![Journal intervju w/ Ivana Laković: Gde je industrija luksuza na preseku prošlosti, sadašnjosti i budućnosti?](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/IMG_5912-1080x1618.jpg)
![Journal intervju w/ Ivana Laković: Gde je industrija luksuza na preseku prošlosti, sadašnjosti i budućnosti?](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/Ivana-Lakovic.png)
Journal intervju w/ Ivana Laković: Gde je industrija luksuza na preseku prošlosti, sadašnjosti i budućnosti?
Turning brands into icons,
and stories into legacies.
… je samo jedna od ideja vodilja kompanije Luxury Integrated. Štaviše, upravo je u ovoj rečenici sadržana i njena misija – a to je redefinisanje luksuza na način koji ne samo da prati trendove, već ih stvara. Stoga partnerstva i saradnje ove kompanije ne poznaju granice. Naprotiv, njen tim radi aktivno na svim meridijanima još od 2010. godine. Upravo tada – pre više od jedne decenije – počela je Luxury Integrated priča, a na njenoj prvoj stranici nalazi se ime: Ivana Laković.
Njenom imenu mogu da se prirodaju brojne profesije i različiti epiteti. Kulturološkinja, politikološkinja, novinarka, direktorka marketinga, PR menadžerka, predavačica, preduzetnica, spisateljica, ikona stila i majka samo su neki od njih. Ipak, u ovom kontekstu, Ivana Laković je i osnivačica brenda Luxury Integrated koji redefiniše industriju luksuza. S njom smo razgovarali o različitim aspektima ovog termina, te svemu što se pod njim podrazumeva. Iako se od prošlosti, preko sadašnjosti, pa sve do budućnosti defincija luksuza menjala, određene stavke ostale su nepromenjene. No, da počnemo od samog početka. Odnosno, od raščlanjivanja industrije luksuza na njene komponente.
![Ivana Laković](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/IMG_5913-1080x1618.jpg)
― PAST & PRESENT ―
J _ 01 | Industrija luksuza u zemlji (i regionu) predstavlja segment poslovanja koji se iz godine u godinu sve češće stavlja u fokus. Koje karakteristike danas odlikuju luksuzne brendove i po čemu se oni ističu?
Ivana Laković: Luksuzni brendovi danas odišu autentičnošću, vrhunskim kvalitetom i nepogrešivom pažnjom prema detaljima, dok priče koje ih prate osvajaju srca klijenata širom sveta. Njihova suština je u storytellingu – umetnosti pričanja priča koje inspirišu, povezuju i čine iskustvo nezaboravnim. Na vrhu svega stoji personalizacija, jer svaki proizvod ili usluga nose pečat unikatnosti, prilagođeni potrebama i željama savremenog klijenta.
U isto vreme, održivost i društvena odgovornost postaju ključne vrednosti luksuza. Klijenti sve češće biraju brendove koji grade bolji svet – one koji svojim delovanjem pozitivno utiču na zajednicu i okolinu.
Globalno tržište luksuznih proizvoda i usluga nastavilo je da raste i u 2024. godini, dosegnuvši vrednost od 473,90 milijardi dolara, uz projektovani godišnji rast od 4%. Segment luksuznih satova i nakita prednjači s prihodom od 157,60 milijardi dolara, dok Kina i SAD dominiraju u globalnoj potrošnji – Kina sa 102 milijarde dolara, a SAD sa 100 milijardi dolara. Tradicionalni lideri, Italija i Francuska, ostaju neprikosnoveni izvoznici luksuznih proizvoda, čuvajući svoju prestižnu poziciju na svetskoj mapi.
Naša regija, iako manja po obimu, beleži stabilan rast. Jugoistočna Evropa, s naglaskom na Adriatik regiju, nalazi se na uzlaznoj putanji, s očekivanim godišnjim rastom od 7% u narednih šest godina. U Srbiji, tržište luksuza procenjeno je na 1 milijardu dolara. Gradovi poput Beograda, Istarske regije i crnogorskog primorja predvode ovaj rast. Razlog leži u porastu kupovne moći, sve većem broju turista i jedinstvenom geografskom položaju koji spaja Istok i Zapad, kako teritorijalno, tako i kroz životni stil koji sve više usvaja zapadne vrednosti.
Industrija luksuza danas nije samo tržište – ona je pokretač inspiracije, inovacije i društvenog progresa.
