Nakon kolekcija Love Breeds Love i Fall in Love, koje su prošle godine obeležile deceniju rada brenda Mihano Momosa, osnivač i jedan od omiljenih srpskih dizajnera, Mihailo Anušić, predstavlja novu kolekciju pod nazivom La Luna 23.
Mesec ili Luna, po rimskoj boginji, simbolizuje ženstvenost i slično ženi, ima svoju misterioznu stranu. Ova kolekcija, po prvi put, predstavlja Mihano ženu kao buntovnicu koja u isti mah zadržava, i neguje, svoju romantičnu stranu. Takođe, po prvi put se pojavljuje crna boja, i kako kreator najavljuje, namerava tu i da ostane.
Iako dosledan sebi i svojim prepoznatljivim cvetovima, pravi iskorak, fluidno poigravajući se siluetama i formama. I kao još jednu novinu – uvodi geometriju. Osim toga, oversize odela sada su dobila svoju oversized interpretaciju, dok tailored pantalone, dolaze u varijaciji sa niskim strukom.
O promenama, novoj kolekciji, Mihano Momosa ženi – razgovaramo sa njenim idejnim tvorcem – Mihailom Anušićem.
The Moon je naziv tvoje poslednje kolekcije. Koju poruku ona nosi?
Poslužili smo se simbolikom žene u antickoj mitologiji, koju otelotvoruje Mesec i ima i svoju tamnu stranu, kako bi poručili da ženstvenost nije jednodimenzionalna i da treba slaviti individualnost i prihvatiti sve delove sebe.
Kako bi opisao svoju novu kolekciju?
Smela, intenzivna i zavodljiva.
Ovoga puta vidimo jednu drugačiju stranu Mihano Momosa žena. Iako je zadržala svoju nežnu i romantičnu stranu, ona je ujedno i eskalirala u mističnu modnu buntovnicu, zar ne?
Da, jer svaka žena izražava i komunicira ženstvenost na svoj način…kao princeza ili kao buntovnica, ali uvek romantična.
Pantalone sa niskim strukom, oversized sakoi, prorezi na bokovima – nismo imali prilike da vidimo dosad u tvojim kreacijama. Otkud ovaj zaokret?
Iako su oversized sakoi su prisutni već nekoliko kolekcija unazad, sada su u novoj interpretaciji. Ovi komadi su moje tumačenje modnih trendova kroz Mihano Momosu.
Ovo je tvoja prva kolekcija u kojoj se pojavljuje crna boja. Zbog čega si je ranije izbegavao i zašto se pojavljuje baš sada?
Sada je bio pravi cas. Iz ovog ugla deluje neverovatno da ranije nije bilo crne, ali prosto sam tako osećao. Jednom kada ideja sazri, nemoguće je ignorisati je. Crna će biti deo Momose od sad pa nadalje.
Kad smo već kod crne, zapazili smo da je tvoja kolekcija tašni dobila pojačanje baš u ovoj boji. Otkud to?
Volim da look bude potpun i to je bio logičan sled okolnosti. Hexagon mini dolazi u crnoj boji i ograničenoj seriji.
Zanimljivo je i to kako svakom novom kolekcijom tvoji prepoznatljivi cvetovi dobijaju drugačiji oblik i namenu i migriraju sa revera, preko ivice rukava sve do oboda šešira. Šta te to posebno inspiriše u vezi sa njima?
Sve u vezi sa cvećem me inspiriše i cvet je prisutan od samog starta u mom stvaralaštvu. Cvet je deo DNK brenda.
Ovoga puta je i geometrija dosta izražena. Kako objašnjavaš to?
Geometrija je preciznost, red i tome u zrelosti težim.
Pre nego što si lansirao novu kolekciju, izbrisao si sve prethodne fotografije sa instagram profila. Koju simboliku nosi taj tvoj potez?
Želeo sam da nova kolekcija ima svoj momentum i da naglasim koliko je ovo važan korak za brend.
Znamo da su brojne tvoje kreacije bile na mnogim naslovnim strana svetskih izdanja magazina. Zanima nas da li čuvaš sve te kreacije u svom arhivu?
Da, imaju veliku emotivnu vrednost.
Gotovo svaku tvoju kolekciju pratio je i neki svojevrsni performans. Da li nam i sada spremaš nešto što će biti ekstenzija kolekcije?
Očekujte (ne)očekivano iznenađenje.
Kreativni direktor: Mihailo Anušić @mihailoanusic
Art direktor: Adem Grljević @adem_grljevic
Modeli: Ines Ćulibrk i @phoebymontari
Foto: Mihailo Anušić @mihailoanusic i Adem Grljević @adem_grljevic
Scenografija: Enola Events @enola_events
Makeup: Zlata Blagojević @blagojeviczlata
Kosa: Dalibor Vrtina @dvhclub