Nobu je omiljeni ugostiteljski lanac mnogih, a malo njih zna da ga je osnovao popularni glumac
Prelistavajući Instagram profile vaših omiljenih kreatora sadržaja, verovatno ste u više navrata naišli na fotografije koje za lokaciju imaju mesto pod nazivom Nobu. Ujedno hotelski i restoranski lanac, on već godinama privlači pažnju poznatih ličnosti koje u njegovim prostorijama pronalaze omiljena mesta za doručak, ručak i večeru – ali i relaksaciju. Iako luksuzni lanac sada posluje na čak pet kontinenata, malo je onih koji su upoznati sa činjenicom da je Nobu osnovao, između ostalog, i popularni glumac Robert De Niro. On i još dvoje ljudi čine suosnivače lanca koji posluje od 1994. godine, a koji je vremenom postao must-visit spot mnogih – a evo i zašto.
Nobu: Priča o ugostiteljskom lancu koji je osnovao Robert De Niro
Priča o popularnom Nobu lancu ide u prilog tezi da u životu ništa nije slučajno. Nakon što je 1988. godine Robert De Niro predložio šefu kuhinje čijom hranom je bio oduševljen da započnu zajednički biznis, on je to odbio. Ipak, glumac je bio uporan, te mu se posle nekoliko godina ponovo javio sa istim upitom. Ovaj put, šef Nobu Matsuhisa – po kom je lanac dobio ime – prihvatio je ponudu. Samim tim, priča o njihovom biznisu koji je izrastao u jedan od najuspešnijih počinje 1994. godine. Odnosno, pre tačno 20 godina.
Uz pomoć investitora, koji je treći suosnivač ovog lanaca, otvoren je prvi Nobu restoran – i to u Njujorku. Vremenom, njihovo poslovanje postajalo je sve uspešnije, a prvi restoran van Sjedinjenih Američkih Država otvorili su 1997. godine u Londonu. Njihov ugostiteljski biznis vremenom se proširio i na hotele, te danas uključuje čak 39 restorana i 13 hotela.
Tokom prethodne dekade, Nobu restorani postali su omiljeno mesto velikog broja poznatih ličnosti – pevača, glumaca, sportista i modela. Ispred njega su u bezbroj navrata uslikani Justin i Hailey Bieber, Kendall Jenner, Bella Hadid, David i Victoria Beckham, Rosie Huntington-Whiteley i mnogi drugi. Tom prilikom, oni postaju glavna tema zbog svojih opuštenih izdanja i stilskih izbora koji su neretko inspiracija mnogima. Kada su u pitanju hoteli, oni su mnogima prvi izbor kada se posećuju najpopularniji gradovi širom sveta. Stoga se nameće pitanje – u čemu je tajna uspeha lanaca Nobu?
Od jednog lokala do oaze mira poznatih ličnosti
Nobu svoje poslovanje definiše kao imerzivno iskustvo koje zaokupljuje sva čula. Počevši od startne tačke koja se nalazila u Njujorku, Nobu je postao prepoznatljivi brend i asocijacija na vrhunski kvalitet. Činjenica da su ga mnoge ličnosti iz javnog života okarakterisale kao mesto koje je vredno posete, ono je – poput Erewhon napitaka – postalo fenomen i opsesija velikog broja ljudi. Stoga nije nimalo začuđujuće da njegovo ime sve češće viđamo na društvenim mrežama te se čini da je on, čak 20 godina od osnivanja, na samom vrhuncu.
Od Barselone i Marbelje, preko Atlante i Majamija, pa sve do Marakeša – Nobu je pustio korene na skoro svim kontinentima. Međutim, svaka lokacija je posebna na svoj način, a konkretni restorani i hoteli neretko su inspirisani lokalnom sredinom. Stoga se na wish listi mnogih nalazi potreba da posete što više ovih lokacija jer je svaka od njih priča za sebe. Postajući epicentar koji okuplja različite ličnosti, Nobu se već dve decenije nalazi u samom vrhu pružanja ugostiteljskih usluga. A čini se da će tako još dugo ostati.
Foto: Profimedia, Instagram (@nobuhotels, @noburestaurants, @oliviadejarnett_, @sarafjohansen)