J _ 02 | Kako je došlo do razvijanja industrije luksuza? Koje industrije (ubrzano) rastu, a koje su nekada bile dominantnije u odnosu na poslednjih nekoliko godina?
Ivana Laković: Razvoj industrije luksuza oduvek je bio ogledalo društvenih i ekonomskih promena, vođen globalizacijom i evolucijom potreba i želja klijenata. Nekada, luksuz je bio privilegija rezervisana za kraljevske dvorove i aristokratiju. Međutim, sa usponom buržoazije i razvojem građanskog društva u Evropi i svetu, luksuz je postao simbol prestiža i uspeha, dostupan širem krugu onih koji su težili izuzetnosti, čak i bez plave krvi u venama.
U savremenom dobu, digitalizacija je otvorila vrata luksuznog sveta.
Ona je omogućila da informacije o prestižnim proizvodima i uslugama postanu dostupne na samo jedan klik. Time su granice luksuza proširene, a snovi o posebnim iskustvima postali bliži nego ikad. Industrije poput mode, luksuznog turizma i automobilske industrije danas su motori tog rasta. One nude sofisticirana rešenja koja kombinuju tradiciju i savremenu inovaciju. Ipak, tradicionalni stubovi luksuza, poput nakita i satova, zadržavaju snažnu poziciju na tržištu. Ali, sa modernim preokretom. Inovacije i tehnološka integracija udahnuli su nov život ovim klasičnim segmentima, povezujući vekovnu umetnost izrade sa savremenim potrebama i očekivanjima.
Luksuz je priča o transformaciji, umetnosti življenja i kreiranju sveta u kojem se kvalitet, estetika i emocije spajaju u jedinstveno iskustvo.
J _ 03 | Šta se promenilo, odnosno nastavlja da se menja, u industriji luksuza i šta na te promene utiče?
Ivana Laković: Industrija luksuza danas se oblikuje kroz tri snažna pravca transformacije: digitalizaciju, održivost i promene koje donose nove demografske generacije. Milenijalci i pripadnici Generacije Z redefinišu samu suštinu luksuza, preusmeravajući fokus sa pukog posedovanja na doživljaje, inovativne proizvode i duboku autentičnost brendova. Luksuz je za njih filozofija koja odražava njihove vrednosti, strast za održivim razvojem i inkluzijom.
Generacija Z, koja već sada sve snažnije postavlja pravila igre, do 2030. godine, predstavljaće trećinu svetske potrošačke populacije u luksuznom segmentu.
Oni zahtevaju transparentne odnose sa brendovima i očekuju da održivost bude neupitna osnova svake poslovne strategije. Milenijalci, s druge strane, u čak 78% slučajeva biraju luksuz kroz iskustva. Odnosno, putovanja, prestižne hotele i neponovljive avanture. Nasuprot njima, Generacija X unela je novi talas luksuza u postpandemijskom svetu, s akcentom na Wellness luxury – luksuz koji slavi balans, zdravlje i harmoniju unutar doma.
Tehnologije poput veštačke inteligencije i blockchain-a dodatno transformišu načine na koje luksuzni brendovi komuniciraju, stvaraju i posluju. Digitalna prisutnost ostaje ključna, dok inovacije omogućavaju personalizaciju na nivou koji je do sada bio nezamisliv. Luksuz budućnosti više nije samo statusni simbol. To je personalizovano iskustvo, ispunjeno emocijama, povezano sa vrednostima i posvećeno stvaranju boljeg sveta.
J _ 04 | Da li se danas uočavaju određeni trendovi kada su u pitanju luksuzni brendovi? Šta utiče na isticanje jednog brenda u odnosu na druge i na koji način oni dolaze do potrošača?
Ivana Laković: Industrija luksuza ulazi u eru u kojoj se granice tradicije i inovacije prepliću u vizionarskom plesu budućnosti. Današnji luksuz je iskustvo, emocija i povezanost. Trendovi koji oblikuju ovu industriju – inkluzivnost, ograničene serije (limited editions), održivost, metaverzum i NFT-ovi – ne definišu samo ono što klijenti žele, već i ono što svet postaje. Ključ uspeha leži u moći brenda da se poveže s klijentima na najdubljem emocionalnom nivou, kroz vrednosti koje odražavaju njihov identitet i aspiracije. Priče koje inspirišu, personalizovane kampanje i inovativni kanali komunikacije postaju temelji savremene strategije.
