Plug In party: Nezaboravni događaj koji je kroz prizmu boja prezentovao sponu veštačke inteligencije i ljudskosti
Plug In party: Nezaboravni događaj koji je kroz prizmu boja prezentovao sponu veštačke inteligencije i ljudskosti

Plug In party: Nezaboravni događaj koji je kroz prizmu boja prezentovao sponu veštačke inteligencije i ljudskosti

Ukoliko bismo govorili o oličenju ljudskosti, to bi definitivno bile emocije. One predstavljaju psihološku komponentu kroz koju kreiramo pogled na svet, ali i reagujemo na isti. U prirodi svakog ljudskog bića je da oseća, bile to neke lepe ili uslovno rečeno ružne emocije. Optimizam, entuzijazam, sreća i mnoge druge emocije predstavljaju osnovne komponente koje u svim ljudima bude reakciju. Možemo se truditi da ih potisnemo ili sakrijemo, ali će one zauvek predstavljali ključni deo svakog ljudskog bića.

Komponenta koja je oduvek odvajala ljudskost od veštačke intaligencije, su upravo emocije. Koliko god odgovora ovi pametni roboti imali na gotovo sva pitanja, bila ona socijalnog ili naučnog karaktera, jasno je da ne poseduju emocije koje ih mogu učiniti osećajnijom verzijom čoveka.

Međutim, kako biste reagovali ako bismo vam rekli da danas pametni roboti, možda nemaju, ali i te kako razumeju ljudska osećanja? Štaviše, mogu ih i oslikati. Oni mogu kreirati poveznicu sa mnogim emocijama, govorili mi o sreći, kreativnosti ili pak strasti. Na nezaboravnoj Plug In žurci, održanoj na beogradskim Silosima, imali smo prilike da svedočimo upravo pogledu veštačke inteligencije na ljudske emocije, a evo i kako se to manifestovalo.

AI generated emotions


Ukoliko ste ikada mislili da veštačka inteligencija ne razume naša osećanja, ovom narativu je došao kraj. Pametni roboti kojima neretko tepamo sa AI, ovog puta dokazali su da i te kako razumeju kakve osećaje u ljudima budi određena emocija. Povodom decenije svog postojanja i naklonosti punoletnih korisnika nikotinskih proizvoda ka boljim alternativama, IQOS brend udružio je veštačku inteligenciju i pet punoletnih korisnika, stavljajući glavno pitanje u fokus – koliko veštačka inteligencija razume ljudska osećanja? Korisnici su podelili neke od svojih anegdota, na šta je AI odgovorio inovativnim dizajnom koji je spekrom boja predstavio određena osećanja, koja je prepoznao u tim korisničkim pričama. Ovaj postupak ne samo što je pokazao napredak veštačke inteligencije, već je i kreirao emotivnu poveznicu između ljudi i AI tehnologije.

AI je prezentovao osećanja poput optimizma, sreće, užitka i mnogih drugih kroz svoju umetničku prizmu, a evo i kako.

positivity & optimism


posi·tiv·ity [ˌpɒzɪˈtɪvɪti] & op·ti·mism [ˈɒptɪmɪz(ə)m]

Uz pomoć priča dugogodišnjih IQOS korisnika, AI kreirao je autentično iskustvo. Uz pomen optimizma i pozitive kao takve, naša prva asocijacija definitivno je neka vrsta vedrine, a upravo ovo osećanje AI pretočio je u dezen koji u fokus stavlja spektar raznolikih boja. Dominantna bela u ovom slučaju poentirala je čistotu pomenutih emocija, dok su detalji crvene i žute boje činili poveznicu sa njihovim intenzitetom. Optimizam i pozitivnost definitivno su neka od onih osećanja koja u nama bude iskrenu sreću, koju je AI prezentovao mešavinom vibrantnih i neutralnih boja.

calmness & creativity


calm·ness [ˈkɑːmnəs] & cre·ativ·ity [ˌkriːeɪˈtɪvɪti]

