Corporate vlogs: Kako se TikTok kultura prelila u kancelarije
Corporate vlogs: Kako se TikTok kultura prelila u kancelarije

Corporate vlogs: Kako se TikTok
kultura prelila u kancelarije

Snimanje svakodnevice danas je više uobičajena stvar nego nešto što nas iznenađuje. Day in the life vlogovi postali su popularni oko 2015. godine, kada su mnogi iskoristili svoje nove, smart telefone i vlogging kamere za snimanje na platformi YouTube. Takozvani vlogeri, poput Caseya Neistata i Zoelle dokazali su da se od ovog hobija može živeti i (dobro) zarađivati.

Vlogging manija gotovo da nije stala od tada, ali definitivno je promenila format. Sada, YouTube vlogovi bivaju izrazito estetični i pažljivo uređeni. Sa druge strane, platforma TikTok donela je kraći format Day in the life vlogova, a njegova popularnost donela je i novu potražnju. Tako, sada gotovo svaka kompanija ili brend imaju svoj TikTok nalog – i svoje zaposlene kao TikTokere. Otkrivamo šta stoji iza ovog fenomena.

Day in the (work) life

Skrolovanjem kroz TikTok neretko otkrivamo neki novi brend. Štaviše, većina trendova koji su danas prisutni nastala je upravo sa te platforme i od tog-i-tog brenda. Ipak, sadržaj koji neretko nismo ni svesni da nam je plasiran jeste onaj koji stiže direktno od zaposlenih u tim firmama.

Upravo u tome se krije caka uspeha – danas, brendovi i njihove kompanije žele da uspostave bliskiji odnos sa svojim kupcima, na taj način menjajući samo reklamiranje. Najuspešnije su upravo one kompanije za koje nismo ni svesni da (nam) nešto prodaju. Prijateljska lica i behind-the-scenes uvid u to šta stoji iza jednog uspešnog brenda apsolutni je hit na TikToku – ko nije online, ne postoji. Izgleda da moderne kompanije to najbolje znaju.

Djerf Avenue kao pionir ovog trenda

Kada govorimo o poslovnoj kulturi, TikTok je platforma koja je najviše (i najsuptilnije) promenila njenu dinamiku. Od lazy girl jobs do fenomena boreout i quiet quitting, viralni TikTok trendovi tiho, ali uspešno menjaju korporativni svet. Danas, Gen Z – i poneki milenijalac – mnogo otvorenije pričaju o problemima i benefitima svojih poslova. Komunikacija je mnogo otvorenija i nema mesta tajnama – tu su videi sa lica mesta.

Kompanije koje su od svojih radnih mesta kreirale imidž posla iz snova zahvaljujući TikToku jesu, najzapaženije, Djerf Avenue i SheerLuxe. Djerf Avenue je veoma uspešan modni brend čuvene švedske influenserke Matilde Djerf. Nastao 2019, Djerf Avenue je brend za čiju je popularnost u velikoj meri zaslužan TikTok. Sa preko 400 hiljada pratilaca na ovoj platformi, Djerf Avenue je go-to nalog kupcima koji žele da vide kako odeća koju Matilda prodaje izgleda in real life. Ipak, to nije jedini razlog koji stoji iza ove popularnosti. Naime, Matilda i njeni zaposleni gotovo stalno objavljuju videe gde pričaju o svemu – od omiljenih slatkiša, do serija i filmova koje prate i vole. Posao u kompaniji Djerf Avenue je za mnoge postao dream job jer zaposleni u istoj objavljuju i snimke sa poslovnih putovanja i otvaranja pop-up radnji širom sveta. Matilda je otišla korak dalje u kreiranju ovog fenomena. Od svog brenda odeće praktično je kreirala uniformu, a zaposleni u njenoj kompaniji dobili su nickname Djerf Angels. Koliko je ovo marketing, a koliko istinski zdrava office kultura – vreme će pokazati.
@djerfavenue

Some of our favorite swedish candy at the DA office🍬🍭 what is your favorite? #swedishcandy #djerfavenue

♬ Chill Vibes - Tollan Kim

SheerLuxe i njegove influenserke

Ovaj format (samo) reklamiranja usvojila je i kompanija SheerLuxe britanskog lifestyle magazina baziranog u Londonu. Žene zaposlene u ovom magazinu kreirale su intiman odnos sa svojom publikom. Pored outfit i what’s in my bag videa, na TikToku ove LuxeGen girls, kako same sebe nazivaju, dele i vlogove sa poslovnih događaja i sličan behind-the-scenes sadržaj. Takođe, one prate i street style scenu i u opuštenoj varijanti intervjuišu dobro obučene ljude na ulici.

Njihov uspeh je podjednako velik kao onaj kompanije Djerf Avenue, ukoliko govorimo o brojkama. Na TikToku prati ih čak 270 hiljada ljudi, a popularnost njihovog naloga je od zaposlenih kreirao i modne i lifestyle influenserke na ličnom planu. Najpopularnija među njima, Sapna Rao, ima preko 50 hiljada pratilaca na svom TikToku. Konzistentan i upečatljiv sadržaj sad je već prepoznatljiv za ovu kompaniju, koja je otišla i korak dalje od TikToka. Naime, jednom nedeljno one objavljuju vlog i na platformi YouTube. Tako, u dužem formatu sumiraju svoju radnu nedelju. Da li je do brenda, ili do brendinga – nismo sigurni, ali čini nam se da je ovaj fenomen tek u začetku, a korporativna kultura na pragu velikih promena.

@luxegen

What the LuxeGirls are wearing today ☝️#oversizedblazers #bottegadupe #adidasgazelles #sambas #aninebingjumper #workinginfashion #workwear #officeoutfits Dream job London Fashion jobs Working in fashion

♬ Doo wop - Speed_songz.1
Učitati još
Zatvori