Vintage kultura osvojila je modnu scenu. Najpre je Miley Cyrus, dobitnica ovogodišnje Grammy nagrade u spotu za za pesmu Flowers ponela 1991 Iconic Yves Saint Laurent Rive Gauche Gold Lamé Hooded Evening haljinu sa kapuljačom. Zatim smo na Filmskom festivalu u Veneciji spazili Amal Clooney u vintage Dior haljini koju je dizajnirao John Galliano u okviru Ready-to-Wear kolekcije, 2000. godine. Ubrzo nakon toga, vintage je zavladao i street style scenom, pa smo tako zabeležili povratak washed leather jakni koje odaju utisak već nošenih komada. Ove zime smo izvadili i maminu bundu iz plakara i proglasili trend koji je bio uvertira u mob wife aesthetic.
Kako to obično biva, modni trendovi uvek su praćeni i trendovima u dizajnu enterijera, te je vintage momenat u poslednje vreme jednako dominantan i u pogledu dizajna. Najpopularniji komad nameštaja na Instagramu u poslednje dve godine jeste čuvena Cesca stolica koja je nastala 1928. godine [ za znatiželjne, istorijat je ovde ]. Ove godine jednako popularni su bili i evropski buvljaci kroz koje smo vas sproveli u još jednom Journal Insideru. Ipak, ne moramo više ići daleko u potrazi za blagom, od sada prave vintage dragulje možemo naći u lokalnom, @attic.story novom online vintage shop-u.
Story of @attic.story
@attic.story priča home aksesoara, nastala je iz potrebe za kreativnim izrazom i ljubavi prema vintage stvarima koje su autroke i osnivačice koncepta, iz hobija, godinama skupljale. Jednog popodneva u njihovoj omiljenoj kafeteriji spontano su odlučile i osmelile da na digitalnom nebu predstave pažljivo odabran izbor komada i pruže im nov život.
Iza online vintage shop-a stoje Tina Bojanić, grafička dizajnerka i diplomirani dizajner enterijera, u slobodno vreme i slikarka, i Katarina Mladenović farmaceut koji radi u farmaceutskoj industriji u odseku marketing. Naizgled nespojiva kombinacija, uz dugogodišnje poznanstvo i isti estetski senzibilitet, i pasiju prema vintage stvarima, zapravo čini savršen beogradski duo.
Master of marketing
Od samog početka smo želele da postoji nešto po čemu će se brend izdvojiti. Nakon dugog istraživanja primetile smo da se ne posvećuje dovoljno pažnje prezentaciji brenda i da najmanje što zaslužuju sve te divne stvari bogate prošlosti, jeste da budu predstavljene u novom svetlu.
Obe su želele da @attic.story bude dinamična priča i da se stalno nešto menja. Sami predmeti diktiraju estetitku kako će biti predstavljeni i na društvenim mrežama. Ipak, trenutni trend kratkih video formata dao im je mogućnost da predmeti ožive u prostoru i svojoj funkciji. Osmišljavanje i relizacija novih setova je deo u kome ovaj kreativni duo najviše uživa i gde njihove ideje oživljavaju.
U potrazi za vintage blagom
Ukoliko odete na njihov Instagram nalog, videćete da su svi komadi pažljivo odabrani. I da je reč o zaista best of kolekciji koja je obeležila naše detinstvo. Prema njihovim rečima, većinu komada pronalaze na starim bakinim potkrovljima. Osim toga, imaju i druge kanale kojima dolaze do malih blaga. Od buvljaka preko ljudi koji skupljaju i bave se kolekcionarstvom, pa sve do lokalnih pijaca.
Sa misijom da @attic.story ne bude samo online brend – već i kustos priča, nastoje da stvore zajednicu koja ima iste vrednosti i deli ljubav prema održivim i unikatnim stvarima. Svaki komad ima svoju istoriju. Putovanje koje je počelo u rukama nekog drugog i pronašlo svoj put u virtuelnom potkrovlju, čeka da bude ponovo otkriveno. Svaki predmet je posebno odabran prema njegovom karakteru. Osiguravajući da svaki komad ne samo da priča priču o svom prethodnom životu, već i doprinosi zelenijoj, svesnijoj budućnosti.
Najzanimljiviji ulov su takozvani „mythos“ tanjiri. Sve je počelo od jednog tanjira da bi onda iznova na različitim mestima nailazile na tanjire iste kolekcije. Verovatno su se tih Yugo godina svi vraćali sa letovanja iz Grčke sa istim suvenirima.
Kroz samu potragu i one iznova uče i upoznaju se sa istorijom komada koji je dospeo kod njih. Oko svakog predmeta se jednako trude da ga predstave tako da zasija u pravom svetlu. Osim pažljivo odabranih komada koji imaju i istorijsku vrednost, važno je istaći da su cene simoblične. Budući da je reč o antikvitetima koji bi u svetu koštali više, privilegija je imati priliku da ih kupite po pristupačnim cenama.