Pradina vizija futurističkog „Transformera” koja je spojila modu, umetnost i film
Pradina vizija futurističkog „Transformera” koja je spojila modu, umetnost i film

Pradina vizija futurističkog „Transformera” koja je spojila modu, umetnost i film

Italijanska modna kuća Prada definitivno je mnogo više od toga. Na njen razvojni put i inovativne kampanje tokom dvehiljaditih godina veliki uticaj imale su tendencije savremenog društva koje se tada sve više počelo okretati digitalnim medijima. Zahtevi i očekivanja nove publike omogućile su kreatorima različitih sadržaja da se poigraju sa svojim produktima i potraže inovativna rešenja za standardne pojave. Upravo to uradila je i Prada.

U kontaktu sa tehnologijom, stvoren je inovativni Prada LG telefon koji je lansiran 2007. godine. Upravo on poslužio je kao svojevrsna inspiracija za iPhone i druge telefone koji su se nedugo zatim pojavili. Međutim, ovo nije jedina prekretnica koju je lansirao italijanski brend. Dve godine kasnije Prada Transformer ponovo je spojio modu sa tehnologijom, ali i sa arhitekturom, umetnošću i filmom.

Transformer: Y2K revolucionarni koncept

Izgradnja ovog privremenog objekta smeštenog u centru Seula trajala je dve godine. Međutim, on je bio napravljen kako bi se koristio u konkretne svrhe te je postojao samo nekoliko meseci. U tom periodu ovde je održan niz interdisciplinarnih projekata, izložbi, projekcija i drugih događaja. Rotirajući Prada Transformer u potpunosti je odudarao od svoje okoline jer se u neposrednoj blizini nalazio hram iz 16. veka. Na taj način njegovi kreatori sjedinili su na jednom mestu elemente futurizma i korejske tradicije.

Kako se Transformer – transformisao?

Pomalo nalik na Cabin ANNA i Avala House konstrukcije, građevina se po potrebi mogla menjati. Ipak, situacija je ovde bila dodatno usložena. Prada Transformer imao je četiri osnovne modifikacije nalik na četiri različita identiteta – waist down, cinema, art exhibition i special event. U njegovoj osnovi našlo se isto toliko oblika – šestougao, krst, pravougaonik i krug. Kako se njihov položaj menjao, menjala se i namena građevine. In other words, plafon je u jednom momentu mogao da postane zid, a zidovi – tlo.

Pradina vizija koja je spojila dva različita sveta

Glavni kulturološki program sastojao se iz tri događaja. Prvi je bio putujući projekat Waist Down – Skirts by Miuccia Prada koji je tada po prvi put predstavljen u Južnoj Koreji. Na izložbi je prikazano preko 100 suknji kako iz starijih kolekcija, tako i one iz tada aktuelnih. Takođe, tom prilikom izložene su i suknje mladih korejskih dizajnera i studenata kako bi se prikazala interakcija između dva potpuno suprotna sveta i pogleda na modu.

Upravo želja za ovakvim tipom interakcije bila je misao vodilja svih događaja koji su potom usledili. Nakon toga održan je filmski festival čiju je selekciju intelektualnih i spiritualnih filmova napravio meksički režiser Alejandro González Iñárritu. Naposletku, Transformer je bio domaćin specijalne Pradine revije. Iako nije dugo trajao, on je na neki način bio statement piece i projekat o kom se danas, 14 godina kasnije, i dalje priča.

Foto: Profimedia / Instagram @pg_design_studio @aap_mef

Učitati još
Zatvori