U kakvom okruženju rade arhitekte? Posetili smo 1102 Design Space kancelarije
U kakvom okruženju rade arhitekte? Posetili smo 1102 Design Space kancelarije

U kakvom okruženju rade arhitekte? Posetili
smo 1102 Design Space kancelarije

Oduvek nas je zanimalo u kakvom okruženju rade arhitekte, pa smo na poziv beogradskog 1102 Design Space dizajn studija, iza kog stoji arhitektonski duo Kristina i Branko Milanović, odlučili da posetimo njihovu nedavno preuređenu kancelariju. Ovaj duo potpisuje neke od najestetičnijih projekata, a ovog puta su rešili sa preurede sopstveni prostor za rad sa ciljem da razbiju neke od najučestalijih predrasuda poput: crna zatvara prostor. Veštu igru znanja i umeća, Kristina i Branko, smestili su u office mode odakle sve njihove kreativne ideje zapravo i počinju.

Pod parolom sharing is caring njihove kancelariju su otvorene za sve radoznale buduće i sadašnje arhitekte i arhitektinje u toku organizovanih poseta. Poziv važi za sve ljubitelje dizajna i umetnosti, ali i one koji žele uživo da vide izložene komade.

– Kako ste došli na ideju da vaš studio pretvorite u prostor koji je mnogo više od uobičajenog  prostora?

Ceo život sam se trudila da sebi kreiram prostor u kome mogu da uživam. Prostor koji me inspiriše na najrazličitije načine. Nezavisno od budžeta, moj cilj je uvek bio isti. Od školskih, preko studentskih dana pa sve do danas, u svom prostoru sam morala da se osećam dobro i prostor je morao da budi radost i ideje. Radili smo u različitim okruženjima, sve su to bili standardni prostori za rad i svaki je ostavljao isti utisak. A to je da se pored potrebe za komforom i potrebnom opremom niko nije bavio i lepotom prostora i inspirativnošću. Želela sam to da promenim u svojoj praksi i da se posvetim prvo unutrašnjem osećaju koji bi korisnik prostora imao, bilo da je deo kolektiva, naš klijent ili gost. A potom smo radili i na svim tehničkim detaljima bez kojih se ne može i koji su kostur enterijera.

– Osim što su tu vaše kancelarije, tu je i mala dizajnerska radionica koja će promovisati sve sfere dizajna i kreative. Šta to tačno znači, kažite nam nešto više o tome?

Dizajn enterijera je živa praksa, sve što zamišljamo ili pokušavamo da iscrtamo ili izmodelujemo na terenu može da funkcioniše ili ne. Želeli smo da kreiramo prostor koji će nam u svakom trenutku pomoći da shvatimo da li naše ideju rade. Ceo naš prostor je izveden i opremljen zahvaljujući našim dugogodišnjim saradnicima. Sav materijal i sva literatura koja je deo naše dizajnerske laboratorije je tu u svrhu testiranja dizajnerskih ideja. Da li su to teksture materijala, težine istih, završnice, boje, različitost materijala ili sam koncept, nije važno. Cilj je da se iz prostora izađe sa potvrdom da li je zamišljeno ostvarivo i na koji način.

– Na koji način će mladi umetnici, od mladih dizajnera, fotografa, slikara, vajra imati prilike da promovišu svoj rad?

Tokom razrade projekta uvek nam je bilo važno da se promoviše umetnost, kroz razgovor, prikaz koncepta i slično. Umetnost je važan element enterijera, često i polazna tačka koncepta. Želeli smo da se dolaskom u prostor oseti energija slike, da se da vremena sebi, a i umetniku. Ali i da se sagleda u svako doba dana, da se uživa u komadu i da se isti upozna. Ljudi polako osvešćuju umetnost, njenu vrednost, ne u smislu robe, već opšteg utiska, emocije i energije.
Kod nas su trenutno izložena dela umetnice Svetlane Ninković sa kojom sarađujemo već dugi niz godina. Njena dela su bila deo koncepta našeg enterijera, privatnog i poslovnog. Želja nam je bila da njene slike različitih formata uklopimo u enterijer koji nema javnu funkciju. Svi radovi se mogu kupiti i postati deo enterijera svakoga ko bude posetio prostor. Umetnici koji žele da izlože svoje radove bi trebalo da nas posete, da dožive enterijer. Volela bih još jednom da istaknem da nam cilj nije prodaja, već edukacija klijenata i podizanje svesti o važnosti dizajna i umetnosti.

