Osnovan od strane arhitekte Alekse Babića 2019. godine, BAAL Design je multidisciplinarni dizajnerski studio koji je brzo došao u centar pažnje međunarodne dizajnerske scene. BAAL Design pruža jedinstveni inovativni dizajn i profesionalne savete kako bi stvorili high-end prostore sa unikatnim osećajem identiteta. Njihov lični pečat ogleda se kroz mešanje elemenata modernog, savremenog i tradicionalnog stila, kao i kroz beskompromisnu pažnja koju posvećuju biranju i izradi detalja. U ekskluzivnom razgovoru za Journal, Aleksa Babić nam priča o svojim počecima, koji su mu projekti omiljeni i njegov lični doživljaj neverovatnog novog sveta unutrašnjeg dizajna koji je otkrio na Milano Design Week-u.
Osnivanje BAAL Design-a u Beogradu
JOURNAL 01.Reci nam nešto više samom konceptu BAAL Design-a?
Aleksa Babić: Sam koncept objedinjuje sve moje životne strasti. Prvenstveno prema moćnim enterijerima, zatim putovanjima, umetnosti, ali i načinu života koji slavi sve ono što je lepo. Ideja za arhitektonski studio nastala je pre nekoliko godina. Sedeo sam u baru na vrhu jednog fantastičnog hotela u Dubaiju i shvatio da želim da budem taj koji će jednog dana osmišljavati takve hotele ili prostore uopšte. Rešio sam da objedinim svoje pređašnje iskustvo u karijeri. Od tada sam radio na svom usavršavanju, organizaciji i osmišljavanju koncepta kako bih to upakovao u formu kakva je bila na početku. Ona se vremenom razvila u ozbiljan sistem koji može da iznese velike i kompleksne projekte. BAAL Design čine talentovani, ambiciozni i strastveni ljudi sa vizijom, koji poput mene uživaju u vajanju i davanju života nekom prostoru.
JOURNAL 02. Kako je počeo tvoj razvojni put?
Aleksa Babić: Rekao bih da je moj razvojni put počeo još u detinjstvu. Jedine igračke i glavna životna preokupacija bili bageri i dizalice. Kao i kada sam od VHS kaseta pravio gradilišta po kući koja su neretko stajala danima po dnevnoj sobi. Svakog dana postajala je sve kompleksnija koliko je god to u tim godinama bilo moguće. Od malena sam znao da će moj životni poziv imati veze sa građevinom ili arhitekturom. Počeo sam sa praksom jako rano, čak pre fakulteta. Iz ove perspektive znam da mi je to bila najbolja moguća stvar koju sam mogao da uradim za sebe. Uvek sam hteo da saznam ili naučim više od onoga što mi se u tom trenutku pružalo klasičnom edukacijom. Nakon završenih studija arhitekture u Beogradu, potom doškolovavanja u Parizu, Barseloni i Firenci otisnuo sam se u svet enterijera, elegantnih hotela, šarmantnih restorana. Posvetio sam vreme putovanjima kako bih posećivao sajmove i nedelje dizajna, otkrivao fabrike i showroom-ove u kojoj god državi da sam boravio.
JOURNAL 03. Na koje projekte si najviše ponosan?
Aleksa Babić: Svaki projekat donosi novu seriju izazova, neretko i prepreka koje kada se prevaziđu postaju nešto na šta budem ponosan. Tako da su svi projekti protkani tim osećajem, jer su u datom momentu bili maksimum mog iskustva, znanja, veština ili kreativne ideje. Ako bih morao da izdvojim neke posebne onda bi to bili projekti koji su me najviše pomerili iz komfor zone. Oni koji su u tom momentu bili veći od mene, i koje bi nemoguće bilo kompletirati bez mog fantastičnog tima. To su zgrada IT kompanije u K districtu koju smo nedavno završili. Zatim prostor srpskog ogranka najprestižnijeg svetskog brenda u oblasti nekretnina – Kadena Sotheby’s u Beogradu na vodi. Takođe i dva penthausa koje trenutno privodimo kraju, a čijem izvodjenju je predhodilo višemesečno pripremanje i planiranje. Jedan je u Beogradu na vodi, drugi u K districtu.
JOURNAL 04. Skoro si se vratio sa Milano Design Week-a? Reci nam nešto više o tom iskustvu i šta si tamo sve novo otkrio?
AB: Milano tokom nedelje dizajna postaje svet. Ceo grad se pretvara u jedan veliki event. Tamo su izložbe, kokteli i razne druge manifestacije na svakom koraku. Gradom pulsira neki neverovatan duh gde ljudi opčinjeno hodaju i ne skidaju osmehe ili oduševljenje sa lica. Kompanije koje stoje iza velikih brendova se toliko trude da iz godine u godinu odu korak dalje i prirede pre svega nezaboravno iskustvo posete tim dogadjajima, koji su često u formi interaktivnih instalacija. Zahvaljujući našim saradnicima imao sam prilike da prisustvujem velikom Versace launch eventu nove kolekcije nameštaja. Launch je na mene ostavio ogroman utisak zbog nivoa organizacije i prezentacije samog brenda. Energija, ljudi, sve je izgledalo kao da je iz druge dimenzije.
Posebno mi je bila interesantna grandiozna postavka brenda Kohler u baroknoj palati Senato. Osmišljena je u saradnji sa Danielom Arshamom. Takođe, ona je najavila njihovu saradnju u vidu limitirane kolekcije sa njegovim potpisom. Pored dešavanja u gradu, proveo sam nekoliko dana na samom sajmu koji se ove godine vratio u svojoj punoj veličini, sa ciljem da izabrem što više komada nameštaja koje ćemo koristiti u svojim predstojećim projektima. Kao i da istražim nove kolekcije brendova koje volim da koristim. Drugačiji je doživljaj kada se nameštaj bira kataloški i kada se isproba ili vidi uživo. Tako da sam se većinu vremena osećao kao dete u prodavnici slatkiša. Posete sajmovima me istinski ispunjavaju i bitan su faktor kako u brušenju sopstvenog stila, tako i u mogućnosti da se menjam i napredujem.
JOURNAL 05. Da li imaš određen brend koji bi istakao i zašto?
AB: I ove, a i prošle godine me je potpuno oduševila Cassina. Volim kada se iza brenda krije neka priča i kada se kroz dizajn, izbor materijala ili metod proizvodnje promovišu određene vrednosti. Prošle godine su u kolaboraciji sa Vogue magazinom prezentovali njihove legendarne komade. Komai su bili u novom ruhu stavljajući akcenat na slobodan duh, kreativnost i savremeni način života u eco-friendly verziji. Ove godine odali su omaž saradnji sa Virgil Ablohom zvanoj Modular Imagination. Uz pomoć modularnih elemenata koje je on osmislio posetioci su bili pozvani da učestvuju u kreiranju prostora i stvaranju novih svetova. Takođe, predstavljeni su i novi komadi jedne od mojih omiljenih dizajnerki današnjice – Patricie Urquiole.