POV: Spending your morning before your 9-5 creating Pinterest pins so you can make money passively for the rest of the day.
Affiliate marketing je vrsta digitalnog marketinga koja u praksi postoji od davnina. Ukratko, njegovu mrežu čine prodavac, posrednik i kupac. Na društvenim mrežama putem kojih se popularizovao ovaj vid marketinga prodavci su brendovi i sajtovi, posrednici su content kreatori a klijenti su oni koji kupuju krajnji proizvod.
Ovaj začarni krug ostvaruje se uz pomoć affiliate linkova koji vode ka proizvodima spomenutim u određenom sadržaju. Najveći uticaj u tom procesu imaju ubeđivačke moći influensera ali i ciljana publika kojoj se obraćaju. Primera radi, vaša omiljena blogerka ispromovisaće neki proizvod na svojim platformama. Vi ćete joj poverovati na reč, zainteresovati se i naposletku taj proizvod kupiti. It’s that simple, a čini se da je na dobitku svaki činilac ovog marketinškog lanca.
Affiliate Program: Kako i ko može da postane član?
Brendova koji nude Affiliate Program danas je mnogo. Kao uzorak za istraživanje načina na koji on funkcioniše uzeli smo poznate brendove sportske opreme – Nike i adidas. Promovisanjem njihovih proizvoda posrednici mogu da dobiju proviziju od kupovine koja u slučaju brenda Nike iznosi do 11 odsto, dok je za pomoć pri prodaji adidas proizvoda provizija slična – do deset odsto. Ona se odobrava nakon što je proizvod poručen i sa svakom narednom porudžbinom se povećava. Pored toga, ovi paketi uključuju i niz drugih pogodnosti poput poklona i inside informacija.
Cilj ovakve uzajamne saradnje je s jedne strane prodaja, a s druge zarada. Međutim, pristup ovim programima nema bilo ko – to su pretežno sportski, modni i fitnes web portali, kao i influenseri.
Amazon program za influensere: Build your storefront, create & earn
Jedna od najpoznatijih kompanija koja nudi monetizaciju sadržaja je Amazon. Kroz Storefront Influencer Program content kreatorima pružena je mogućnost da svoje omiljene proizvode iz bilo koje kategorije organizuju na jednom mestu i time omoguće ljubiteljima njihovog sadržaja da ih kupe. Amazon prima zahteve isključivo na osnovu broja pratilaca na platformama kao što su Youtube, Instagram, Facebook i Tik Tok.
U obzir se uzimaju samo biznis profili, a zarada varira na osnovu kategorija. Na primer, zarada za kategoriju Amazon Games kreće se čak do 20 odsto od cene proizvoda, dok za kategoriju Health & Personal Care provizija iznosi svega jedan odsto. S druge strane, zarada za svaki prodati proizvod iz kategorije Luxury Beauty iznosi do deset odsto.
Digital affiliate ili brand affiliate?
Pojedini smatraju da je prodaja fizičkih proizvoda loš primer ovakvog marketinga jer je provizija od prodaje niska. Naravno, to je isplativo influenserima sa velikim brojem pratilaca. Međutim, kada su u pitanju korisnici platforme Pinterest – zarada je mala. Stoga se onima koji žele da se upuste u svet affiliate marketinga savetuje promovisanje digitalnih proizvoda kao što su aplikacije, web sajtovi i kursevi. Upravo zato se većina onih koji ga promovišu na Tik Toku opredeljuje za ulogu posrednika u prodaji kurseva na temu kako postati deo ovog lanca.
Umesto zaključka, pitanje – Is it a scam?
Affiliate marketing pojedini nazivaju referral biznis model putem kog kompanije pokušavaju da dođu do potencijalnih kupaca. Zarada content kreatora zavisi isključivo od toga koliko ljudi je spremno da kupi proizvod koji je on preporučio i za čiji kvalitet garantuje. Bilo kako bilo, influenseri u ovom procesu ne gube ništa – situacija je win-win za sve učesnike.
Foto: Instagram (@siannlilly, @matildadjerf, @nike) / Tik Tok (@talacreative)