Hypeskin: Konceptualna priča lokalnog brenda prirodne kozmetike zasnovane na holističkom pristupu
Hypeskin: Konceptualna priča lokalnog brenda prirodne kozmetike zasnovane na holističkom pristupu

Hypeskin: Konceptualna priča lokalnog brenda prirodne kozmetike zasnovane na holističkom pristupu

Na beogradskoj adresi Svetozara Markovića 52 krije se mala oaza prirode i zdravlja koja ponosno propagira filozofiju koja glasi: urban, nature, holistic, health. Hypeskin je lokalni brend prirodne kozmetike zasnovane na holističkom pristupu, koji je edukacijom i promovisanjem sopstvenih ideologija, stvorio kolektiv mnogo veći od samo toga. Osnivačica brenda, Ines Stanojević, otvorila nam je vrata svoje takozvane Gajbe i otkrila konceptualnu priču iza stvaranja brenda koji nastoji da promeni naše viđenje prirode i dosega njene moći.

Hypeskin – Priroda je lek

Nazvan po izuzetnim lekovitim moćima kantariona, koji na latinskom jeziku nosi naziv hypericum perforatum, Hypeskin je brend koji promoviše holistički pristup kozmetici, zdravlju i lepoti. Međutim, stvaranje ovog brenda dovelo je do stvaranje i Gajbe, kao i svojevrsnog kolektiva istomišljenika koji prepoznaju prirodu kao lek.

Pored prirodne kozmetike koja čini Hypeskin, Gajba je mesto različitih radionica, zbivanja i zdravstvenih praksi otvorena za sve koji žele da zarone u ovaj svet. Upravo na jednoj takvoj radionici pod nazivom Aromaterapija u službi ženskog zdravlja, imali smo priliku da iz prve ruke naučimo o osnovama aromaterapije kao i kako da je svakodnevno primenjujemo. Tom prilikom, razgovarali smo sa osnivačicom Ines Stanojević o priči koja stoji iza ovog konceptualnog prostora.

Odakle ideja za Hypeskin, ali i za Gajbu? Šta je došlo prvo? 

Došao je prvo Hypeskin pre tačno pet godina kada sam iz hobija spoznala da to može biti moj budući posao i neka kreacija iz koje mogu sebe i druge da izlečim, kao i da dam neki doprinos jednom zdravijem načinu života. Hypeskin je nastao iz jedne spontane radionice u Novom Sadu koju sam obišla, kada se desila ljubav automatski da sam počela da pravim proizvode za sebe, prijatelje, porodicu. To je u nekom trenutku već bilo previše, pa sam pretočila u ideju da može da postane brend.

Iskoristila sam svo to znanje unazad koje su mi prenele mama i bake da koristim ono što je oko mene i da to napravim kao svoju neku malu ličnu apoteku, kao i da pomognem sebi i onima kojima je to u tom trenutku potrebno. Posle se desila Gajba jer mi je bio potreban prostor, više nisam mogla da gomilam sirovine koje sam skupljala da bi napravila sve te proizvode. Proizvodi su proizilazili iz mojih ličnih doživljaja, osećaja i putovanja. Svi oni su inspirisani svim što sam proživela i različitim iskustvima u proteklih 15-ak godina.

Kako je došlo do toga da Gajba ne bude samo Hypeskin već kolektiv širi od toga?

Ja sam pre ovog radila u koncept store-u i tu sam naučila da kombinujem stvari. Naučila sam da umrežavam, žene, ljude i dizajnere, baš kao i sad na ovom nivou koja se bavi prirodom i kozmetikom ili proizvodima koji služe zdravlju. Ne možeš sam, preduzetništvo je mnogo teško. Čestitam onima koji žive od toga sami, ali ja to nisam mogla sa Gajbom. Tako sam udružila sve žene koje se bave sličnim poslovima i koje žele da obavljaju svoje radionice, edukuju dalje, a i samim tim prošire i moje vidike i znanje.

Spontano je došao i italijanski jezik. Dugo kombinujem Beograd i Trst kao moju adresu stanovanja i negde su dosta moje inspiracije vezane za Italiju. Joga je proistekla iz moje potrebe, mislim da je vrlo važna naročito za žene zrelog doba. Stresno je sve, preintenzivno je i onda ti je nekad potrebno da budeš u miru. Mi je ovde obavljamo u nekom polu mraku, u finoj melodiji, gde dva puta nedeljno možeš potpuno da se vratiš sebi, da dišeš.

Zašto baš „urban“ u vašoj filozoviji “ urban, nature, holistic, health“? 

Urban je proistekao iz tog mog prethodoh angažovanja i mog saznanja koliko je to zapravo važno. Nisam tradicionalac, satkana sam od sve tri vere i to neko sam multinacionalno dete, poštujem to. Tako da sam samo kroz taj urban mogla da pronađem sebe. Da sam ostala u tom tradicionalnom, onda bi to bilo vrlo nezgodno. Morala bih da se opredelim za nešto što ne bi valjalo, ili hod ili naciju, a ovo mi daje slobodu. Tako da ja sebe kroz rast i odrastanje i kroz spoznaju forsiram kao jednu urbanu žen, samo jer mi to daje slobodu.

