Vraća se popularnost LEGO kocki? Evo zbog čega smo uvereni u to
Vraća se popularnost LEGO kocki? Evo zbog čega smo uvereni u to

Vraća se popularnost LEGO kocki? Evo
zbog čega smo uvereni u to

Čini se da se ove godine mnogi vraćaju hobijima i stvarima koje su voleli u detinjstvu – a ako postoji nešto što nas jasno asocira na te dane, to su LEGO kocke. Da li zbog toga što nam se praznična sezona bliži, ili je beg od briga svakodnevice razlog, pak LEGO kocke ponovo su popularne. Ne govorimo samo o deci – naprotiv. Sve više odraslih favorizuje igračke kao što su Lego, a neki od ovog hobija kreiraju i pravu kolekcionarsku karijeru. Kada je o kolekcionarstvu reč, možemo se osvrnuti na nedavnu analizu (ponovne) popularnosti Sonny Angels figurica. Ove figurice, nastale pre 20 godina, ponovo su postale popularne, a razlog za to svakako može biti i nostalgija ljudi za detinjstvom.

Brojne devojke, mahom 20-godišnjakinje, vole ove figurice jer ih povezuju sa unutrašnjim detetom. U haotičnom svetu u kom danas živimo, jedna ovakva figurica može da popravi raspoloženje i podseti nas da budemo nežniji, veseliji. Tako su i reklamirane one – ali i LEGO kocke. Nisu samo dekorativni i komad za igru. LEGO kocke imaju bitnu poziciju u istoriji i popularnoj kulturi. Mi otkrivamo zbog čega su baš sada popularne.

LEGO kocke – kako su postale popularne?

Kompanija LEGO nastala je 1932. godine u Danskoj. Osnovao ih je Ole Kirk Krstiansen, koji je po zanimanju bio stolar. Svetska ekonomska kriza primorala je Olea da smisli nove načine zarađivanja dodatnog novca – i tako je došao na ideju da krene da proizvodi igračke. Inače – i danas je kompanija LEGO u Kirk Kristiansen porodici. Ime LEGO nastalo je kao spoj dve danske reči – leg i godt. U prevodu na engleski, ove reči znače play well, odnosno igrajte (se) kvalitetno. To je ime i ideal kompanije.

Popularnost LEGO kocki bila je gotovo momentalna. Prvo što je nastalo bile su drvene igračke, poput automobila, aviona – ali i yoyo igračaka. Fokus koje je Ole postavio samo na igračke 1935. godine značilo je i promenu imena brenda. Tako je LEg GOdt postao LEGO – a ime je zvanično počelo da se koristi 1936. godine. Sa Drugim svetskim ratom, popularnost LEGO igračaka je skočila – jer je u vremenu krize, potražnja igračaka velika. Kompanija je duplirala profit – a razlog za to je i činjenica da je uvoz igračaka bio zaustavljen.

Zašto ih volimo danas?

Narednih decenija, LEGO širi svoju viziju. Svoje igračke promoviše kao one prikladne i za dečake i za devojčice – ali i za starije uzraste. Igranje sa LEGO građevinskim kockicama, tvrde, stimuliše rad moždanih vijuga, entuzijazam, kao i maštu i kreativnost. Zbog toga su mnogi roditelji odlučili da upravo LEGO kocke budu ono što će pokloniti deci.

Dvehiljaditih godina, LEGO podstiče nov način komuniciranja sa kupcima – tako ubrzo nastaju sve više niche LEGO kocke. Ta ideja rezultat je LEGO Ideas koncepta. Danas, definitivno možemo zaključiti da ove igračke nisu samo za decu. LEGO je idealan način za odrasle da se opuste, ali i vežbaju kreativnost i podstiču maštu. Zbog toga ne čudi da su ove kocke, koje su obeležile brojna detinjstva – i dalje deo popularne kulture – i svakodnevice.

Loved by everyone

Ove kockice vole i poznate ličnosti. Tako je Pharell Williams, u saradnji sa kompanijom LEGO, kreirao biografski film Piece by Piece u kome je scenografija napravljena u potpunosti od LEGO kockica. Takođe, Williams je sa LEGO kompanijom kreirao i kolekciju Over the Moon koja je nastala zbog fascinacije svemirom Pharella u detinjstvu.

Pharrell Williams kroz ovu saradnju ne samo da oživljava uspomene iz detinjstva, već pokazuje kako igra i umetnost mogu biti isprepleteni na način koji inspiriše i provocira maštu. Piece by Piece i Over the Moon su idealni primeri kako LEGO i Pharrell kombinuju tradiciju, inovaciju i ličnu priču u jedinstveno iskustvo koje će sigurno privući pažnju kolekcionara i filmofila širom sveta. LEGO kockice definitivno su za svakoga – dokazala je (i) ova kolaboracija. Ukoliko do sada niste, savetujemo da iz dubine fioka izvadite ove kockice, ili kupite nove – i uživate u povratku u detinjstvo.

Učitati još
Zatvori