Neko je jednom oštroumno primetio da je februar kao loš seks – kratko traje a nikako da se završi. Ne znam gde sam prvi put naišao na ovaj aforizam, ali znam da ga se oko Dana zaljubljenih uvek iznova setim, posmatrajući kako se izlozi u tržnim centrima pune izrezanim srcima od kartona, najavljujući popuste na veš i losione za telo.
Dan zaljubljenih je u kalendar naših potrošačkih navika stigao malo pre Crnog petka, na početku stidljivo sa bombonjerama u obliku srca i volim te ovoliko plišanim ukrasima raširenih ruku. Vremenom je prerastao u Osmi mart za generaciju koja prezire karanfile, i postao primarno prilika da se u paru kupi nešto na sniženju.
Happily ever after
Međutim, kako izgleda Valentine’s Day po(r)uka u vreme kada smo svi poslovično cinični ka grandioznim gestovima romantike stare škole? Nisam najbolji sagovornik na ovu temu, em sam dovoljno mator da pamtim kad su se simpatijama poklanjale kasete sa snimljenim baladama sa radija em sam u vezi sam duže nego što postoji TikTok (tu negde od kad je Insta bio u test fazi ako vas baš zanima) ali ide jedno nepopularno mišljenje: nije lako biti goloruko zaljubljen u ovo digitalno doba.
Da, znate o čemu pričam: strimovaćete stare ljubiće zilion sati na Netflixu, ali ćete trapavo ignorisati ljude koji vam se dopadaju kad ih sretnemo u gradu, izvan aure strateški sunčanih portreta sa društvenih mreža. Trebaće nešto veće od dražesno retro upakovanih čokoladica iz Valentine i Karanfila da tu malodušnost prodrma. Sprovodeći mini istraživanje da li postoji način da obeležite ovaj datum čak i ako ste najveći cinik prema ideji happily ever after – desilo mi se pravo shopping prosvećenje. Nabasao sam na stilizaciju pijačnog cegera sa natpisom Born to love i shvatio sledeće: prava ljubav je kad vam je do nekog toliko stalo da po kiši odete u nabavku i donesete bakaluk. Sve ostalo je samo marketing.
Ne znam da li ste se ikada susreli sa kultnom rubrikom Modern Love u The New York Times-u, svojevremeno pretočenom i u serijal sa Anne Hathaway. Svake nedelje, reporteri ugledne novine u vrh strane svog vikend izdanja stavljaju jednu (a)tipičnu ljubavnu priču – u jednoj je klica emocije proklijala jednog proleća na betonu Menhetna, drugi put je ta velika prožimajuća ljubav pronađena na check inu za daleki let. Pa ipak, ako grubo mogu da generalizujem, svaka od njih ima taj jedan iznova ponavljajući motiv: nikad nije bilo onda kada ste bili spremni, ali ima pakleno dobar osećaj za tajming.
Isto je sa poklonima
Ljubav je retko ono što se očekuje, i uvek ono na čemu treba biti zahvalan pa ni ta „mala pažnja“ ne mora da obara sa nogu – dovoljno je da greje srce. A nekad i krsta.
#1 Zara duks sa kapuljačom
Možda dosta dobru sliku o ovome šalje Zara duks iz muške Valentine’s kapsula kolekcije sa porukom Crazy Cupid – mislim, sa svojim decidno streetwear ispisom duks je vrlo očigledno namenjen svima koji čuvaju dukseve kao suvenire iz bivših veza, bez ikakve ideje da ih vrate kad ljubav prođe.
#2 Massimo Dutti džemper
Ljubav je i kada volite kako nekome stoji određena boja, baš kao što je ljubav i kad je zbog nekog drugog nosite. Ova ružičasta sa Massimo Dutti džempera finog tkanja nema ništa saharinski u sebi ali je i pored toga pravi eye candy.
#3 Converse X Comme Des Garçons patike
Najljubavnija od svih kolaboracija na planeti mora biti ona gde se javno vole dve kultne marke – starke i Comme des Garçons. Njihovo Play srce je preteča bilo kog emojija, te zaista nije neophodno da dajete srce na dlanu (kad može i na stopalima).
#4 H&M Love me do čarape
Neke od najlepših ljubavnih pesama svih generacija dolaze od Bitlsa. Na kraju krajeva, legendarna liverpulska četvorka je insistirala da je ljubav sve što nam treba pre nego što se neko setio da je upakuje u crveni celofan. Ukoliko nemate nikoga da vam greje noge kad zahladni, tu su ove Love me do čarape.
#5 Laboratorio Olfattivo Need U – uniseks parfemska voda
Ukoliko ste od onih koji se zaljubljuju u to kako neko miriše, recite to bočicom na kojoj piše Need_U. Reč je o enigmatičnoj parfemskoj kompoziciji koju potpisuje niche brend Laboratorio Olfattivo, i sa notama ružičastog bibera, jasmina i sandalovine najbliže je formuli ljubavi što se može ugrabiti na rafu parfimerije.
Foto: Instagram, Zara, H&M, Belodore, Converse, Massimo Dutti, Profimedia