Dok ovo pišemo, Nedelja mode u Londonu se i zvanično privodi kraju. Kako su revije već održane, to znači samo jedno – vreme je da prelistamo sve trenutke koji su obeležile ovonedeljni defile u engleskoj prestonici.
Baby fever
Dizajnerka grčkog porekla, koja stoji iza brenda Di Petsa, neguje svojevrsnu baby fever u svojim kolekcijama, koji se sada polako širi i na druge kreativne studije. Iako tek na začetku modne karijere, mlada dizajnerka je sa svega četiri dosadašnje kolekcije uspela da uspostavi prepoznatiljiv vizuelni dojam. Inspirisana grčkom mitologijom, te simbolima koje je ova antička kultura negovala kroz svoje legende, Di Petsa poziva na svojevrsnu renesansu ovih motiva, no u jednom savremenom kontekstu. Persefona je boginja čija sudbina je poslužila kao osnov za poslednju kolekciju, a slične ornamente pronašli smo i na drugim pistama. Služeći se detinjom nevinosti u ovakvim kolekcijama dodatno se naglašava uobičajena simbolika koja je pratila antičke boginje, ovog puta iskorišćena za jedan oslobodilački performans.
Cveće za jesen? Groundbreaking.
Cvetni šabloni, kako ih je još Miranda Priestly iz filma Devil Wears Prada ozvaničila, nisu nešto šokantno kada su prolećne kolekcije u pitanju. Međutim, važi li isto ukoliko se ovaj motiv proširi jesenjim kolekcijama? U poslekriznim vremenima, nakon perioda (dekorativne) oskudice, predstoji opulencija, procvat i obilje. Ili se barem čini da je to ono što većina londonskih dizajnera pokušava da nam poruči svojim novim kolekcijama, s obzirom da smo jedva našli jednu u koje nije bilo barem jednog cvetnog motiva. U danima kada britanska ekonomija i londonski standard života doživljavaju ozbiljne udare, izgleda da modni kreatori svojim radom žele da manifestuju neke bolje dane.
Naglašene naramenice – but make it puffy
Na Nedelji mode u Njujorku već smo zapazili da će naglašene naramenice diktirati siluetu ove jeseni. Londonski dizajneri odlučili su se da oštre, strukturisane forme malo ublaže i omekšaju. Ovime se nastavlja i nit romantizma koji se provlačio i kroz gorepomenute tematike. Mnoštvo tila i lepršavosti nadovezuju se na drugačiju formu ženstvenosti, redefinisanu i preoblikovanu.
Jean Paul Gaultier, is that you?
Pre nego što dođe do nesporazuma, razjasnili bismo dve stvari. Niti je Jean Paul Gaultier jedini kreirao korsete, niti impliciramo da su Richard Quinn i Dilara Findikoglu, između ostalih, pokušali da Francuzov rad repliciraju. Ovime samo želimo da ukažemo na ono što smo već primetili u Njujorku, a što nesumljivo predstvalja svojevrsno oživljavanje njegove vizije donjeg veša – specifično, baš korseta – u funkciji odevnih komada svakodnevice. Ovog februara u Londonu, korseti su dodatno dekonstruisani, provučeni kroz avangardna načela i izneti na novi nivo.
I za kraj – ono zbog čega smo svi došli
Teško je sakriti da smo, od celokupne Nedelje mode u Londonu, jedan dan sa posebnim nestrpljenjem čekali. Daniel Lee predstavio je svoju prvu kolekciju za Burberry. Mada prvenac pod krovom ove kuće, sinoćna prezentacija pokazala je da britanski dizajner ima jasno definisanu, precizno osmišljenu viziju. Burberry ponovo podseća na dobri, stari Burberry, dok istovremeno nosi svežinu kakva mu je nedostajala. Identitet brenda, slično kao i logo, osmišljen je na jedan novi, leejevski način, dok suptilno vraća esenciju koja se na momente izgubila u njegovoj dugoj istoriji.
Foto: IMAXtree / Profimedia