Ne tako davno govorili smo o razvojnom putu mobilnog telefona, međutim ono što je izostalo jeste detektovanja tačnog trenutka kada je praktičnost inovativne tehnologije zamenjena željom za svojim mestom unutar pop kulture. I ne, iPhone nije predstavljao prekretnicu koja je tehnološki razvoj umerila ka dizajniranju luksuznih telefona koji više nisu služili isključivo za razmenjivanje komunikacije već su sigurnim koracima zalazili u sferu modne industrije i brendiranih dodataka. Verovali ili ne, reč je o Prada LG telefonu sa prvom touchscreen tehnologijom. Dobro ste razumeli. Ekrane osetljive na dodir prvi put su implementirali Miuccia Parada i muž joj Patrizio Bertelli u saradnji sa južnokorejskom korporacijom LG.
Luxury & Copycats
Prada LG telefon sa ekranom osetljivim na dodir bio je najpoželjniji komad tehnologije dvehiljaditih godina. Iako zvanično nije bio prvi dizajnerski telefon, do tada su lansirani Baby Phat Motorola koju je furao Killa Cam i limitirani Versace flip phone prekriven Swarovski kristalima, Prada LG je svojim revolucionarnim stilom zaista bio uvertira izgledu telefona koji danas poznajemo. And guess what, prvi iPhone je bespogovorno podsećao na Prada LG telefon. Dvehiljadite su bile zabavne, a iPhone je (sada nezamislivo) važio za običnu kopiju dizajnerskog LG modela. Oba su lansirana 2007. u veoma kratkom razmaku. Međutim, Prada LG je predstavljen godinu dana ranije na prestižnom nemačkom takmičenju iF Design Awards, na kojem je iste godine odneo pobedu.
Kampanje za telefon postale su kultne. Edward Norton i Daria Werbowy bili su zvezde kampanje koju je fotografisao legendarni David Sims, a 2009. u British Vogue izdanju izašla je reklama sa Lindom Evangelistom u režiji Stevena Meisela.
Armani for Samsung was a thing, too
LG-jev najveći konkurent na tržištu ubrzo je prepisao tajnci recept južnokorejskoj kolege i lansirao kolaboraciju sa modnim brendom Armani. Samsung je dizajnirao još jedan fashion telefon sa ekranom osetljivim na dodir koji je postao (i ostao?) jedan od onih komada koji će se uvek nalaziti na wishlisti. A, ni kampanje za isti nisu razočarale. Glavna uloga je pripala manekenki Agyness Deyn dok su se iza objektiva krio kultni fotografski dvojac Mert Alas & Marcus Piggott.
Foto: Instagram (@ryvnlovve, @andreatakesvogue, @thejontan, @emporioarmani)