Nike zabranjuje preprodaju patika na sekundarnom tržištu
Nike zabranjuje preprodaju patika na sekundarnom tržištu

Nike zabranjuje preprodaju patika na
sekundarnom tržištu

Ljubitelji patika i celokupne kulture koja je stvorena oko njih ili kolokvijalno rečeno sneakerhead-ovi sve teže dolaze do željenih modela zbog preprodaje istih na sekundarnom tržištu. Cene patika na ovom potpuno nekontrolisanom tržištu prevazilaze svaku granicu, a kupovina najtraženijih modela u maloprodajnim objektima je postala praktično nemoguća. Stoga, kompanija Nike odlučila je da se pozabavi ovim problemom uvodeći nova pravila kupovine na svojoj platformi. Novim pravilima Nike zabranjuje preprodaju patika na sekundarnom tržištu.

Javna tajna, tako ćemo je nazvati, jeste da se Nike platforma SNKRS dugo bori sa problemom botova koji pomoću softvera učestvuju u raffle-ovima i samim tim kod njih završava velika količina najpoželjnijih modela patika, koje oni nakon osvajanja preprodaju na sekundarnom tržištu za bezobrazno puta uvećane cene. Problematika nastaje u automatizovanom softveru na SNKRS platformi koji direktno komunicira sa konzumentima.

Nekada su preprodavci imali čvrstu mrežu kontakata u samoj distribuciji kao i maloprodajnim objektima, te su poslovanje zasnivali na sklanjanju ekskluzivnih modela patika na stranu, kako bi oni mogli da ih kupe i prodaju za veću sumu novca. Današnja tehnologija je u potpunosti uklonila potrebu za tim, te olakšala posao preprodavcima.

Skandal koji se dogodio upravo u njihovim redovima, doprineo je jačanju stava kompanije Nike o zabrani preprodaje. Naime, dugogodišnja potpredsednica sportskog brenda Ann Heber bila je primorana da da ostakvu nakon što je otkriveno da je njen devetnaestogodišnji sin vodio jednu takvu platformu za preprodaju patika i mesečno sticao kapital u iznosu od 200 hiljada dolara.

Zabrana preprodajte patike uključuje kaznene posledice u vidu naplate naknada za obnavljanje zaliha, odbijanje povraćaja sredstava, kao si suspenzija bankovnih računa. Strategija kompanije Nike usmerena je na prepoznavanje botova odnosno različitih tehnologija za automatsko poručivanje i njihovo instant otkazivanje.

Foto. Profimedia

Učitati još
Zatvori