„Click“ Generacija i njihovi roditelji Milenijalci: Da li će deca izgubiti kontakt sa stvarnim svetom?
Deca rođena od 2010. godine uronjena su u digitalni svet često i pre nego što prohodaju. Odrastajući na internetu tehnološki su veštija i od svojih roditelja Milenijalaca. Koriste engleske reči češće od starijih drugara kad su bili u njihovim godinama. Psovke su im deo svakodnevne komunikacije, međutim, ne kao uvrede. Vole brendove i putovanja. Svesni su koliko je škola važna, ali se zbog previše vanškolskih aktivnosti i sve češćeg spajanja online sve ređe spontano druže. Razumevanje ove, kako je u istraživanju nazvana, Click Generacije (jer sve dobijaju na click), ključno je za uspeh bilo koje marketinške strategije. I to ne isključivo zbog generacije u pitanju, već pre svega zbog njihovog uticaja na roditelje – Milenijalce. Milenijalci su jedna od najpoželjnijih ciljnih grupa mnogim brendovima, pokazalo je istraživanje koje su sproveli Direct Media United Solutions i agencija Ipsos Strategic Marketing.
Click generacija – istraživanje
Deca Generacije Click počela su da se rađaju 2010. godine kad je rođen Instagram, kad se pojavio prvi iPad i pametni telefon. Neretko su prve susrete sa tehnologijom imali dok još nisu ni prohodali. Kako je pokazalo ovo istraživanje, na telefonu su od jednog do četiri sata dnevno. Najčešće su na TikTok-u, YouTube-u, Instagramu. Dečaci na YouTube-u i društvenim mrežama prate najviše sadržaj vezan za video-igrice. Među devojčicama naročito su popularni videi koji prikazuju šminkanje i skincare rutinu, plesne koreografije. Takođe su popularni slatki i smešni videi, kao i sadržaje koji prikazuju različite kreativne procese. Interesantan je podatak da je sadržaj koji prikazuje kuvanje privlačan i dečacima i devojčicama.
Šta nove generacije gledaju na internetu?
Na YouTube-u gledaju kratke klipove (Youtube Shorts) i slušaju muziku. Najslušaniji su Desingerica, Crni Cerak, Breskvica, Zera i Voyage, Rasta, Henny, Coby, kao i k-pop grupa Blackpink. Dok dečaci provode slobodno vreme igrajući video-igre u kojima se puca, kao i one sa horor tematikom, kao što je Fortnight, Brawlstars, Minecraft i Naruto, devojčice preferiraju manje agresivne video-igre. Pizza Ready, Match Masters, Subway Surfers su njihovi favoriti. Najviše vole, ako mogu, da igraju igrice timski, online. Ova deca su svesna značaja škole i dobrih ocena i imaju dosta organizovanih vanškolskih aktivnosti. Međutim, te aktivnosti su najčešće nametnute od strane roditelja. To su košarka, fudbal, odbojka, gimnastika, streljaštvo. Zbog toga sve manje vremena provode igrajući se i družeći spontano, u parkovima i na igralištima. Slobodno vreme vole da provode gledajući TV sa roditeljima, braćom i sestrama. Sa očevima gledaju sport, sa majkama serije, a sa braćom i sestrama crtane filmove.
Milenijalci i Click generacija
Njihovi roditelji, Milenijalci, i sami oblikovani u digitalnom svetu, dobro su opremljeni da se nose sa ovim složenostima Click Generacije. Ipak, i oni, kako je pokazalo istraživanje, imaju određene bojazni. Najveći strahovi roditelja su da će ova deca svet posmatrati kao ekran, da će se izgubiti stvarna, ljudska interakcija, socijalne veštine, interesovanje za druge sadržaje, ali i fizičko zdravlje.
Zato im ograničavaju vreme na internetu, zabranjuju da budu na društvenim mrežama ili da postavljaju slike ako su na njima. I dobro su ih upoznali sa opasnostima koje vrebaju na internetu. S druge strane, roditelji Click Generacije shvataju da online zajednica ima i dobre strane jer je deca koriste i za razmenu informacija i ideja, za dopisivanje i dogovaranje o domaćim zadacima, da online vežbaju zadatke sa kurseva koje pohađaju. Na raspolaganju su im i aplikacije koje rešavaju matematičke zadatke. Kontrolni se vežbaju u virtualnim učionicama, a najmlađi online uče brojeve, slova i pesmice.
Na click od sveta
Brzo dolaženje do informacija i samostalnost u sticanju znanja je generalno jedna od najvećih prednosti koje roditelji prepoznaju u digitalnoj eri. Zbog čega je bilo važno sprovesti ovo istraživanje, objašnjava Ljubica Vukčević, Head of Data Analytics and Insight Direct Media United Solutions.
Kao i uvek, vođeni idejom da pružimo našim klijentima najbolje moguće razumevanje ciljnih grupa, koristeći kako 3rd party tako i 1st party podatke, ali i radeći na stvaranju sveobuhvatnih profila potrošača, želeli smo da ovim istraživanjem utvrdimo kakva su ta deca koja su još uvek u formativnoj fazi znajući da, dok se oni formiraju, formiraju i okvir u kojem će naši klijenti poslovati, istakla je Ljubica Vukčević.
Sa 2,5 miliona predstavnika Click Generacije koji se rađaju širom sveta svake nedelje, ovi mladi ljudi će biti najraznolikija i tehnološki najpismenija generacija do sada. Zahvaljujući tehnologiji, ova deca će probiti granice sveta kakvog poznajemo, živeće duže, penzionisati se kasnije i komunicirati brže u globalnom, tehnološki orijentisanom okruženju, istakla je Irena Racković, Research Manager agencije Ipsos.
Foto: Pexels, Direct Media Promo