Journal (gastro) Insider: Kako je nastao Thyme Street Cuisine – gastro koncept koji je osvojio Beograd
Šef Nikola Rosić, mladi i ambiciozni kuvar, je jedan od osnivača Thyme Street Cuisine. Imali smo priliku da zavirimo iza kulisa gastronomskog koncepta koji je osvojio srca i stomake Beograđana i gostiju grada. Ovaj moderan street food brend kombinuje dugogodišnje iskustvo u fine dining restoranima sa autentičnom street food energijom i ukusima.
Thyme Street Cuisine – fusion cuisine
Otkrivamo kako je nastala ideja o ovom jedinstvenom konceptu, kao i ulogu strasti i posvećenosti u kulinarskom uspehu. Spremite se za inspirativnu priču o inovaciji, ljubavi prema hrani i budućnosti beogradske gastro scene.
Kako je nastala ideja za Thyme koncept ?
Ideja o Thyme konceptu rodila se prirodno, iz želje da napravimo nešto svoje, autentično i drugačije. Moj partner Krsta i ja od malih nogu sanjali smo o otvaranju sopstvenog lokala. Posle srednje škole naši putevi su se na neko vreme razišli. Kada smo se ponovo sreli, obojica smo bili spremni da napravimo taj veliki korak. Ubrzo nam se pridružio i Nenad, i od tada smo zajedno razvijali viziju.
Zašto si se odlučio za street food format?
Shvatio sam da želim da uživam dok kuvam, kroz nešto opušteno, poput street food-a. Inspirisao me je David Chang, koji je posle Mišlen restorana pokrenuo svoj street food koncept. Primetio sam da gosti u fine dining restoranima često ne shvataju koliki trud i pažnja se posvećuje jelu. Tokom osam-devet godina rada u Mišlen restoranima, stekao sam dragoceno znanje i iskustvo u tom segmentu. A putujući i istražujući street food koncepte, primetio sam nešto drugačije. Na pijacama i uličnim štandovima, energija i povratna informacija koju gosti pružaju kada konzumiraju street food preplavljena je emocijama. Ta direktna energija bila je moj najveći motivator da se dalje posvetim istraživanju i razvoju street food formata.
Kako je došlo do toga da u dve godine otvorite tri restorana?
U Zemunu smo otvorili prvi lokal, fokusiran na iskren i čist pristup kuvanju. Jednostavno smo želeli da damo sebe prostor da kuvamo hranu u koju verujemo. Prvi lokal je odmah privukao veliki broj gostiju. Bili smo iznenađeni koliko brzo je koncept zaživeo – ljudi su čekali u redovima, nismo mogli da stignemo da pravimo rezervacije. Taj ogroman odziv nas je podstakao da razmišljamo o širenju. Poželeli smo da našu filozofiju prenesemo na veći prostor, ne samo kroz ukuse, već i kroz servis. Tako je nastao Thyme Street Cuisine. Naš koncept kombinuje restoranski meni sa street food elementima.
Jedna stalna gošća je savršeno opisala razlike između naših lokala. Zemun je street food mesto za brz i ukusan obrok s nogu. Rajićeva je idealna za poslovne ručkove i izlaske, dok je Brdo namenjeno uživanju i opuštanju.
Skoro se otvorio Thyme i u Subotici?
Otvaranje Thyme Subotica je rezultat saradnje sa Anamariom, finalistkinjom Master Chef serijala, u kojem je Nenad član žirija. Anamaria je imala želju da pokrene svoj lokal, a mi smo želeli da je podržimo u toj inicijativi. Na osnovu njenog pristupa i entuzijazma, predložili smo joj da postane saradnica u okviru Thyme koncepta. Mi joj pružamo logističku i operativnu podršku. Uključeni smo u ceo proces, dok Anamaria, donosi posebnu energiju i povezanost s lokalnom zajednicom.
Ljudi su suština našeg koncepta, i važno nam je da saradnja funkcioniše kao dvosmerna ulica. Prepoznajemo vrednosti kroz odnose koje gradimo s njima, i to je ono što čini razliku.
Primetan je uticaj Azije u jelovniku, kako je došlo do te inspiracije?
Na početku smo krenuli sa poznatim ukusima kako bi ljudi stekli poverenje, a zatim smo postepeno uvodili nove, egzotičnije ukuse. Korak po korak, dobili slobodu da eksperimentišemo i pomeramo granice. Uticaj Azije potiče iz mog iskustva u Mišlen restoranu koji je bio fusion cuisine restoran. Tamo sam primetio kako suptilno koriste azijske elemente, poput sastojaka sa umami notama, koji efikasno otvaraju apetit. Taj pristup me inspirisao da istražim kako da integrišemo umami u naša jela. I to činimo kroz uticaje Azije i Indije, ali na način koji je prilagođen našem stilu kuvanja.
Mi smo pravi primer fusion cuisine koja kombinuje srpske namirnice sa internacionalnim uticajima i kulturama. Bao buns su postali naš zaštitni znak, kao i burgeri. Sada planiramo da unesemo autentične indijske ukuse uz začine koje smo direktno dobili iz Indije. U našem timu sad imamo trojicu kuvara iz Indije, koji su nas motivisali da se dublje posvetimo autentičnim indijskim jelima.
Koliko su mlađe generacije doprinele promeni gastronomije?
Mlađe generacije su mnogo putovale, upoznale drugačije kulture i ukuse, i sada žele te inovacije i u Beogradu. Oni su ti koji traže raznovrsnost – žele kombinacije različitih kultura i filozofija hrane. U tom smislu, i sharing koncept koji mi zastupamo postao je pravi hit. Što je za našu kulturu i način okupljanja oko hrane veoma prirodan prelaz.
Koja bi tvoja poruka bila novim generacijama kuvara?
Za nove generacije kuvara važno je da prepoznaju koliko je bitno mentorstvo za njihov razvoj. Mentorstvo ne mora uvek da dođe u obliku jednog čoveka koji će ih voditi. Danas je sve dostupno – kroz emisije, intervjue, knjige, predavanja i razgovore. Ima mnogo načina da se uči, a ključ je u strasti i igri. Moraju da se igraju sa ukusima, tehnikama i pristupima, i pre svega, da istinski vole ono što rade. U kuhinji, gde često radimo i dvadeset sati, ljubav prema poslu je ono što nas pokreće i daje snagu. Svaki uspešan čovek je posvećen onome što ga zanima, i to je upravo suština uspeha.
Kako vidiš budućnost beogradske gastro scene?
Beograd je prešao ogroman put. Poslednjih nekoliko godina počeli smo ozbiljno da istražujemo, inspirišemo se svetskim trendovima, i evoluiramo. Street food je postao pravi hit. Ono što me najviše raduje je to što su novi koncepti usmereni na očuvanje lokalnih vrednosti.
Mislim da će Beograd postati sve važnija destinacija na svetskoj gastro mapi. Pre desetak godina svi su pričali o skandinavskoj ili južnoameričkoj kuhinji, verujem da će uskoro doći red na Balkan. Ovde imamo bogatstvo sastojaka i ozbiljnu scenu talentovanih šefova i preduzetnika koji su spremni da pokažu svetu šta možemo. Kombinacija naše tradicije i hrabrih inovacija je ono što nas može vinuti među top destinacije u svetu hrane.