Mina Kaljević umetnica je koja stoji iza brenda Twenty Five Market. Kada je tokom detinjstva u Crnoj Gori posmatrala baku kako manevriše preslicom i vretenom, nije ni slutila da će vuna jednog dana postati sredstvo kojim će i sama stvarati.
Jedinstven spoj tradicionalnog i savremenog
“Konac koji je vezla moja baka na goblenu pred mojim očima pretvarao se u Pastirsku idilu ili bi vunica kroz njene igle postajala moj džemper.” Mina sada želi da svojim tufting pištoljem kreira istu tu magiju, pretvarajući vunu u savremeno delo. “Da, moguća je spona tradicionalnog i savremenog u ovom trenutku.”
Umetnost kao medijum za društveno angažovanje
Mina je trenutno student četvrte godine Fakulteta savremenih umetnosti, na smeru višemedijska umetnost. Znanja koja je tamo stekla pružila su joj stručnu podlogu za ono čime se trenutno bavi. Pre nego što se posvetila tepisima i vuni, u svojim radovima koristila je najčešće metal. Vremenom je, ipak, počela da uvrštava i druge materijale. Osim što u svom radu nastoji da koristi više različitih medija, cilj joj je da kroz svoja dela bude društveno angažovana. U nadi da zadovolji obe želje, Mina se obratila korisnicama jedne socijalne ustanove i sa njima uobličala svoj rad. “Koristeći se tehnikom panč, kreirali su jedinstvene tepihe – smajlije. Svaki smajli dobio je specifičan karakter, a boje su otkrivale njihova osećanja.“
“Stvoriti nešto neponovljivo i autentično nema svoju merljivu cenu”
Kao i svaki kreativni rad, i ovaj podrazumeva značajno ulaganje vremena i energije. “Najveći izazov nastaje kada realizujem svoj crtež. Stvoriti nešto neponovljivo i autentično nema svoju merljivu cenu.” Iako je stvaralaštvo nešto u čemu veoma uživa, Mina naglašava da postoji i drugi aspekt ovog procesa kojem pridaje podjednak značaj. “Podjednako važan i momenat kada moj tepih ulazi u novi prostor i sjedinjuju se sa nekim drugim.”