“Odgledala sam novu VS kampanju, od sutra ne jedem ništa.”
Ovo su samo neki od komentara na društvenoj mreži Twitter (pardon X), a tiču se Victoria’s Secret comeback kampanje koja slavi (ne)savršeno žensko telo. Ako je ovo glavni komentar koji se provlači kroz more reakcija naše pitanje je: Da li je VS tim naučio svoju lekciju i odradio domaći, ili igra na kartu stare slave? Da li mogu bolje od ovoga?
Šta se (nije) promenilo
Kako živimo u eri cancel kulture (koja se, budimo iskreni, ponekad i zloupotrebljava) kada se brend nađe na udaru ovog tipa krizni PR spašava reputaciju. Naime, gen Z je sa sobom donela i prihvatanje sebe, svog uma i tela kao i odbacivanje svega što slavi nedostižne ideale.
Victoria’s Secret anđeli upravo reprezentuju nedostižne ideale, i na ovoj filozofiji počivala je celokupna ideja ovog (prvenstveno) underwear brenda. Kako su nove generacije potpuno odbacile ovaj koncept zahtevajući inkluzivitet, VS se našao na meti javnosti jer je promovisao jedan standard lepote i odbijao da u svoje kampanje uvrsti plus size modele. Iz brenda su tvrdili da bi ta opcija bila potpuno licemerna sa njihove strane, kako je VS anđeo svojevrsna Barbika 21. veka. Fair enough. Međutim, da li brend sa ovakvim stavovima može da egzistira u današnje vreme i takmiči se sa konkurencijom koja razume istinske potrebe društva?
Icons kampanja
Jedina stvar koja razlikuje novu VS Icons kampanju u odnosu na stare je američki plus size model Paloma Elsesser, ali s obzirom na količinu top modela u reklami rekli bismo da je ona u manjini. Da ne bismo donosili preuranjene zaključke sačekaćemo i čuvenu reviju (čiji je povratak takođe najavljen), a koja kao glavni zadatak ima da parira Savage Fenty underwear konceptu koji je inkluzivitet digao na potpuno novi nivo. Da li će uspeti? We’ll wait.
Foto: Instagram