Upoznajte Brajak Vitberg: Slovenački dizajn studio koji kreira holografski enterijer iz naših snova
Upoznajte Brajak Vitberg: Slovenački dizajn studio koji kreira holografski enterijer iz naših snova

Upoznajte Brajak Vitberg: Slovenački dizajn studio koji kreira holografski enterijer iz naših snova

Kada je Claude Monet slikao svoje ljiljane i druge predele, na platno je nanosio one nijanse koje su u tom trenutku oživljavale pod sunčevom svetlosti. Njegovu seriju slika katedrale u Rouenu čini 30 identičnih kompozicija, ali sasvim drugačije palete – jer je svaku slikao u drugo doba dana i pod drugačijim vremenskim uslovima. Rezultat njegovih, ali i drugih impresionističkih slika, jesu onirični prizori, kadrovi u kojima prelamanja svetlosti brišu granice između jave i sna. Kada bismo predočili ružičasto-plave slike francuskog impresioniste u nameštaj savremenog dizajna, verujemo da bi ti objekti naličili na one koji nastaju u Brajak Vitberg studiju.

Petra Brajak i Robert V. Bijelić osnovali su zajednički studio u Ljubljani, 2019. godine. Od tada, svojim radom na dizajnu jedinstvenog nameštaja uspeli su da kreiraju pastelnu scenografiju holografskog univerzuma. Spektar njihovog portfolija obuhvata ručno rađene i limitiranih serije, ali i unikatne komade. Ono što je svima zajedničko jeste jedinstvena simbioza oprečnih materijala i suprotstavljenih formi koja, magijom Petrine i Robertove vizije, rezultira vanvremenskim kreacijama.

Za lampe iz Miami kolekcije pripala im je LIT Lighting Design Award, a ovi jedinstveni komadi su svojevrsni spoj prošlosti i budućnosti – klasičan dizajn prelama se kroz reflekivne, holografske boje. Miami kolekcija predstavlja konceptualnu potragu za večnošću – kroz umetnost, modu, ljude i inspiraciju pronađenu u trenutku. Sastoji se od upečatljivih lampi u različitim veličinama, vaze i tube coffee table-a. Boje svakog objekta menjaju se spram okoline u kojoj se nalaze – kao ljiljani na slikama Claudea Moneta.

Sa Petrom i Robertom razgovarali smo o prošlosti, sadašnjost i budućnosti studija Brajak Vitberg – ali i o omiljenim destinacijama za leto i soundtracku koji ih prati ovih dana.

Vaš studio otvorili ste 2019. godine. Kako je došlo do saradnje, poznajete li se od ranije?

Znamo se iz fakultetskih dana. Oboje smo studirali arhitekturu i poslednje dve godine studija smo zajedno radili na par projekata i odmah kliknuli. Prvo kao prijatelji, a kasnije i kroz estetiku i način rada. Od samog početka fakulteta oduševljavao nas je dizajn nameštaja i u tome smo pronašli dodatnu zajedničku tačku koja nas je odvela u svet dizajna.

Koliko dugo ste razmišljali i planirali pre nego što ste ideju sproveli u delo?

Već pri kraju studija puno smo se družili u našem (još uvek) omiljenom kafiću i onda se, sama od sebe, jako spontano, stvorila ideja da nešto zajedno napravimo. Počeli smo oblikovanjem stonih lampi, koje smo videli kao vizualan, ali i funkcionalan predmet. Počeli smo da skupljamo različite vrste mermera i od toga što smo dobili pokušavali bismo da dizajniramo neki smislen predmet. Polako su ideje bile sve detajlnije i nakon koje godine, odlučili smo da pokažemo naše ideje i drugima.

Koja je glavna filozofija iza vašeg brenda, čime se vodite pri stvaranju novih komada? Razlikuju li se vaše filozofije i vizije, i ako da, gde se spajaju?

Glavna filozofija našeg brenda je da se ne opterećujemo nikakvim trendovima i da slušamo sopstvene inspiracije. Puno energije ulažemo u pokušaje da budemo što opušteniji u stvaranju. Isto nam je bitno da iza svakog dizajna stoji neka naša lična priča. Često eksperimentišemo, spajamo materijale koji zajedno ne funkcionišu, iz tehničkog ili nekog drugog razloga, pa pokušavamo da pronađemo inovativna rešenja. To radimo i zajedno s našim izvođačima i majstorima, što nije uobičajena praksa.

Neki od vaših najupečatljivijih dizajna – poput Isola stolova i Miami lampi – izgledaju vrlo moderno i futuristički, a u svojim vizualima ih često uklapate u old-school setinge i interijer, što stvara jako zabavnu jukstapoziciju. Jesu li vaši klijenti češće pripadnici gen Z, milenijalci, gen X ili pak boomeri? Drugim rečima, kakav je profil vaših kupaca?

Mislim da su, od mlađe generacije, među našim klijentima ipak najviše milenijalci. No, svakako možemo reći da je spektar naših kupaca zaista širok, pošto šaljemo i prodajemo naše komade nameštaja širom sveta – od istočne Azije, preko Evrope do Severne Amerike.

Izaberite svog favorita među sopstvenim dizajnima.

Petra: Isola Dining table, veliki sto koji smo radili posebno za jednog klijenta u Parizu.
Robert: Moj radni sto koji je rađen kao prototip od četiri sloja staklenih ploča sa namerno puknutim staklenim insertima u holografskim bojama. Svakodnevno uživam gledajući kako se sunce lomi na njemu i daje potpuno nove refleksije i boje.

Gde najčešće crpite inspiraciju, ko su vam uzori?

Puno našeg dizajna je inspirisano umetnošću, modom, arhitekturom. Jako puno putujemo i družimo se, volimo život i tražimo inspiracije u svakodnevnom vizualnom aspektu. Naravno, imamo puno omiljenih dizajnera, arhitekta, umetnika koje pratimo i poštujemo njihove kreacije i inspirisani smo njima. Volimo da se vraćamo u 60-e, 70-e, 80-e, 90-e godine i da pronalazimo tamo inspiracije.

Imate li nekih planova za dalje, možete li ih podeliti s nama?

Planovi su veliki, ova godina je bila baš, baš uspešna! Imali smo priliku da radimo i na jednom jako velikom projektu o kojem, nažalost, ne smemo da pričamo.

Gde ćete na letovanje?

Hrvatska ostrva, kao i svako leto. Naprosto, nema ničeg lepšeg od jedrenja u bespućima Jadrana i uživanja u divnim dalmatinskim i istarskim mestima.

Letnji soundtrack?

Petra: Troye Sivan – Rush
Robert: Deep house ili shoegaze da lagano svira u pozadini tokom čitavih letnjih vrućih dana.

Foto: Brajak Vitberg / Instagram (@brajakvitberg)

Učitati još
Zatvori