Kada čujemo Adobe, obično pomislimo na Photoshop ili neki sličan kompjuterski softver – zar ne? Tako je barem bilo do sada, no svi su izgledi da će se to uskoro promeniti. Prva asocijacija na pomenutu kompaniju mogla bi da bude, verovali ili ne, jedna koja se tiče mode. Ili barem, komad koji ukršta modu i tehnologiju na jedan drugačiji, potpuno novi način. Upravo takva je haljina koju je Adobe predstavio na nedavno održanoj konferenciji, a koja je već postala viralna na svim stranama interneta, kako onima koji se bave sve bržim razvojem tehnologije, tako i onih kojima je primarno interesovanje moda.
Dakle, o čemu se tačno radi?
Nazvan #ProjectPrimorse, ovaj projekat predstavio je komad odeće kakav do sada nismo imali prilike da vidimo – čak ni među najinovativnijim dizajnerima. Na pritisak posebnog dugmeta, haljina može da promeni svoje šare i izgled, prelazeći iz potpuno „srebrne“ ili „metalik“ u gotovo bež nijanse. Međutim, haljina reaguje i na pokret osobe koja je nosi, pa se tako njen izgled i boje menjaju kada senzori detektuju specifičan pokret tela. Sve ovo je demonstirano na pomenutoj konferenciji u Los Anđelesu, gde je publika mogla, na licu mesta, da se uveri u verodostojnost ovog izuma.
Kako?!
Svi su, naravno, želeli da znaju kako je ovo moguće. Ono što su otkrili istraživači iz komanije Adobe otkrili, a koje predvodi naučnica Christine Dierk, idejni tvorac ovog projekta, jeste da je haljina, odnosno njene „šljokice“, zapravo sačinjena od minijaturnih ekrana, izgrađeni od takozvanih pametnih materijala. To zapravo znači da ovi elementi reaguju na specifične stimuluse iz okruženja, kakvi su pokret ili promena svetlosti. A sve ovo je dodatno omogućeno korišćenjem veštačke inteligencije.
Digitalnom haljinom je Adobe ušao u svet mode, pomerajući granice futurističkog dizajna, ali i mogućnosti koje se mogu ostvariti uz pomoć poslednjih tehnoloških inovacija. Ako smo i mislili da možemo predviteti budućnost mode, ovime je to postalo znatno teže.
Foto: Profimedia