. Purple Lune sadrži adaptogene kao što su ashwagandha i kisela trešnja, i namenjen borbi protiv umora.

Osim brenda De Soi, na američkom tržištu pojavile su se i druge marke adaptogenih napitaka. Bonbuz, na primer, nudi piće koje sadrži piridoksin (vitamin B-6), koren đumbira i Rhodiola rosea, sve namenjeno pružanju osećaja blagostanja bez alkohola. Aplós je još jedna marka koja nudi infuziju širokog spektra kanabisa, koja pomaže u opuštanju bez osećaja pijanstva ili mamurluka. Njihova pića su dizajnirana da interaguju sa endokanabinoidnim sistemom tela, poboljšavajući raspoloženje, apetit i san. Recess kombinuje prave voćne sokove sa magnezijumom i adaptogenima, stvarajući piće koje osvežava i opušta.

Foto: Instagram (@takearecess, @bonbuz, @aplos.world, @drinkdesoi)

Učitati još
Zatvori