Usled velikih popusta koji se najavljuju nedeljama unapred, mnogi se tokom Crnog petka odlučuju za kupovinu predmeta koji su im se dugo nalazili na listi želja. Ipak, oni mogu da budu sasvim različiti. Za pojedine je to nova torba, dok drugi već mesecima žele da kupe – na primer – aparat za kafu. Međutim, treći se odlučuju za kupovinu različitih enterijerskih detalja, a neki se opredeljuju za viralne kozmetičke proizvode. Uprkos planovima i određivanju prioritetnih stavki na shopping listi, ponekad nas popusti mogu naterati da u korpu dodamo proizvode koji nam možda čak nisu ni potrebni. Stoga, ukoliko su vam ovaj put potrebni saveti za promišljenu kupovinu za Black Friday [ Crni petak ] – imamo pet ključnih.
― 1 ― Konkretna lista želja
Kako se Crni petak približava, polako počinjemo da razmišljamo o svemu što bismo želeli da kupimo. Međutim, kako biste olakšali sebi proces kupovine – i kako biste maksimalno iskoristili predstojeće popuste – neophodno je da odgovorite na pitanje šta vam je to zaista potrebno.
Razgledajući oko sebe, neophodno je da sastavite preciznu i konkretnu listu želja. Nakon toga, odlučite na kojim mestima ćete kupiti stavke koje su vam potrebne. Takođe, potrebno je da odlučite kome su namenjeni predmeti kupovine. Sa obzirom na to da je Black Friday idealan period da kupite praznične poklone za bliske osobe, ovaj period idealan je i za razmišljanje o tome čime biste želeli da ih obradujete.
― 2 ― Prioritetni predmeti
Crni petak predstavlja priliku da – pre svega – kupite predmete koji nisu često na popustu. Stoga je, po mnogima, bolje da investirate u komade koje tokom godine ne možete da nađete na većim popustima, a koji će vam na dugoročnom planu biti od veće koristi. Pored toga, posebnu pažnju trebalo bi da obratite i na to koliko su određeni proizvodi sniženi. Ukoliko njihove standardne cene nisu izmenjene u velikoj meri, te možete da ih nabavite u bilo kom periodu godine – predlažemo da se fokusirate na prioritetne predmete. Odnosno, na brendove koji pogodnosti ne nude često.
― 3 ― Online kupovina ili ne?
Crni petak predstavlja povod za debatu koja potrošače deli na dve struje. U prvu spadaju oni koji se odlučuju za online kupovinu, dok drugu čine oni koji preferiraju da proizvode vide, odnosno isprobaju uživo. Stoga je potrebno da razmotrite prednosti i mane obe varijante.
Iako online kupovina ponekad može da donese veću ponudu, potrebno je da na aplikacijama budete ažurni. Pored toga, iako ste određene predmete već stavili u korpu, može da se desi da oni iznenadno nestanu. Sa druge strane, pod kupovinom u prodavnicama podrazumeva se gužva, kao i nervozni kupci. Upravo zbog toga, nakon što ste se odlučili koji su vam prioritetni predmeti na listi želja, odlučite i koja opcija vam više odgovara.
― 4 ―Proverite koliko traju popusti
Iako se Crni petak vezuje za konkretan dan po kom je i dobio naziv, određene prodavnice nude popuste uoči ovog dana, ali i nakon njega. Stoga bi trebalo da se informišete kada su u pitanju prodavnice koje želite da posetite, te da kupovinu pažljivo isplanirate. Ukoliko se na vašoj listi želja nalaze predmeti koji se sigurno neće rasprodati, kupovinu možete da isplanirate i za vikend. Usled činjenice da pojedini nisu upoznati sa ovom stavkom, na ovaj način ćete izbeći veće gužve. Međutim, proverite da li se ovo odnosi na brendove čije proizvode želite da kupite.
― 5 ― Ograničite budžet
Naposletku, kada su u pitanju saveti koji se tiču promišljene kupovine za Crni petak aka Black Friday, neophodno je pomenuti i stavku koja se tiče određivanja budžeta. Sa obzirom na to da posledica neograničenog budžeta može da bude činjenica da ste potrošli više novca nego što ste prvobitno planirali, potrebno je da definišite količinu novca koja će vam tog dana biti dostupna. Na taj način, možete da budete sigurni da ste predstojeće popuste iskoristili na najbolji način.
Foto: Instagram (@idasjunnesson, @krystynaoczkowska, @swiderskasia, @madamesbook_)