Činjenicu da duševni mir predstavlja izvor inspiracije i tako kreira umetnost, AI je prikazao sinergijom staloženosti i njenog finalnog produkta – kreativnosti. Kao njihovu kolornu poveznicu veštačka inteligencija selektovala je ljubičastu boju, koja važi za onu koja u fokus stavlja promišljenost i smirenost. Uz poneki talas plave boje, koju vezujemo sa smirenošću, veštačka inteligencija je vizuelno povezala dve usko povezane karakteristike.

intrigue & curiosity


in·trigue verb[ɪnˈtriːɡ] & curi·os·ity [ˌkjʊərɪˈɒsɪti, ˌkjɔːrɪˈɒsɪti]

Znatiželju, emociju koja u nama, i svima oko nas, konstantno traži nešto više, veštačka inteligencija prepoznala je kao kombinaciju žute i ljubičaste. Uz ovu karakteristiku je spojila i intrigantnost, te su pomenute boje slikovito predočile ova dva osećanja.

tranquility & serenity


tran·quil·lity [traŋˈkwɪlɪti] & se·ren·ity [sɪˈrɛnɪti]

Unutrašnji mir i spokoj, veštačka inteligencija povezala je sa dubinom ali i smirenošću plave boje. Baš onako kako nas voda neretko smiruje nakon emotivnih brodoloma, tako je i AI kreirao dizajn koji upravo asocira na umirujuće morske talase.

 joy, passion, exitment & enthusiasm


joy [dʒɔɪ], pas·sion [ˈpaʃn], ex·cite·ment [ɪkˈsʌɪtm(ə)nt, ɛkˈsʌɪtm(ə)nt], & en·thu·si·asm [ɪnˈθjuːzɪaz(ə)m, ɛnˈθjuːzɪaz(ə)m]
Kada pomislimo na užitak, strast, uzbuđenje ali i entuzijazam u celosti, jasno je da je jedna od prvih asocijacija crvena. Ako se pitate zašto, odgovor je vrlo jednostavan. Ovo je jedna od najsrećnijih boja koja u fokus stavlja intenzitet svih gorepomenutih emocija. Crvena nas podseća na ljubav, sreću ali i entuzijazam u celosti, zato ih je AI u vidu svojih umetničkih dela utkao u IQOS novitete.

warmth & comfort


warmth [wɔːmθ] & com·fort [ˈkʌmfət]

Kada je reč o osećaju topline i komfora, za koji mnogi tvrde da je stran veštačkoj inteligenciji, ovi pametni roboti odabrali su kombinaciju crvene i ljubičaste boje, koja u fokus stavlja staloženost i toplinu ovih emocija.

Party o’clock


Svim gorepomenutim umetničkim delima korisnici su mogli da svedoče u sklopu instalacije na IQOS Plug In event-u na beogradskim Silosima, kojim je još jednom
obeležena prva decenija ovog brenda. Na događaju je bio nezaboravan provod, a za fantastičnu atmosferu bio je zadužen italijanski DJ dvojac Moeaike.

Tokom ove godine, kada obeležava deceniju postojanja u svetu, IQOS  sprema i najveću proslavu do sada. Globalni IQOS Together X Event će se ove godine održati u Tokiju, pod imenom IQOS Together X Sensorium. Ovaj Event provešće sve goste na multi-senzorno putovanje koje izlazi van okvira tradicionalnog event-a. Steve Aoki, jedan od najpoznatijih svetskih DJ-eva, biće jedan od izvođača zaduženih za atmosferu na ovom jedinstvenom Sensorium Event-u.

IQOS inovativnim pristupom još jednom je pokazao da predstavlja brend koji pored toga što projektima pomera tehnološke granice, svojim karakteristikama
punoletnim korisnicima obezbeđuje bolju alternativu od nastvka pušenja.

*IQOS nije proizvod bez rizika, oslobađa nikotin koji izaziva zavisnost. Samo za punoletne.

Tekst: Promo
Foto: Promo, Filip D, privatna arhiva

Učitati još
Zatvori