Granice između umetnosti i mode ponekad s eteško razaznaju. Sa teorijske strane, teško je da definišemo visoku modu kao bilo šta osim umetničke delatnosti, no ima onih koji bi to osporili. I dok se tako prepiremo između različitih određenja, dizajneri i umetnici imaju pametnija posla. Oni sarađuju zajedno, koristeći komade odeće ili aksesoare kao platno za umetnička dela. Ako i nismo znali do sada gde bismo svrstali dizajnerske kreacije, ovim kolaboracijama tek gubimo ideju o tome. Louis Vuitton sada već više od decenije dovodi eminentne savremene umetnike u svoj studio i sa njiima opojmljuje jedno novo shvatanje umetnosti, ali i mode.
Poslednja u nizu bila je pozivnica upućena Yayoi Kusami, i to po drugi put, da oplemeni LV kreacije svojom vizijom. Šarene tufne sada su već preplavile naše Instagram feed-ove, zahvaljujući upečatljivoj kampanji, u kojoj smo videli Bellu Hadid, Devon Aoki i mnoge druge.
Ipak, Kusama nije prvi put zavirila u modni studio, a pre nje su svratile njene kolege, i tu stvorili istoriju.
Takashi Murakami (2003)
Za kolaboraciju sa japanskim umetnikom, mnogi će reći – you just had to be there. Od prvog trenutka kada je Marc Jacobs, tadašnji kreativni direktor pariske modne kuće, predložio Murakamiju da oboji LV logo u svoje boje, publika je nestrpljivo čekala da se to obistini. Konačno i jeste za prolećnu kolekciju 2003. godine, i od tog trenutka, mnogi će se složiti, tokovi mode više nisu bili isti. Zahvaljujući momentalnom uspehu koji je doživela kolekcija Multicolor monogram, usledila je 15 godina duga saradnja. Za to vreme, nastalo je šest novih edicija, kroz koje Murakami unosio svoje emblematične motive. The rest is history.
Yayoi Kusama (2012)
U međuvremenu je Marc Jacobs posetio i Yayoi Kusamu u njenom studiju u Tokiju, i tu joj predložio da ona napravi svoju interpretaciju poznatih Louis Vuitton aksesoara. Japanska umetnica shvatila je to ozbiljno, pa sada se više čini kao da su u pitanju Yayoi Kusama torbe, nastale rukama LV proizvođača, no obrnuto. Nezaboravni logo je i dalje tu, ali je u potpunosti prekriven beskrajnim tufnama različitih dimenzija. Ako ništa drugo, slobodno možemo reći da je dragi nam Marc znao kako da napusti Louis Vuitton sa stilom.
Jeff Koons (2017)
Kolekcijom Masters možda je i definitivno izbrisana već istanjena linija između visoke umetnosti, mode i savremene umetnosti. Jednom kada se Da Vinčijeva Mona Lisa nađe na Louis Vuitton torbi, nebo je granica. Jeff Koons vrlo dobro zna kako da pretvori kič pop-kulture u dela vredna milionske akvizicije. Ovog je puta, pak, uradio nešto suprotno: pretvorio je visoku umetnost velikih umova u pop-kulturu. Sada je samo ostalo pitanje, na koje verovatno nećemo dobiti odgovor u skorije vreme: da li je on dobar umetnik ili samo dobar komercijalista?