 

Šta je prelaz iz vaših prošlih zanimanja do vođenja jdnog ovakvog brenda značio za vas?

Imam mnogo više vremena da proučim sebe i da dam sebi više prostora da jednog dana možda uopšte ništa ne radim. Da iz tog mira i ničega stvorim narednih sedam dana novi proizvod koji neko možda stvara godinama. Taj mir i tišina i to „nemoranje ništa“ su mi dali tu inspiraciju i kreativnost da stvorim možda baš ovakvu jednu radionicu kao što je žensko zdravlje i te genijalne stvari koje će postati još nešto više.

Kako ste došli baš do aromaterapije?

Nisam imala pojma da je aromaterapja kombinacija biljnih i etarskih ulja, malo ko ovde i dalje to zna. Vrlo malo znamo o tome i dalje, i jako malo to koristimo, ali uvek sam bila izložena biljnim uljima i tim stvarima koje su u mojoj bašti. Odrasla sam do devete godine u kući gde sam bila okružena svim biljem i cvećem, i onda je valjda to u meni. Majka mi se tako lečila, uvek smo imali macerate, ljiljan, kantarion, neven. Kada sam otišla na tu radionicu u Novom Sada kod divne Ivane koja me je uvela u ovo, i ona dan danas drži radionice kod mene, onda sam spoznala kako mogu da miksujem sve to i kako mogu da napravim magiju.

Šta vas je navelo na to da ne pravite ulja samo za sebe već proizvode koje i drugi ljudi mogu da uzmu za sebe?

To je dar koji ja uvek dajem. I pre ovoga sam se bavila modom, radila sam treninge za žene i ja sam to radila toliko srčano. Imala sam odlične žene, punu grupu. Volim da dajem drugima, da prenosim znanje i da ih guram. Negde se to onda ispostavilo i kroz astrologiju, tako da ja to sve negde otvaram sada i spoznajem.

Šta je ono što biste voleli da znaju ljudi koji su možda skeptični prema ovakvom alternativnom vidu lečenja i aromaterapiji generalno?

Možda ću sada biti surova, ali ako nikad ne spoznaju onda ne bi ni trebali. Teška je to borba, naročito u sredini u kojoj živimo, čak i u regionu. Doći će vreme kada će to buknuti, i dalje je to na nekoj niskoj lestvic. I dalje je to kao neka alternativa ili je neki vide kao neku vrstu vradžbine, pa sad povezuju moje koleginice i mene sa nekim vešticama ili paranojama. Volela bih da osnuju barem neku najosnovniju apoteku koju imaju u svojoj bašti ili nadomak sebe.

Koje je vaše omiljeno ulje ili proizvod koji ste napravili?

Moj prvenac je spring rain, to je limfo tonik i repelent, a on je u osnovi smilje, eukaliptus, ruzmarin i još neke druge divne stvari. Poslednje što jeste, jeste ta sakralna čakra body mist koja pomaže meni, ali pomaže i ženama koje dolaze ovde povodom seksualnosti, kreativnosti i intuicije.

Pomenuli ste žene, koliko vam je bitno da Gajba i Hypeskin neguju taj ženski kolektiv i momenat?

Za žensko zdravlje sam uvek stroga i kritična kada opominjem žene, jer to ne sme da se zapostavi ni zbog čega. Apsolutno, to je za mene zanemarivanje, to je negde osnov. Takođe, to neko žensko zdravlje kao jedan psihološki momenat, socijalni, kao voleti ženu preko puta tebe, tvoju sestru, prijateljicu, druagricu. Vraćati se tome da se poštujemo i volimo, to je vrlo važno.

Koje su moći aromaterapije koje ljudi možda nisu svesni i koje su njene granice, ako postoje?

Aromaterapija jeste nauka i tu treba postupati opipljivo i pažljivo. Ne treba se previše igrati ako je nisi još uvek dovoljno dobro izučio, bolje daj nekom drugo da napravi. Ali te osnovne stvari uvek mogu da se imaju u kućnoj apoteci, da znaš da tu neku prvu pomoć možeš i sam da stvoriš. Aromaterapija će tek istraživanjem da pokaže čuda, da je to lek budućnosti, što za kožu, što za različita mentalna stanja i verujem da je to kozmetika budućnosti.

Šta je ono što Vam je važno kada je u pitanju kolektiv koji Gajba okuplja? S obzirom da je ona otvorena za sve koji žele da dođu, kako ste sigurni da će ona pronaći svoj put ka osobama koje ovde pripadaju?

To se jednostavno desi. Takođe, desi se, ali vrlo retko, da neko želi da dođe i nešto drugo izgura, ali se nikada više ne vrati. Sada bih rekla da je to možda neka moja zaštita koju držim iza sebe, prosto zračimo onako kako želimo da nam neko dođe. Ovde nema laži, ovde je čista istina i kreativnost. Mislim da je aromaterapija inače isto dobra kao amajlija i verujem da ona privlači samo one dobre, isceljujuće moći.

Foto: Stefana Mijatović @mala.noodla

Učitati još
Zatvori