Brendovi danas prelaze granice globalnog i lokalnog, spajajući univerzalne vrednosti sa autentičnošću lokalnih kultura. Promocija kroz tradicionalne simbole, prilagođavanje lokalnim preferencijama i isticanje autentičnosti destinacija postavljaju novu paradigmu luksuza.
Do 2030. godine, niche luksuzni brendovi postaće epicentar globalne potrošnje, jer njihova autentičnost i posvećenost lokalnim vrednostima otvaraju vrata novim generacijama – Z i Alfa – čije će potrošačke navike rasti tri puta brže od ostalih. Ove generacije donose sa sobom novu filozofiju kupovine, u kojoj luksuz mora da kombinuje izvrsnost i emociju, povezujući estetiku sa potrebama modernog stila života.
Tehnologija je katalizator ove promene.
Generacije Z i Alfa, tehnološki pioniri, ne žele samo proizvode; oni žele digitalna iskustva, inovativne uređaje i personalizovane ponude koje spajaju zanatsku izradu (craftsmaship) s najnovijim dostignućima. Ovo je prilika za luksuzne brendove da se udruže sa tehnološkim gigantima i kreiraju nove dimenzije luksuza kroz ekskluzivne lansiranja i digitalne svetove.
Luksuz budućnosti je emocija.
Bez obzira na to da li je proizvod luxury, premium ili pristupačniji, ključ leži u sposobnosti brenda da priča priče koje klijente čine delom nečeg većeg – zajednice, misije, vrednosti. Klijenti danas ne žele samo da kupuju; oni žele da pripadaju. Fokus na izgradnju lojalnosti, stvaranje zajednica i direktnu interakciju sa klijentima postaje ključ dugoročnog uspeha. Godina u koju smo zakoračili, donosi izazove, ali i ogromne prilike. Brendovi koji razumeju ovu evoluciju i ulažu u istraživanje svojih klijenata postaće lideri industrije. Svet luksuza nikada nije bio bliži svojim klijentima. Oni, zauzvrat, nikada nisu bili spremniji da mu se prepuste – osećaju, povezanosti i inspiraciji.
![Ivana Laković](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/IMG_5907-1080x1618.jpg)
― LUXURY INTEGRATED ―
J _ 05 | Kompanija Luxury Integrated brendovima daje novi život, a upravo je taj cilj u srži njene pokretačke snage. Na koje načine njegova misija utiče na razvoj industrije luksuza na globalu i lokalu?
Ivana Laković: Kada govorimo o luksuzu, govorimo o viziji, emociji i nečemu što nadilazi samo proizvod – govorimo o iskustvu koje inspiriše. Luxury Integrated je snažan tim – arhitekata luksuznih strategija, evanđelista brendova i lidera koji pomeraju granice. Sa jedinstvenom ekspertizom u luksuznoj industriji, naš tim kombinuje duboko poštovanje prema tradiciji sa inovativnim savremenim pristupima. Naša misija je jasna – redefinisati luksuz na način koji ne samo da prati trendove, već ih stvara.
Personalizacija, izvrsnost i održivost postavljaju temelje svakog našeg projekta, jer verujemo da istinski luksuz nije samo u proizvodu već u priči koju brend prenosi i vrednostima koje podržava.
Mi gradimo brendove, oblikujemo ih i negujemo tako da postanu relevantni i inspirativni. Kako na lokalnom, tako i na globalnom tržištu. Naši klijenti su lideri u svojim industrijama jer uz našu podršku povećavaju vidljivost, vrednost i lojalnost svojih klijenata. Svaka naša strategija je krojena po meri, usklađena sa specifičnim potrebama i aspiracijama klijenata, omogućavajući im da se izdvoje u svetu koji se stalno menja. Verujemo u moć emocija i storytelling-a da kreiraju veze koje traju.
Naš moto, Discover the extraordinary, je suština našeg pristupa.
Svaki projekat je prilika da otkrijemo ono što je izuzetno, da osvetlimo potencijal koji leži u svakom brendu i transformišemo ga u simbol luksuza koji inspiriše. Lokalno donosimo svetske trendove na naše tržište, a globalno delujemo tako što utičemo na prepoznatljivost našeg tržišta i brendova kod svetskog auditorijuma i lidera luksuzne industrije. Takođe, naša partnerstva i saradnje ne poznaju granice – mi radimo na svim meridijanima. Upravo taj diverzitet nas iznova obnavlja i daje nove inspiracije.