– Čime ste se vodili prilikom uređenja enterijera?

Želela sam nekonvencionalan pristup, dramatične atmosfere, slojevitost u vizurama, različite teksture, kontraste, a sa druge strane komfor i lakoću korišćenja. Ugodili smo sebi i svojim karakterima čime smo želeli da prikažemo i dokažemo da trendovi u dizajnu ne moraju i ne mogu da rade isto za svakoga, ali da prostor bez obzira na to mora biti gostoljubiv i uslužan.

– Prostor je pomalo mističan, šta poručujete time?

Kao što rekoh, ideja je bila da zaista prikažemo sebe što bi bila preporuka svima koji su u nekoj fazi uređenja bilo kakvog prostora, staviti na stranu trendove i izmišljena pravila, slediti samo svoj osećaj uz instrukcije i pomoć profesionalaca. Često nailazim na komentare tipa crno će zatvoriti prostor, ja ne volim boje, idemo na belo to je sigurica, ne želim da pogrešim, šta ako roze sutra ne bude popularna boja. Sve to je utemeljilo našu ideju, hajde da kreiramo takav prostor koji opisno ne bi bio prihvaćen kako bismo dematovali te tvrdnje.

– Primeđujemo nekoliko statement komada, koji brendovi su u pitanju?

Kamen koji nam je bio prva terkstura našeg moodboarda, čuveni italijanski mermer Rosso Levante koji se pojavljuje u mnogo detalja našeg studija je rađen u saradnji sa sjajnim ljudima iz Dar Granita. Keramika sa završnicom crnog terazza je brenda Florim i nabavljene su u najbolje opremljenom salonu keramike, Eurodomu. Stolice u prostoru design lab-a su čuveni klasik brenda Vitra. Panton stolica, u najlepšoj puder roze boji, nabavljena u Nitei. Poseban detalj je fotelja čuvenog brenda Baxter, model Greta koja se kod nas našla zahvaljujući salonu Artefacto. A tu je i stona lampa brenda Flos, model Chiara. Detaji u vidu ukrasa i pomoćnih stočica su brenda HKLIVING iz salona Soba 23.

– Takođe, primećujemo i vintage kolica, otkud ona tu?

Kolica su prvi komad nameštaja koji smo kupili za naš prostor, interesantno je da smo na osnovu budućeg kretanja kolica kroz prostor i napravili šemu bojenja zidova i plafona. Trasu volimo interno da zovemo strada del prosecco kojom prošetamo svakog petka pred kraj radnog vremena. Šalu na stranu, kolica su nabavljena na sajtu Kupujem-Prodajem gde često volimo da istražujemo vintage komade, tako smo naleteli i na njih, kolica su kompletno reparirana i datiraju iz perioda 70-ih. Pored kolica, od vintage elemenata smo uključili dekor detalje u vidu srebrnih časa, kristalnih posuda za olovke i slično.

– I za kraj, kakvi su trendovi za uređenje office enterijera ove sezone?

Trendovi koje smo uočili za vreme Design Week-a u Milanu u aprilu, a koje bismo sledili, i koje su se igrom slučaja našle i u našem enterijeru su definitivno korišcenje bordo boje, metalne završnice, ogledalo i završnice sa efektom ogledala, korišćenje mermera u najrazličitijim bojama, narandžasti detalji, kristalni lusteri savremenog dizajna.
Učitati još
Zatvori