Kako neprestano dolazi do smene trendova, kreativnih direktora u modnim kućama, stilskim erama i svemu slično, tako dolazi i do rotacije u dominaciji naših nekada omiljenih fashion devojaka. U modnoj industriji kvalitetan rad i trud jesu komponente koje na neki način garantuju dugovečnost poslovanja, ali ona neretko dolazi u etapama. U oktobru obožavamo Miu Miu i proglašavamo ga hottest brendom godine. Maj obožava Loewe (kao i Anna Wintour) dok avgust i marketing Marc Jacobs brenda odnosi pobedu. Isto tako, kako se neprestano modno kolo okreće, tako se menjaju i vodeće influenserke koje predstavljaju desnu ruku naših omiljnih etiketa.
Činjenica je da se do influence sveta teško dolazi. Ali se s druge strane veoma lako ispada iz ovog dinamičnog epicentra. Neke od modnih devojaka koje smo obožavali pri samim začecima influence kulture, sada poseduju nešto tišu reputaciju, evo i zašto.
Chiara Ferragni
The rise
Kada je reč o influencing svetu, prva asocijacija je naravno Chiara Ferragni. Italijanska infuenserka zapravo je bila prva blogerka koja je na neki način i stvorila ovaj posao. Njime je počela da se bavi 2009. godine u toku studiranja na milanskom univerzitetu Bocconi. Nakon ove Italijanke, svi su želeli da se bave influencingom. Chiara je od ove profesije napravila imperiju. Kako svojim blogom The Blond Salad, reklamama i kampanjama u kojima je gostovala pa čak i svojim brendom odeće, beauty proizvoda i nakita čiji su profiti i dalje visoki. Takođe, ona poseduje i marketinšku agenciju. Chiara je stvorila obrasce za posao influenserke i blogerke, te je isti postao san gotovo svake devojke.
The fall
Pored činjnice da je i sama oduvek bila obožavana i posedovala veliki broj pratilaca na društvenim mrežama, Chiara je bila udata i za popularnog italijanskog DJ-a, Fedeza, s kojim ima i decu.
Međutim, ako se pitate gde je pošlo po zlu i kako je svet, preciznije italijanska publika, odjednom odlučila da cancel-uje Chiaru Ferragni, evo o čemu je reč. U toku pandemije Korona virusa, Chiara i Fedez su donirali veliku količinu novca zdravstvu u Italiji, te je jasno da su milionske cifre bile u pitanju. Poznati par sagradio je čak i bolnicu tokom ove tragične etape. Cela Italija gledala ih je kao spasioce te su se sve vreme nalazili u samom epicentru javnosti.
Nešto kasnije, Chiara je lansirala kolaboraciju sa Balocco kompanijom, koja je u fokus stavila famozni Pandoro Pink Chrismas cake. Ovaj kolač u Chiarinoj ediciji koštao je devet evra, što ga čini gotovo duplo skupljim od regularnog. Takođe, poznata influenserka i kompanija su tada istakli da će sav novac od prodaje kolača ići u humanitarne svrhe. I, kao što možete pretpostaviti, to se nije desilo.
Žena koja je važila za spasiteljku italijanskog zdravstva, sada je prezentovana u totalno drugačijem svetu. Chiara je svojim fanovima pokušala da predoči da su sve ovo bile dezinformacije, ali se čini da ta strategija nije uspela.
What now?
Nakon pomenutog skandala, porodica Fedez pokušala je da prekrije lošu reputaciju lansirajući rijaliti show The Ferragnez koji je pratio njihovu svakodnevicu.
Danas, Chiara i dalje predstavlja zvanicu front row sage, ali i vlasnicu brendova koji i više nego stabilno stoje na nogama. Mada, činjenica je da nije u samoj žiži ovog posla ali će uvek biti the original.
Aimee Song
Cancel kultura nije jedina komponenta koja modnu ekipu s društvenih mreža može odvojiti od dobre reputacije. Nije uvek potrebno da ih na neki način linčujemo da bi izabrali neki drugačiji put, već u modnom svetu to nekako samo od sebe dođe. Jedna od takvih influenserki, koju smo nekada nazivali IT modnom devojkom, sada se odlučila za nešto drugačiji život. Naime, poznata blogerka Aimee Song započela je influential avanturu 2009. tokom studija. Pored činjenice da i te kako ima smisla za oblačenje, Aimee je po struci zapravo dizajnerka enterijera te je primarno delila content ovog tipa. Njen blog Song of Style bio je jedan od omiljenih širom sveta, dok na Instagramu broji preko sedam miliona pratilaca.
Sada se Aimee ostavrila u ulozi majke i svoj fokus prebacila, kako na majčimstvo, tako i na svoj brend odeće i nakita pod nazivom Amiya.
Olivia Palermo
Iako poznata Njujorčanka ne voli da je nazivamo influenserkom, činjenica je da ju je ova uloga najviše proslavila. Olivia Palermo predstavlja jednu od prvih influenserki Njujorka. Nakon televizijske sage The City Olivia 2008. godine imenovana je IT devojkom. Te se kasnije našla i u samom epicentru modne industrije. Tokom svoje karijere Olivia je poslovala je sa mnogim modnim kućama kao što su Karl Lagerfeld, Banana Republic i mnoge druge. A gde je američka IT devojka sada?
Naime, influenserka se i dalje nalazi u modnim klanovima mnogih brendova, ali je činjenica da se ni približno ne eksponira kao ranije.
Foto: Instagram / @oliviapalermo, @amiyaco, @aimeesong, @chiaraferragni, @fedez, @chiaraferragnibrand /