Un macchiato et un croissant, s’il vous plait.
Četvrtak je. Vreme: 09.15 ujutru. Ovu rečenicu ponavljamo dok parkiramo auto kasneći u kancelariju. Samo što umesto kafe iz kartonske čaše za poneti zamišljamo da sedimo u bašti uživajući u ostacima miholjskog leta. U tim mislima pijemo kafu iz porcelanskih baroknih šoljica i uz kroasan poručujemo Basque cheescake pride. Uživamo u ambijentu koji neodoljivo podseća na scenu iz Amélie filma. Red vrućih bageta tek pristiglih iz peći, red savršeno stilizovanih stalnih gostiju koji za šankom piju svoju prvu jutarnju i red harmonične muzike koja dopire iz zvučnika.
Red Aznouvara, red Pravi.
Red kofeina. Red serotonina.
Ne, nije reč o sceni iz Pariza i lokalnog kafića u 17 arrondissement, već o La Boulangerie – francuskoj pekari u Beogradu. Ovo mesto nas je kupilo na prvi susret i onaj famozni buć kroasana u penu našeg caffee macchiato. Iako nam je tek prva.
L A B O U L A N G E R I E.
Pod mantrom not your ordinary, La Boulangerie je sve samo ne obična pekara i kafić. Od prelepog enterijera, preko raznolike ponude i najboljeg kvaliteta proizvoda, do autentične Instagram prezentacije – kod njih se čini da je sve nekako na svom mestu. Zato smo u ovu avanturu otkrivanja omiljenih mesta u Beogradu krenuli da iz prve ruke saznamo koja priča leži iza La Boulangerie. Tim povodom, popričali smo sa vlasnicima Jelenom Jančić Herts i njenim suprugom, Reem Herts. Oni su nam otkrili kako je nastala ideja o La Boulangerie pekari, koji su izazovi sa kojima su se susreli prilikom pokretanja ovog koncepta i šta bi od proizvoda izdvojili kao svoje favorite.
S tim u vezi, vežite se. Ješćemo.
l a b o u l a n g e r i e s t o r y.
U priču nas je uvela Jelena koja nam je rekla da je ideja za osnivanje La Boulangerie nastala iz potrebe da se našem gradu približi koncept iskustva za goste u koje vlasnici lično veruju.
Nije samo dizajn lokala ono što privlači goste, već kombinacija kvaliteta, ukusa, estetike i čitavog doživljaja dok ispijate svoj espresso uz kroasan u ambijentu jednog pariskog lokala. Ovaj koncept nije naša ideja, već nešto što postoji decenijama. Mi smo samo našli adekvatan način da ga predstavimo našem gradu. Čini nam se da ga je on prihvatio fenomenalno.
Na njeno objašnjenje nadovezuje se Reem, koji se kao profesionalni kuvar pre svega fokusira na kvalitet i svežinu La Boulangerie proizvoda.
U našem slučaju najveci izazov je bilo kontinuirano snabdevanje namirnicama koje su nam bile neophodne kako bi proizvodi zaista bili onakvi kakve smo želeli da ih predstavimo. Nismo želeli da recepte prilagodjavamo namirnicama koje su dostupne samo na našem tržištu. Stoga smo se okrenuli uvozu.
s o u r d o u g h.
Svi La Boulangerie proizvodi dolaze iz njihove kuhinje, koja se nalazi u sklopu lokala. Stoga uspevaju da kontinuirano gostima ponude sveže proizvode napravljene od najkvalitetnijih i najfinijih sastojaka. U prilog tome govori i činjenica da je pored raznovrsne ponude peciva i kolača jedan deo fokusiran na potpuno zdrave proizvode i hlebove. Zato ne čudi da su se posle dugo premišljanja odlučili da kao zvezdu svoje kuće predstave Rustic hleb, poznatiji kao Sour Dough.
Mi kao tim sweet tooth ćemo samo pozdraviti zdraviju ponudu i fokusirati se na šarenoliku plejadu koja igra u slatkom delu La Boulangerie vitrine. Od macaroons, preko coconaut i exotique tarta do cinamon bapke. Svega ima. I sve je preukusno.
Ono što gostima pored kvaliteta i kombinacije sastojaka ostavlja najjači utisak je svakako taj instagramičan estetski ugodjaj u kome uživaju dok jedu Gateau Basque. Od kombinacije pločica / da, pločice, it is still our thing / i tapeta / čekajte temu za neki od sledećih članaka /, preko načina serviranja hrane i poslastica. Pa sve do prešarmantnog gift shop dela u kome možete kupiti najfinija francuska vina i delikatese.
La Boulangerie stanica definitivno je ona na koju se po zasigurno vraćamo. Razlog je vrlo jasan: nekad stvarno ne možemo da izabremo izmedju Caprese kroasana, Pain au Raisin i falafela sa humusom.
Uz rečenicu svetu je potrebno više nežnosti, putera i lisnatog testa šaljemo vas pravac na adresu Kneza Miloša 50 kako biste na delu, a pre svega na nepcu osetili šarm francuske hedonističke lakoće postojanja. Mi vam u nastavku, nakon priče o nastanku i inspiraciji, serviramo još jedan La Boulangerie adut. To je svakako atipična / nama genijalna / instagram estetika koja najbolje oslikava celokupan La Boulangerie identitet. I daje slikovit odgovor na pitanje: Da je La Boulangerie grad koji bi bio?
I odgovr: Mislim da odgovor na to pitanje već svi znaju..
photo. Instagram
/ / @la_boulangerie_belgrade / / @petarmitrovic
// La Boulangerie products photo. Višnja Šešum //