Ekskluzivni intervju: Digitalna odeća iz ugla domaće dizajnerke Marine Perović
Ekskluzivni intervju: Digitalna odeća iz ugla domaće dizajnerke Marine Perović

Ekskluzivni intervju: Digitalna odeća iz ugla domaće dizajnerke Marine Perović

Nastavljamo priču o digitaljnoj modi. Marina Perović je 29-godišnjakinja iz Beograda koja u metasvetu kreira digitalnu odeću. Takođe, učestvovala je u zatvorenom beta testiranju softvera za razvoj filtera za Instagram. Na taj način zakoračila je u svet virtuelne (VR) i proširene stvarnosti (AR). Danas, Marina ima svoju firmu LucidAR koja se bavi AR i VR razvojem, metasvetom i kreativnom produkcijom.

Izgleda da smo pronašli našu otkačenu (čitaj genijalnu) plavušu Cher!

JOURNAL 1: Kako i kada je počela da te zanima digitalna odeća?

MP: Moja prva dečija igra koju pamtim je bila crtanje, seckanje i lepljenje papirne garderobe na nacrtane lutke od papira. Ta igra se izgleda nastavila jer mislim da i dalje to radim, samo sa drugim alatima. Sada, koristeći AR tehnologiju i napredne 3d programe umesto makaza i papira.

Brzo sam otkrila svoju novu omiljenu igračku – kompjuter i zaljubila se u svet programiranja, kompjuterske grafike i animacije. Ipak, interesovanja su mi uvek bila negde između mode i tehnologije. Tokom studija sam shvatila da je moj životni poziv istraživanje kreativnih mogućnosti novih tehnologija, što me je dovelo do oblasti poput VR i AR razvoja, metaversa, a na kraju i do digitalne garderobe.

JOURNAL 2: Na čemu trenutno radiš?

MP: Osim mojih standardnih obaveza u LucidAR studiju, trenutno radim na još dva projekta. Kreativni sam direktor jednog decentralizovanog open-world luxury metaversa na Solana blockchainu. Takođe, radim na kolekciji NFT digitalnih modela u potpisanoj kolaboraciji sa DressX – najvećom platformom za digitalnu modu.

JOURNAL 3: Koliko su ljudi u regionu upoznati sa fenomenom – digitalna odeća?

MP: Do nedavno ljudi u našem regionu sa idejom o digitalnoj odeći nisu bili upoznati uopšte, međutim to se sada menja i interesovanje  o ovoj oblasti je sve veće. Pogotovo, jer već postoji nekoliko istaknutih digitalnih kreatora iz našeg regiona, iz Hrvatske i Mađarske. Ljubitelji mode i digitala kod nas su polako počeli da otkrivaju ovaj alternativni način na iskažu svoj stil. Na potpuno nov i zabavan način, koji nije ograničen ni veličinama, ni zakonima fizike.

JOURNAL 4: Kakve su tvoje predikcije u vezi sa digitalnom modom?

MP: Prema poslednjim istraživanjima, manje od 20% garderobe u našim ormarima je funkcionalno i potrebno, preostalih 80% čine stvari koje biramo radi izražavanja svog ličnog stila. Pored toga sada imamo ozbiljan trend brze mode i garderobe koja bude jednom nošena i uslikana za društvene mreže i uglavnom nikada više. Ako bi bar deo te nepotrebne, jednom nošene fizički proizvedene garderobe zamenili digitalnim odevnim predmetima, napravili bi ogroman ekološki pomak. Prema tome…

Istinski verujem da će digitalna moda promeniti svet. Ne samo u očiglednom ekološkom smislu, smanjivanjem masovne prekomerne proizvodnje i potrošnje odeće, već i društvenom, otvarajući nove načine da doživimo sebe koji nisu limitirani ograničenjima naše stvarnosti – ne jednog dana u nekom dalekom virtuelnom metaversu, kroz neke digitalne ličnosti i avatare, nego danas, na društvenim mrežama gde naše digitalne ličnosti uveliko žive.

Učitati još
Zatvori