J _ 06 | Kako izgleda proces kreiranja strategije i biznis planova kada su u pitanju brendovi? Kako nastaju brendovi po meri današnjeg potrošača i na šta je sve neophodno obratiti pažnju prilikom integrisanja brendova u luksuznu industriju?
Ivana Laković: Kreiranje strategije i biznis planova za brendove u luksuznoj industriji zahteva preciznost, inovativnost i duboko razumevanje suštine luksuza. Naš proces započinje temeljnim istraživanjem – analizom tržišta, konkurencije i, najvažnije, očekivanja i emocija klijenata. U ovoj fazi postavljamo temelje za jedinstveni identitet brenda, čvrsto ukorenjen u njegovoj autentičnosti i vrednostima.
Današnji luksuzni brendovi ne mogu postojati bez pažljive harmonije između inovativnih pristupa i poštovanja nasleđa.
Priče koje pričamo, vizuelni identitet koji kreiramo i digitalna prisutnost koju gradimo – svaki od ovih elemenata je pažljivo osmišljen kako bi stvorio emocionalnu vezu sa klijentima. Integracija u luksuznu industriju je delikatan proces koji zahteva precizno pozicioniranje. Luksuz je u svakom dodiru sa brendom, u emociji koju izaziva i u iskustvu koje pruža. Ključ je u doslednosti. Svaki aspekt brenda, od kvaliteta proizvoda do komunikacije, mora biti savršeno usklađen sa očekivanjima modernih potrošača.
Tradicionalni koncept 4Ps (proizvod, cena, mesto, promocija) zamenjen je paradigmom 4Es.
• Emotion – izazvati duboku emocionalnu povezanost kroz autentične priče i iskustva,
• Experience – kreirati izuzetna, personalizovana iskustva koja ostaju urezana u sećanju,
• Exclusivity – održati osećaj retkosti i posebnosti, bez kompromisa u kontekstu kvaliteta, i
• Engagement – aktivno uključiti klijente kroz personalizovanu komunikaciju i direktnu interakciju.
Kroz pažljivo osmišljene strategije koje povezuju ekskluzivitet, emociju i iskustvo, brendovi postaju ne samo prepoznatljivi, već i inspirativni.
Naša uloga je da im pružimo alate i viziju da budu relevantni u savremenom luksuznom pejzažu. Rezultat je ne samo veća lojalnost klijenata – već i dugoročno povećanje vrednosti brenda. Svaki brend tretiramo kao remek-delo koje zaslužuje priliku da zasija u punom sjaju, pomerajući granice i stvarajući nove standarde u industriji luksuza.
J _ 07 | Kako brendovi biraju da se oglašavaju u periodu kada su tehnologije i novi mediji preuzeli primat nad svakodnevicom?
Ivana Laković: U današnjem digitalnom svetu, brendovi sve više prepoznaju snagu digitalnih kanala, koristeći društvene mreže, influensere i interaktivni sadržaj. Trend koji se jasno izdvaja je fokus na personalizaciju i dvosmernu komunikaciju. Brendovi ne samo da šalju poruke, već aktivno slušaju i odgovaraju na potrebe svojih klijenata. Gen Z i milenijalci, sve više vrednuju etiku i autentičnost brendova. Ove vrednosti postale su ključni faktori u donošenju odluka o kupovini, što luksuzne kompanije motiviše da redefinišu svoje pristupe, postavljajući moralne standarde i transparentnost u samo središte svojih strategija.
2025. godina donosi još snažniji fokus na personalizovana luksuzna iskustva.
U tom kontekstu, digitalizacija postaje glavni pokretač promena, uz upotrebu VR i AI. Ove inovacije omogućavaju brendovima da kreiraju nezaboravne, interaktivne i u potpunosti prilagođene doživljaje. Oni ne samo da zadovoljavaju očekivanja, već i pomeraju granice luksuza. Ovaj novi pristup pruža brendovima priliku da ostanu relevantni u svetu koji se brzo menja, stvarajući duboku emocionalnu povezanost sa potrošačima, sve dok nastavljaju da pomeraju granice luksuza u digitalnoj eri.
