Razbijanje tabua: Menstrualno zdravlje u fokusu moderne žene
Razbijanje tabua: Menstrualno zdravlje u fokusu moderne žene

Razbijanje tabua: Menstrualno zdravlje
u fokusu moderne žene

Svaka želja za novim znanjem proističe iz ljubavi. Ljubav jeste ideja vodilja mnogim promenama koje su umnogome uticale na živote pojedinaca, a pogotovo žena. U poslednje vreme se, najzad, sve više govori o ženskom zdravlju, pa se samim tim mnogi brendovi trude da svoj uticaj usmere na domen reproduktivnog i menstrualnog zdravlja. Takav je slučaj i sa brendom Libresse. Ideja za promenom dolazi na osnovu poslednjeg istraživanja koje je sproveo Libresse, a u kome se otkriva da više od polovine (59%) anketiranih žena koje menstruiraju kaže da bi volelo da je znalo više o menstruaciji i sopstvenom telu tokom života.

Libresse, kao deo Essity kompanije donosi Global V Taboo Tracker, istraživanje koje proučava stavove i strukture koji utiču na pogrešno razumevanje menstrualnih iskustava žena. Pokrenuti kao deo poslednje Libresse kampanje Nikad nije samo menstruacija, ovi rezultati pokazuju stavove više od 10.000 osoba u 10 zemalja. Ova kampanja istražuje iskustva žena, od prve menstruacije, fertiliteta, kontracepcije, pa sve do menstrualnih bolova i menopauze. Kampanja otkriva iznenađujuće činjenice u odnosu koji žene imaju prema sopstvenim telima i prepoznajući nedostatke u znanju koji kod žena stvaraju osećaj nedovoljne informisanosti u vezi sa sopstvenom biologijom.

Nikad nije samo menstruacija

Fokusirajući se na bolje obrazovanje dece, istraživanje otkriva da se samo jedna od pet osoba koje menstruiraju osećala smirenom i spremnom za svoju prvu menstruaciju. Iznenađuje i to što je samo jedna od deset devojčica imala pozitivno iskustvo u vezi sa svojom prvom menstruacijom. Dok je 74% njih imalo negativno iskustvo.

Pripremljenost, razumevanje situacije, informacije o načinu korišćenja proizvoda i pristup samim proizvodima bili su faktori koji su pomogli devojčicama da se osećaju sigurnije. Dodatno, devojčice koje su se osećale sigurno tokom prve menstruacije, kasnije su bile otvorenije za razgovor o svom ciklusu. To ukazuje na to da rano obrazovanje može imati pozitivan uticaj na buduća iskustva.

Međutim, konfuzija ne prestaje sa prvom menstruacijom. Dve od pet (42%) anketiranih navodi da ne zna dovoljno o sopstvenom telu. Čak 46% njih kaže da ne razume u potpunosti sopstveni ciklus. Takođe je posebno iznenađeno kada se on pomeri van uobičajenih 28 dana. Ovo otkriva ogromno odsustvo obrazovanja i znanja o telima žena.

Mit o normalnom

Postoji mit o normalnom koji zbunjuje žene. Ali gde bi one uopšte mogle da potraže odgovore? Samo dve od pet osoba osećalo se dovoljno prijatno da razgovara sa svojim doktorom o menstrualnom zdravlju. To je ogroman izazov budući da njih 55% doktora nisu shvatali ozbiljno kada su razgovarali o bolu. Ovo ih upućuje na samostalno učenje, pa tako 43% žena sada o svome telu saznaje iz neproverenih sadržaja na društvenim mrežama. Sa godinama čak 90% osoba koje menstruira priznaje da malo zna o perimenopauzi. Žene provode čitav život imajući više pitanja nego odgovora u vezi sa sopstvenim telom. Zato ne iznenađuje što žene širom sveta navode da su mrzele svoje menstruacije i gubile vreme i govore o ogromnim borbama sa dijagnozama kada je u pitanju njihovo intimno zdravlje.

90% osoba koje menstruiraju priznaje da malo zna o perimenopauzi.

Kao odgovor na ove probleme, Libresse se obavezuje da će pomoći u prevazilaženju nedostatka znanja. To će učiniti kroz kontinuirano istraživanje, kroz pokrenute dijaloge u vezi sa menstruacijom, zdravljem i telom. Takođe, obavezuje se da će nastaviti da kroz saradnju sa nevladinim organizacijama širom sveta unapredi trenutnu poziciju brenda koji je do sada stigao do preko 45 miliona devojčica širom sveta.

Biti žena je mnogo lepo i mi želimo da svaka devojčica ima pozitivnu vezu sa svojim telom. Kao brend koji pravi proizvode za žene, mi znamo da ako pomognemo devojčicama da se pripreme na prvu menstruaciju i brigu o intimnom zdravlju, onda ih možemo pripremiti za bolji odnos sa svojim telom u budućnosti. Zato želimo da se fokusiramo na poboljšanje obrazovanja devojčica o menstruaciji i intimnom zdravlju.

Tanja Grubner, globalna direktorka marketinga i komunikacija brenda Libresse

Rezultati ankete se objavljuju paralelno sa najnovijom kampanjom brenda Libresse Nikada nije samo menstruacija. U pitanju je film koji istražuje koliko su žene nepripremljene za sopstveno telo. Brend Libresse je posvećen razumevanju menstruacija žena, vulvi i materica, a sve u cilju kreiranja rešenja u čijem se središtu nalaze njihove potrebe. Paralelno sa ovim, Libresse nastavlja da pravi vrhunske proizvode namenjene ženama. Više o tome saznajte na www.libresse.rs.

Istraživanje: Ketchum Analytics je sproveo onlajn istraživanje između 21. marta i 5. aprila 2024. godine. Anketirano je 10.000 osoba iz 10 zemalja: Velika Britanija, Francuska, Meksiko, Kolumbija, Peru, Argentina, Švedska, Novi Zeland, Australija i SAD. Među ispitanicima se našlo 80% osoba koje menstruiraju i 20% osoba koje ne menstruiraju starijih od 15 godina. One su predstavljale 290,6 miliona žena i 279, 9 miliona muškaraca u totalu, sa mogućnošću greške od +/- 1%.

Foto: Instagram: @libresse.srbija

Učitati još
Zatvori