Nekada je parola glasila the future is female, no svakim danom svedoci smo da je ta budućnost postala sadašnjost. Za to su pre svega zaslužne hrabre i uspešne žene, koje svojim radom i zalaganjima postavljaju primere za sve koje će doći. Danijela Popović Jurić je jedna od tih žena. Kao osnivačica Red Communication, jedne od najuspešnijih marketinških agencija u našoj zemlji, Danijela je tokom svoje bogate karijere nizala velike pobede, ali se susretala i sa brojnim izazovima. O tome kako se sa njima izborila, o svojoj definicija uspeha, ali i onome što Beograd znači za nju, Danijela je govorila u intervjuu za Journal.
Journal: Šta je za vas uspeh?
Danijela: Uvek i isključivo moj tim. To je moj najveći uspeh. Ljudi koji su učili od mene i u mnogom stvarima me danas prevazišli. Red je jedna velika porodica u kojoj se voli i svađa kao u svakoj normalnoj porodici. Uspeh su i klijenti – bivši i sadašnji – koji su postali moji iskreni i bliski prijatelji. Dakle, za mene su uspeh ljudi.
Koji je bio najponosniji trenutak u vašoj dosadašnjoj karijeri?
Ponosna sam na sve projekte kroz koje smo nekome pomogli. Kroz koje smo nekoga usrećili, olakšali mu život, naterali ga da se ponovo smeje. Ponosna sam na brendove koji su nastajali s nama, a sada su zvezde na tržištu. Ponosna sam na sve kamene temeljce koje smo za klijente postavljali, a sada su to ozbiljni giganti, prelepi hoteli…
Gde pronalazite podstrek i motivaciju za nove poduhvate?
Moje srednje ime, da ne kažem dijagnoza, je adrenalin. On je kriv za sve.
Šta je ono što vas motiviše da se i dalje bavite ovim poslom, nakon što ste ostvarili brojne velike ciljeve?
Mislim da je marketing jedan od retkih poslova gde stalno učite, to i pokreće i motiviše. Upoznajete nove ljude, nove kulture. Marketing je zapravo kao neko kvalitetno putovanje, a ja putovanja obožavam. Među mojim zaposlenima ima i onih koji su generacija mog starijeg sina, a sa njima energije nikada ne fali. Ipak, tip sam osobe koja nepogrešivo zna kada je vreme da se ode – znam da i ovde neću pogrešiti.
Da li je bilo trenutaka u kojima ste pomišljali da odustanete? Kako ste ih prevazišli?
Slagala bih kada bih Vam rekla da nije bilo teških dana i meseci, dana kada sam se pitala šta će meni sve ovo. Ali život je dizanje i padanje i tako stalno – i samo takav se računa. Sve ostalo je imitacija života. Ja sam borac, ljudi u mom timu su borci, zagrlimo se, isplačemo, progutamo i pustimo da se reši. I reši se i istina uvek ispliva. Mirno spavam i to nema cenu.
Kako biste opisali razliku između tržišta kakvo je bilo na početku vaše karijere i onoga kakvo je sada?
Ja sam u poslu medija i komunikacija, tj. marketinga već 30 godina. Razlika je u tome što je sada sve mnogo mnogo brže, dostupnije. Ono što je isto jeste da je i dalje srž svega u ljudskom odnosu bez obzira na sve inovacije, veštačke inteligencije…
Društvene mreže su u velikoj meri promenile način poslovanja, i to posebno oblast marketinga, u poslednjih nekoliko godina. U čemu vidite prednost ovih platformi, a šta je ono što smatrate njihovim nedostatkom za posao kojim se bavite?
Moram da priznam da su društvene mreže u našem poslu postale i pomalo noćna mora. Sve velike krize koje smo imali u poslednjih pet godina krenule su baš sa društvenih mreža, vrlo često su to nalozi bez imena i prezimena i nemate mogućnost da razgovarate, date kontraargumente, a vest se širi kao epidemija. S druge strane, mnogo je sve zabavnije sada, kreativnije. Nekada ste imali TV reklamu i oglas u novinama. Sada je sve kreativnost. Pronaći slobodnog dizajnera na tržištu je ravno naučnoj fantastici, onda Vam je sve jasno. Brzina razvoja digitalnog marketinga je neverovatna. Ja sam ponosna što ću ove godine biti mama i jednog studenta digitalnog marketinga.
Koliko je izazovno kreirati balans između privatnog i poslovnog života u onome čime se vi bavite?
To nije izazov, to je umetnost. Imam dva divna sina, koji su izrasli u divne muškarce, hrabre i pametne. Najveći heroj je moj muž koji nas je držao i održao sve na okupu srećne. On najbolje zna čega se sve odrekao da bi danas bilo tako.
Čega ste morali da se odreknete?
Verujem da nisam falila svojoj porodici, ali znam da sam falila mnogom svojim pravim prijateljima i zbog toga mi je žao i trudim se u poslednje vreme da to kako znam i umem nadoknadim.
S obzirom na to da vodite jednu od najuspešnijih marketinških agencija u našoj zemlji, to sa sobom nosi i brojne stresne trenutke. Na koji način vi izlazite na kraj sa takvim situacijama?
Uh. Jako je teško, posebno kada kao ja sve radite srcem. Većina najvećih kriznih situacija u Srbiji u poslednjih 15 godina završile su tako da sam ih ja rešavala. I sve to koštalo me je zdravlja. Sva sreća pa sam i tu epizodu pobedila. Danas sam joga fan i mnogo mnogo mi pomaže da izbacim sav stres koji se nakupi tokom dana.
Koje su tri stvari u kojima ne pravite kompromise kada je reč o životu?
Izdaja, izdaja i izdaja!
Ovog meseca na portalu smo pokrenuli rubriku Beograd, u okviru koje, između ostalog, želimo da predstavimo grad iz ugla onih ljudi koji menjaju panoramu grada. Koje su tri reči kojima biste opisali Beograd?
Ja sam baš lokal patriota. Rođena sam u Beogradu, moja deca su rođena u Beogradu. Iako sam imala primamljive ponude tokom života, nikada nosam htela da ga napustim i odem negde da živim. Meni i dalje srce lupa kada se vraćam s puta i ugledam ga. Slika sam želela da bude ispred moje gimnazije koju sam završila i ja i jedan od mojih sinova i verujem da će i neko moje unuče.
Tri reči: Moj, zavodljiv i neodoljiv.
Koje mesto u Beogradu biste preporučili, za koje smatrate da nije dovoljno poznato, a vredi posetiti?
Mi rođeni Beograđani smo širokogrudi i svima sve dajemo na dlanu. Baš takav je i Beograd. Postoje neka mesta gde se osećam srećno, ušuškano, bezbedno i ovog puta biću sebična i neću ih otkriti.
Foto: Jelena Branković