![Ivana Laković](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/IMG_5911-1080x1618.jpg)
J _ 08 | Kako nastaje upečatljiva kampanja? Na osnovu kojih parametara se ona ističe i koje su to kampanje koje su ostale u sećanju populacije na lokalnom i globalnom nivou?
Ivana Laković: Uspešne kampanje stvaraju duboku, emocionalnu povezanost i strast u auditorijumu, koje traju i inspirišu. Autentičan storytelling je ključan. On omogućava brendu da otkrije svoju auru i priče koje rezoniraju sa klijentima, dok vizuali i video materijali ostavljaju neizbrisiv trag u njihovim umovima.
To su kampanje koja ne prodaju samo proizvode, već intenziviraju želje, iskustva, vrednosti i emocije koje ostaju prisutne.
Kampanje poput Chanelove priče o mirisu No. 5, kao manifestu ženske elegancije, slobode i snage – priče su koje je nemoguće zaboraviti. Ili Louis Vuittonove avanturističke kampanje, koje komuniciraju viziju slobode, putovanja i otkrivanja sveta. Ove kampanje ostaju u sećanju jer kombinuju nepromenljive vrednosti tradicije, beskompromisni luksuz i hrabru inovaciju. Istovremeno, stvaraju svesnu povezanost sa klijentima na svim meridijanima.
U svetu luksuza, gde je konkurencija snažna i izbor neizmeran, kampanje koje se temelje na ovoj snažnoj emocionalnoj povezanosti imaju moć da postanu legende, stvarajući ikone koje ne prestaju da inspirišu, motivišu i ostavljaju neizbrisiv trag u srcima i umovima onih koji ih dožive.
J _ 09 | Koji su ključni pokretači potrošnje limited edition proizvoda i zbog čega se emocija često izdvaja kao najvažniji?
Ivana Laković: Limited edition filozofija je prava magija koja se dešava kada emocija, prestiž i ekskluzivnost zavedu tržište. To su simboli ličnog identiteta, uspomena i aspiracija. Osećaj pripadnosti koji se stvara kroz ekskluzivnost je neprocenjiv, jer limited edition proizvodi predstavljaju priliku da postanemo deo nečega jedinstvenog. Nečega što je deficitarno, što nosi sa sobom posebnu vrednost koja nije samo u fizičkom predmetu, već upravo emotivnoj povezanosti s njim. Ograničena dostupnost ne samo da povećava želju za proizvodom, već podstiče i potrebu za izražavanjem identiteta.
Limitirane serije postaju izraz ko smo mi, šta vrednujemo i kako želimo da nas drugi dožive.
U svetu u kome je olakšana dostupnost, limited edition proizvodi postavljaju barijeru koja govori – ovo nije samo proizvod. Ovo je priča, privilegija, trenutak u vremenu koji samo odabrani mogu doživeti. Posedovanje takvih predmeta postaje simbol statusa, koji nadmašuje samo finansijsku moć. To postaje odraz odabira, ukusa i pripadnosti odabranoj zajednici. Limited edition je filozofija koja spaja emociju, prestiž i vrednost. Ona stvara neponovljiv doživljaj koji brendovi nude samo najodanijim kupcima.
― FUTURE ―
J _ 10 | Na koji način bi brendovi trebalo da se povežu sa današnjim potrošačima? Šta potrošači traže, šta dobijaju i na koji način nastaje uzajamna veza između brenda i (lojalnog) potrošača?
Ivana Laković: Brendovi budućnosti će biti žive priče koje odražavaju duboku autentičnost i transparentnost. U svetu koji se menja, klijenti traže više od proizvoda. Oni traže oseti povezanost, verodostojnost i svoju ličnu priču u svakom brendu. Luksuz je u iskustvu koje brend pruža, u njegovoj sposobnosti da odgovori na individualne potrebe, da se prilagodi i da bude relevantan u svakom trenutku.
Brendovi koji usmeravaju svoju pažnju na personalizaciju, održivost i društvenu odgovornost stvaraju duboke emocionalne veze koje ne samo da zadovoljavaju potrebe potrošača, već ih inspirišu da postanu deo zajedničkog sistema vrednosti. Ova uzajamna veza, koja nastaje kroz dosledno ispunjenje obećanja, postavlja temelje za izgradnju lojalnosti. Ona zavisi od emotivnog iskustva koje brend deli sa svojim klijentima.
