Otkrivamo savete finalista Schweppes Mixology takmičenja koji će vam pomoći da postanete koktel majstor
Otkrivamo savete finalista Schweppes Mixology takmičenja koji će vam pomoći da postanete koktel majstor

Otkrivamo savete finalista Schweppes Mixology takmičenja koji će vam pomoći da postanete koktel majstor

U susret sve toplijim danima, često tražimo načine da se rashladimo i podignemo raspoloženje na novi nivo. Dugoočekivano leto je u svom punom sjaju, pa nam se ponekad čini da se nismo dovoljno pripremili za njegov dolazak. Pored klasičnih opcija za rashlađivanje tokom toplijih dana (a i noći), zanimljivo je potražiti i poneke alternative. U zavisnosti od toga koji ste tip osobe – ekstrovertni ili introvertni, da li volite duge letnje izlaske ili preferirate privatnost sopstvenog doma – koristićete različite taktike. Međutim, skoro svi mogu da se slože oko jedne stvari – kokteli jesu i ostaće jedan od najomiljenijih izbora za hlađenje i osveženje tokom letnjih dana.

…Schweppes Mixology takmičenje dolazi u pomoć

Bilo da se iskusni stay at home koktel majstor, ili jednostavno volite da se poigrate ukusima i teksturama, saveti su uvek dobrodošli. Nekada ni ne znamo da pravimo kardinalne greške, a često se ne obratimo profesionalcima za pomoć. Tako je Journal tim odlučio da pronađe epicentar cocktail dešavanja. Kao ultimativni cocktail događaj izdvojio se Schweppes Mixology. Jer, gde pronaći najistaknutije koktel majstore nego na jednom od najpoznatijih takmičenja te vrste?

Ove godine, peto Schweppes Mixology takmičenje u pravljenju koktela zvanično je dobilo svog novog šampiona. U velikom finalu održanom u Beogradu, među šesnaest vrhunskih barmena iz regiona koji su svojim umećem zaslužili da dođu do samog kraja takmičenja, žiri je izabrao Ognjena Kitaljevića iz Beograda koji je nastupio sa koktelom Papa’s Golden Tribute. Drugo mesto pripalo je Anji Tojčić, dok je treće mesto zauzeo Luka Popović. Uz luksuzni set barmenske opreme, troje najboljih dobijaju i putovanje u Atinu na čuveni Athens bar show.

Takođe, ovogodišnje Schweppes Mixology takmičenje, pored prava na učestvovanje barmena iz Crne Gore i Severne Makedonije, dobilo je još dve novine. Naime, prvi put je izglasan favorit publike i njegovo ime je Jovan Belobrković, a, pored toga, Schweppes je svečano imenovao i svog prvog Brand ambasadora za Srbiju. Reč je o poznatom imenu domaćeg bartendinga i pobedniku prvog Schweppes Mixology takmičenja iz 2018. godine, Marku Miladinoviću.

Tako smo odlučili da za sopstveni (ili imaginarni) kućni koktel bar pozajmimo nekoliko saveta i ideja od ovogodišnjih finalista.

Ognjen Kitaljević, Anja Tojčić, Luka Popović, Jovan Belobrković, Marko Dragić, Rajko Dragaš i Ana Nedić otkrili su za Journal nekoliko trikova i saveta kojima se možemo poslužiti (a otkrivaju i ponešto o sebi).

Šta za vas znači Schweppes Mixology takmičenje?

Jovan Belobrković: S obzirom na to da je ovo prvo takmičenje za mene, Schweppes Mixology znači u ovom trenutku sve. (smeh) Zaista sve, oduševio sam se.

Anja Tojčić: Pod jedan, jako lepo druženje, pod dva – izazov i fenomenalno iskustvo, i pod tri –jednostavno, iskazivanje ljubavi prema tome što radimo, a to je miksologija i piće.

Ana Nedić: Ovo takmičenje za mene znači neki novi početak u ovoj branši, jer do nedavno nisam uopšte živela i radila u Srbiji, tako da, ovo je za mene novi početak u našoj zemlji.

Ognjen Kitaljević: Schweppes Mixology takmičenje znači novo iskustvo, predstavlja nova poznanstva. Ovo mi je inače prvo takmičenje.

Ako biste mogli da napravite koktel za bilo koju poznatu ličnost, ko bi to bio i kakav biste joj koktel napravili?

Jovan Belobrković: Voleo bih da napravim Rum Old Fashioned za Humphreyja Bogarta.

Luka Popović: Napravio bih koktel za Daniela Craiga, Vesper Martini.

Rajko Dragaš: Ako bih pravio koktel za poznatu ličnost to bi bila naša poznata glumica Tanja Bošković. To bih prvenstveno izabrao zbog izazova i veličine koju ova glumica sa sobom nosi. Koktel bi bio moj Flower od Eden, isključivo zbog njegove mogućnosti da probudi sva čula.

Koja je najveća greška koju ljudi prave kada pokušavaju da naprave koktele kod kuće?

Jovan Belobrković: Najveća greška jeste što pokušavaju da naprave sve u blenderu.

Luka Popović: Kao najveću grešku izdvojio bih stavljanje gaziranih pića u šejker.

Rajko Dragaš: Najveću grešku koju prave ljudi jeste da pokušavaju da naprave koktel ne vodeći računa šta se sa čime meša. Onda koktel nema balans i najčešće se cela situacija završi prosipanjem pića u slivnik.

Da li imate neki savet za početnike koji žele da postanu uspešni barmeni?

Jovan Belobrković: Saveti koje bih mogao da izdvojim jesu: imajte strpljenje, radite na sebi i kontrolišite alkohol.

Luka Popović: Moj savet za mlade barmene jeste da čitaju mnogo knjiga, da proučavaju miksologiju, jer je veoma interesantna.

Rajko Dragaš: Čitajte, pratite trendove, budite maštoviti i uspeh će doći.

Nakon što smo upili sve savete, vreme je da malo govorimo o ovogodišnjim pobednicima i koktelima kojima su nas oduševili. Naime, pobednički koktel ima svoju emotivnu predistoriju. Ognjen Kitaljević je koktel naziva Papa Golden Strebute posvetio svom preminulom ocu, koji je takođe bio uspešan ugostitelj. Ognjen je kao omiljene delove svog barmenskog posla izdvojio iskustvo i prenošenje znanja, a prvi koktel koji je naučio da pravi jeste popularni Old Fashioned.

Schweppes Mixology takmičenje
pobednički koktel

Anja Tojčić koja je zauzela drugo mesto na takmičenju predstavila je koktel neobičnog imena – Slobodanka. Istorija ovog imena vezana je sa jedan porodični događaj, a veoma jasno predstavlja simbol slobode. Koktel Slobodanka možete napraviti i kod kuće. Otkrivamo recepturu.

  • Schweppes Pink Mixer Style
  • Tequila Herradura Blanco 5 cl
  • Grapefruit Chilli cordial 4 cl
  • Eucalyptus syrup 0.5 cl
  • Kiwi perfume spray
koktel „Slobodanka"

Treće mesto osvojio je Luka Popović iz Podgorice sa koktelom Fruto de la primavera – pupoljak proleća ili cvet proleća. Kao inspiracija poslužio je izazov da se tekila spoji sa nekim šumskim voćem. O Luki smo saznali da je posvećen poslu, da voli da istražuje novitete u cocktail svetu i da mu je najbitnija stvar da gost iz njegovog lokala izađe nasmejan.

Koktel „Fruto de la primavera"

Foto: Schweppes Promo; Instagram: @aleksandra.jeftanovic, @schweppessrbija

Učitati još
Zatvori