Iconic piece: Metafora stočić je simbol savršenog balansa
Iconic piece: Metafora stočić je simbol savršenog balansa

Iconic piece: Metafora stočić je
simbol savršenog balansa

Dobar dizajn je bezvremen, a retki komadi znaju da objedine funkcionalnost, estetiku i simboliku. Jedan od takvih jeste Metafora stočić koji su dizajnirali Massimo i Leila Vignelli. Nedavno smo pisali o Flos lampama koje su takođe delo itaijanskih arhitekti i dizajnera. Kada se nadovežemo na to, može se primetiti da su Italijani liga za sebe ako pričamo o dizajnu koji traje. Iako je ovaj komad nameštaja dizajniran krajem 70-ih, njegova potražnja, ali i estetska privlačnost ne opadaju.

Zašto je Metafora stočić iconic piece?

Dizajnerski nameštaj iz tog vremena karakteriše ne samo sleek, minimalistički izgled, već i promišljenost u dizajnu. Ovaj komad je pravi primer koji prati taj sentiment. Metafora stočić, koji su 1979. godine dizajnirali Lella i Massimo Vigneli, predstavlja izvanredan primer minimalističkog dizajna inspirisanog osnovnim geometrijskim oblicima. Stočić se sastoji od četiri odvojena elementa – kocke, cilindra, sfere i piramide, izrađenih od različitih vrsta mermera. Ova geometrijska tela zajedno podržavaju veliku, prozirnu staklenu ploču.

Promišljenost ovog komada se ogleda u tome što se oblici mogu postaviti proizvoljno u prostoru bez narušavanja statike stola. Bračni par Vignelli se razvijao u okviru modernističke tradicije. Zato nije ni čudo da se njihov kreativni rad oslikava jednostavnost, koja je u ovom slučaju izražena bazičnim geometrijskim formama.

Massimo i Lella Vignelli: Bračni par koji je ostavio trag

Iako su poreklom iz Italije, ovaj duo se preselio u Ameriku, gde je nastavio da širi svoj uticaj. Oni nisu ostali zapamćeni samo po dizajniranju nameštaja, iako su definitivno ostavili par ikoničnih komada sa sobom. Jedan od njih je Handkerchief stolica jednostavnog oblika koja odiše postmodernističkim duhom. Pored toga, bračni par je prepoznat i u oblasti grafičkog, industrijskog i produkt dizajna, ali i dizajniranja pakovanja. Massimo je čak pružio i grafičko rešenje za mapu njujorškog metroa nakon suočavanja grada sa problemima zastarelih informacija o stanicama i trasama. Vignellijevi su dizajnirali i šoping kesu modne kuće Bloomingdale’s. Njihov rad je bio toliko prisutan tih godina da je Njujork izgledao kao svojevrsna Vignelli izložba.

Njihova filozofija dizajna bila je jednostavna: dobar dizajn treba da bude jasan, razumljiv i estetski trajan. Metafora stočić je upravo dokaz te filozofije. Njegova geometrijska elegancija i suptilna igra materijala i oblika ostaju relevantni i danas, čineći ga pravim primerom dizajna koji odoleva vremenu.

Učitati još
Zatvori