Deset godina od završetka Gossip Girl: Osvrt na nezaboravne outfite
Deset godina od završetka Gossip Girl: Osvrt na nezaboravne outfite

Deset godina od završetka Gossip Girl:
Osvrt na nezaboravne outfite

Pre nego što se upustimo u pregled najupečatljivih outfita koji su nam svima, voljno ili nevoljno, urezani u vizuelni korteks, moramo da postavimo jedno egzistencijalno pitanje – kako je, zaboga, prošlo već 10 godina od završetka Gossip Girl?!

AnywayNeka vam to bude domaći zadatak za razmišljanje nakon što pročitate ovaj tekst, a hajde sada da pređemo na ono zbog čega smo ovde.

Modni univerzum Gossip Girl

Ono što Gossip Girl izdvaja od mnogih televizijskih serija, ne samo iz tog perioda, već i onih koje će doći posle nje, jeste pedantnost sa kojom se pristupalo izgradnji likova kroz njihove garderobere. Čak su i kreatori serije isticali da je modni aspekt postao element koji je do tančina razrađen, koliko i sami karakteri i radnja. To smo, doduše, u nekim epizodama mogli i da primetimo, kada su outfiti bili bolje sastavljeni od scenarija, no nećemo sada o tome.

Treba imati na umu da domet i uticaj modnih standarda koji su stilisti u Gossip Girl postavili doseže mnogo dalje nego što to isprva deluje. Sada je već izvesno da je serija postavila presedan za način na koji se moda koristi u televizijskom pripovedanju. Jed(i)na produkcija sa kojom bismo mogli da izjednačimo uticaj Gossip Girl je, naravno, Sex and the City. Ukoliko vam se čini da u izvesnoj meri likovi ove dve serije pripadaju istom (modnom) svetu, to je i razumljivo. Naime, dizajner i stilista Eric Daman, koji je bio zadužen za stajling mlađe generacije Njujorčana, prethodno je sarađivao na setu Sex and the City sa Patricia Field.

Usudićemo se, ipak, da kažemo je kroz Gossip Girl nasleđe Keri Bredšo i ekipe izdignuto na jedan novi nivo.

Influenseri pre influensera

Kako je rasla gledanost, Gossip Girl je dobila značajnu ulogu u diktiranju tadašnjih trendova. Iz tog razloga su i mnogi dizajneri želeli da se njihove kreacije nađu u kadru. Svima koji su gledali seriju, sve što treba da kažemo je “scena na glavnoj železničkoj stanici u Parizu” pa da vam u sećanje odmah iskoči ona crvena haljina Oscara de la Rente. Kada se u Blair udavala za svog princa, naravno da je izbor venčanice pao na kreacije Vere Wang, a sama dizajnerka se pojavljuje u jednoj od epizoda. To su samo neki od dizajnerskih komada koje smo videli, but the list goes on…

Možda primarni razlog zbog kojeg pamtimo modne kombinacije iz serije, jeste taj da su one bile sastavni deo lika. Kao retko koja serija, Gossip Girl nam je oslikavala procese kroz koje prolaze njeni junaci upravo na njihovim garderoberima.

Blair Waldorf

Blair Waldorf poznajemo kao visprenu, samouverenu i pomalo ratobornu, ali pre svega sofisticiranu, mladu ženu. Ona proživljava različita iskustva, a njen karakterističan stil sazreva sa njom. Ipak, on će se i dalje zasnivati na nekim od njenih disktinktivnih odlika. Bez obzira da li se radi o preppy kombinacijama sa početka ili šarenolikim sklopovima sa kraja serije, oni i dalje nose prepoznatljiv Waldorf pečat. Šta više, upravo je taj prelazak iz srednje škole na koledž u jednoj od epizoda predstavljen kroz napuštanje njenih signature rajfova (mada će im se ona kasnije vraćati… never change, Blair). Zapravo, taj trenutak obeležava njeno sazrevanje i početak nove etape u njenom životu.

Dakle, kroz ovakve promene u stilu utkana je poruka o njenom stasavanju i zrelosti, što i ima smisla s obzirom da smo lik upoznali kada je imala 17 godina, a od nje se rastali kada je već bila u dvadestima.

