Čini se da je multifunkcionalnost vaših komada glavni adut kada je reč o vašim modnim kreacijama. Kako posmatrate to i šta ste hteli time da postignete kao dizajner i kao žena?
JF: Svakodnevica u kojoj živimo nalaže da se prilagođavamo brzom životu i raznim situacijama i okolnistima u toku dana. Imajući to na umu, a ujedno i želju da kreiram komade koji će ‘’pratiti’’ žene u toku dana, koje će moći lako da se transformišu iz jednog stila u drugi, proizašli su glavni pečati brenda Jovana Filipović – multifunkcionalnost, individualnost i pre svega, sloboda.
Da li se kao dizajner vodite time šta nedostaje na tržištu, šta je to što je potrebno ženama ili šta je to što biste vi nosili?
JF: Da budem iskrena, ono čime se vodim kada kreiram neki komad i kolekcije je kakvu energiju taj komad pruža i koju poruku šalje i da li će ta ista moć i energija biti drugačija od onoga što se nudi. Pre svega, trudim se da dam karakter svojim kreacijama, zato što je to jedini način da iste budu vanvremenske i da mogu da se razlikuju u burnoj svakodnevici u kojoj živimo.
Koje su sve karakteristike utkane u vaše kolekcije? Kako biste ih opisali?
JF: Kvalitetni materijali i bezvremenski kroj je prvo pravilo pri dizajniranju svakog komada i kolekcije. Moto JF brenda je oduvek bio i biće – kvalitet pre kvantiteta. Kao dizajner stremim ka tome da stvaram minimalističke komade koji su dopunjeni unikatnim detaljima. Kao što sam spomenula, u poslednje četiri godine radimo na tome da deo naših kreacija bude multifunkcionalan, dizajn koje će dati klijentu slobodu da eksperimentiše i bude kretivan.
Kako je od inicijalnog makedonskog brenda vaš brend postao regionalni koji rado nose žene iz Srbije, Hrvatske, Crne Gore?
JF: Od samog formiranja brenda pre 12 godina, želja mi je bila da se isti rasprostrani dalje od Makedonije. Ali u onom trenutku kada ja budem bila spremna za taj korak. Dugo vremena smo radili na usavršavanju kolekcija i krojeva kao i na definisanju i učvršćavanju identiteta brenda JF. Tako je tokom godina počeo da se širi broj klijenata ne samo u Makedoniji, već i van Makedonije.
Vaš brend prepoznat je i od strane poznatih ličnosti, poput Karoline Gočeve, Nevene Božović, Ivane Dudić. Koliko je celeb approved sintagma značajna kada je reč o modi, a naročito domaćim dizajnerima?
JF: Naravno da jeste. Uvek se ponosimo kada nas izaberu žene koje ostavljaju trag u svojim industrijama i koje imaju specifičan i autentičan modni stil.
Nedavno je izašla nova kolekcija koja u fokus stavlja MUST-HAVE trendove – čipku, oversized sakoe, predimenzionirane džepove. Da li ste vi pratili trend ili trendovi prate vas?
JF: Sakoi su najznačajniji deo DNK JF brenda još od samog početka. Volumen, igra sa krojevima i vrhunski materijali su prisutni već nekoliko sezona, a i prepoznatljivi. Ove sezone igrali smo se sa muškim krojevima i potencirali struk i ramena. A čipka se pojavljuje kao jedna predigra za sve ono što sledi slede ćesezone.