Brendovi moraju biti most između vizije i stvarnosti, između inovacije i tradicije, između proizvoda i iskustva. U tom procesu, brend postaje partner u životu svojih klijenata, osnažujući ih da žive autentično, inspirativno i odgovorno.
J _ 11 | Luksuzni brendovi nastaju s promišljenom namerom da izdrže test vremena, te da tako postanu vanvremenski i oni koji su uvek u fokusu. Na koji način će se oni razvijati u budućnosti i šta nam pokazuje pogled na savremeno tržište?
Ivana Laković: Budućnost luksuznih brendova leži u inovacijama, održivim praksama i prilagođavanju digitalnom dobu. Međutim, pedigre brenda, kao i njegova persona ostaju temelj za svaku vrstu nadogradnje i adaptacije savremenom klijentu i vremenu. Savremeno tržište ukazuje na važnost fleksibilnosti, bliskosti sa klijentima i stvaranja proizvoda koji ne samo da prate trendove. Oni ih i postavljaju. Brendovi koji kombinuju tradiciju s modernim tehnologijama imaće dugoročan uspeh.
― ST. VALENTINES DAY ―
J _ 12 | Koje kampanje se izdvajaju za St. Valentines Day?
Ivana Laković: Dan zaljubljenih je prilika da luksuzni brendovi podignu emocije na novi nivo, transformišući poklone u nezaboravna iskustva. Ovaj dan, posvećen najlepšim emocijama, za luksuzne brendove postaje magični trenutak kada proizvodi postaju simboli ljubavi, pažnje i luksuza. Ekskluzivnost je srž ovog praznika. Limitirane edicije nakita, satova, parfema i aksesoara postaju neponovljivi trenuci koji ostaju urezani u sećanjima. Svaki proizvod nosi priču, a mogućnost personalizacije – od graviranja inicijala do posebnih poruka – dodaje mu sentimentalnu vrednost, stvarajući jedinstvenost koju samo luksuz može pružiti.
Kroz storytelling i snažnu vizuelnu prezentaciju, oni pričaju priče o ljubavi, povezivanju, strasti, koje nas podsećaju da je ljubav, u svom najlepšem obliku, najvredniji luksuz.
Kratki filmovi, video sadržaji, inspirativne priče na društvenim mrežama – sve to kreira trenutke koji traju mnogo duže od samih poklona, ostavljajući nas sa emocijom koja traje. Od privatnih degustacija šampanjca do intimnih večera uz sveće, od umetničkih izložbi do pop-up prodavnica, brendovi kreiraju posebnu atmosferu u kojoj je ljubav stil života. Ekskluzivni događaji postaju most između proizvoda i ljudi, dajući im priliku da uđu u svet luksuza na način koji im se nikada neće zaboraviti.
Ljubav prema sebi postaje nova definicija luksuza.
Ovaj trend, naročito među generacijama Z i milenijalcima, podseća nas da ljubav prema sebi nije samo za parove. Ona je ključna i za našu unutrašnju autentičnost. Luksuz je sada simbol osnaživanja, samopouzdanja i odgovornosti, sa održivim proizvodima koji dolaze sa etičkim dijamantima, recikliranim materijalima i porukama koje slave odgovornu potrošnju.
Brendovi poput Chanel i Cartier briljiraju u ovoj sferi.
Chanelova kampanja Give with Heart usmerena je na eleganciju i pažljivo birane poklone, čineći svaki gest poklanjanja posebnim. Slogan kampanje, zajedno sa filmom February 14. Give with Heart, stvorio je savršen spoj luksuza i pažnje, postavljajući ljubav kao vrhunski luksuz. Cartier, s kampanjom Love is Red, još jednom potvrđuje da luksuz nije samo proizvod. On je i način izražavanja. Kroz crvenu boju koja simbolizuje ljubav i strast, Cartier je ponovo podsetio svet na večno elegantan dizajn, kreirajući proizvod koji je ujedno poziv na ljubav i strast.
Dan zaljubljenih postaje praznik luksuza, u kojem brendovi stvaraju priče, emocije i iskustva, podsećajući nas da je ljubav najlepši luksuz.
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2025/02/IMG_5912-1080x1618.jpg)
Foto: Monika Pavlović