Serena Van der Woodsen

Na isti način, stil Serene Van der Woodsen je kreiran tako da govori, sa jedne strane, o njenoj ličnosti, a da ujedno ukaže na suprotnosti između dve najbolje drugarice. Dakle, Serenu ćemo retko sretati u lucidnim, jarkim bojama. Ipak, biće izuzetaka i od tog pravila. Znate kako kažu – never let them know your next move. Retko ko se kao Serena toga pridržavao. Njeni su izbori uglavnom svedeni, aludiraju u izvesnom smislu na bohemian manir, kojem ona opet dodaje ton ženstvenosti. U više navrata smo je videli u ležernim komadima, čime je sugerisana njena opuštenost i nemarnost – dakle, sve što Bler nije. Serena je neretko i u lepršavim ili kratkim haljinama, koje opet mogu da ukažu na njenu poletnost i razigranu prirodu, ali i ženstvenost i autentično samopouzdanje kojima odiše.

S obzirom da je Serena u svom svetu bila sinonim za it girl, njen vizuelni identitet često je bio baziran na tadašnjim modnim tendencijama. Ah, ti trendovi kasnih 2000-ih…

Chuck Bass

Naravno, kada govorimo o Gossip Girl i modi, greh bi bio ne pomenuti njegovo ime – Chuck Bass. Kao pandan Blair, Chuck je uvek obučen tako da svima jasno stavi do znanja ko je i šta je – arogantni multimilioner na čelu velike kompanije. Kako njegov lik takođe prolazi kroz transformacije i različita životna dešavanja, tako i sklop garderobera prati te promene. Kada je u jednoj od sezona “izgubio svoj identitet”, srećemo ga u Parizu, u jednostavnoj beloj košulji i crnom prsluku. Pa opet, kada na početku pete sezone želi da započne drugačiji život, nalazimo ga u kožnoj jakni i bež pantalonama. Ipak, i tada određeni komadi, a posebno paleta boja, ukazuju na to da se i dalje radi o istom, starom Chucku kojeg smo poznavali ranije, te nam se sugerište da će se on, pre ili kasnije, vratiti.

Na žalost ili sreću, sve zavisi za koga ste navijali.

Konačno, ukratko ćemo pomenuti i ostale glavne muške likove – Dan Humphrey i Nate Archibald. Njihovi garderoberi veoma glasno govorili umesto njih, saopštavajući nekad ono što oni možda nisu želeli da kažu.

Dan Humphrey

Dan Humphrey je lonely boy iz Brooklyn-a koji prezire sve u vezi sa uštogljenim statusnim normama na Upper East Side-u. Samim tim, Dan izbegava da ih se pridržava. Njegovi autfiti često vidno odudaraju, što po svojoj paleti, što po prefinjenosti materijala. Kako je uvek opisivao sebe kao outsider-a, jasno nam je odakle potiče i takav izbor odevnih kombinacija.

Do kraja serije ćemo videti kako se njegov stil, mada jedva primetno, ipak menja kada pronađe svoje mesto u društvenim krugovima Manhattan-a.

Nate Archibald

Nate Archibalda smo najčešće gledali u različitim varijacijama plave i zelene boje. Cilj je bio, naravno, istaći njegove prodorne oči, ali i donekle aristokratsko poreklo. Kada nešto dobro radi, zašto menjati, s obzirom da je Nate dobro prolazio kod devojaka koje su bile očarane njegovim šarmom. No, poznato je da o ukusima (za muškarce) ne treba raspravljati, pa ćemo se držati mode. Kao lik koji je verovatno najneutralniji od svih (da ne kažemo najdosadniji), tako su i Nateove kombinacije retko privlačile pažnju. Onda kada njegov status biva poljuljan, on pokušava to da prekrije upravo održavanjem svog karakterističnog stila.

Dakle, odevne kombinacije imaju tu moć da otkrivaju koliko i sakrivaju informacije o nama.

Pre nego što završimo, želeli bismo da pomenemo i Jenny Humphry i Lilly Van der Woodsen. One su skladu sa svojim ciljevima, statusom i crtama ličnosti, birale određene odevne komade. Jenny je svoju tinejdžersku buntovnost možda i najviše pokazala kroz svoj stil. Isto tako je i Lilly govorila sve što treba da znamo o njoj time što je u najvećem broju slučajeva nosila Birkin torbe.

P.S. Da li i vi sada imate potrebu da ponovo odgledate seriju? Samo nemojte da nas pitate koje bi nama to gledanje bilo po redu.

Do sledećeg čitanja,
xoxo

Foto: IMDb

Učitati još
Zatvori