Nova Sanda Simona mini drop kolekcija je tu. ‘Don’t bring me flowers’ sastoji se od pet silueta izrađenih u premium plišu. Od kad se pojavio prvi znak nove kolekcije u plavoj gown haljini, čekali smo da vidimo i sve ostale.
Klasična silueta modela iz ‘Don’t bring me flowers’ dekonstruisana je različitim detaljima. Diskretni tragovi golog, ženskog tela su već zaštitni znak Sanda Simona kolekcija. Razgovarala sam sa Sandom o novoj kolekciji, novoj viziji žene ali i o planovima za budućnost brenda Sanda Simona i onome što lično najviše očekujem – skoroj transformaciji srpske modne scene.
Ovog proleća, kroz ‘Don’t bring me flowers’ ostaješ verna konceptu mini drop kolekcija – zašto?
Kada radim manje kolekcije mogu više da se posvetim predstavljanju svakog proizvoda pojedinačno. Kada u kolekciji ima previše komada, dešava se da neki odlični komadi ne dobiju svoj zasluženi hajp. Nova kolekcija ‘Don’t bring me flowers’ sastoji se od pet silueta rađenih u premium plišu. I svaki komad ćemo pažljivo predstaviti jer vreme koje je uloženo u dizajn zahteva da isto tako detaljno pristupimo i promociji.
Otkriven bok, haljina koja deluje kao da pada ali čvrsto stoji, relaksirana silueta, otvoren struk, elementi su koji čine veoma ženstvene modele smelim, daring outfitima. Paleta boja i detalja se poigrava sa girly estetikom ali baby plava, roze i lavanda i mašnice ovog proleća poručuju da cveće može biti suvišno.
U protekloj godini izašla si iz okvira koje si sama zadala – bila je to mini drop kolekcija, saradnja sa concept storeom, prvi put si radila giveaway, sarađivala si sa najrazličitijim javnim ličnostima i magazinima – šta možemo da očekujemo sada?
Vratila sam se starom biznis modelu, sa kojim sam inicijalno i počela, jednostavno da bih sebi olaksala. Zbog ulaska u Pariski showroom ‘Paper Mache Tiger’ morala sam da proširim asortiman troduplo, što je meni kao jednoj dizajnerki bilo jako teško da izvedem. Ne samo dizajnerski, već i proizvodno i strateški. Sa petnaest komada po kolekciji, skok je bilo na čak četrdeset pet, što je mnogo i za brendove u kojima radi mnogo više ljudi.
Osećam da još uvek nije trenutak za toliku ekspanziju, posebno jer samofinansiram brend i želim da se više vratim na svoj DTC (direct to customer) model prodaje.
U kolekciji ‘Don’t bring me flowers’ si radila sa stilistkinjom Ivonom Yvone a fotografiju potpisuje Aleksandra Martinović. Vidimo rezultat ali kako je iza kamere izgledala saradnja vaših kreativnih energija?
Za poslednji drop sam imala ideju da uradim shoot koji je više ‘clean’, što znači da je akcenat na garderobi i stajlingu. Stilistkinja Ivona, čiji ukus jako cenim, je preuzela direkciju i styling.
Fotografisala je Aleksandra Martinović, sa kojom sada imam poseban bond jer sam joj prošle godine radila venčanicu za svadbu, tako da smo sada ‘the family’. Ceo tim je ženski i imali smo predobru sinergiju, što se može videti i iz rezultata.
Jednom si mi rekla da ne treba da se opterećujemo izgledom jer tvoji modeli stoje najrazličitijim ženama. Šta bi bila preporuka onima koje se još ne usuđuju, kako osvojiti ženstvenost i samopouzdanje kojim odiše Sanda Simona brend?
Dualna priroda žene je uvek ono što prožima moj rad. Ono što je i do sada pratilo dizajn i izraz brenda a vidi se i u ‘Don’t bring me flowers’ jeste sinteza opozitnih znakova. Izbegavam da moj izraz bude samo jedno.
Ne volim kada je estetika nekog brenda samo ‘girly’ ili samo ‘strong woman’, po meni žena je baš slojevito i kompleksno biće. Svojom estetikom i svojim komadina upravo to želim da istaknem. Žena je i ‘girly’ i ‘strong’ u jednom.
Šta je zajedničko za sve Sanda Simona žene?
Zajednička je autentičnost i snaga volje, otpor konvencionalnom i primodijalni seksipil.
U ‘Don’t bring me flowers’ klasičan komad garderobe, predstavljen je kao „zaleđen“ u trenutku nečijeg nevoljnog erotskog maštanja. Haljina deluje kao da pada ali je niko ne skida. Iako njen kroj izaziva, ona ipak čvrsto stoji, jer imamo posla sa nekim kome nije potreban cvet kao uvertira za svima dobro poznate igre.
Rekla si da želiš da transformišeš domaću modu – kako izgleda njena budućnost iz Sanda Simona vizure?
Moja vizija od početka brenda Sanda Simona je bila da postanem srpski internacionalni brend, koji je relevantan i u svetu. Sve zemlje iz regiona imaju jak svetski brend osim nas, što mislim da je poražavajuće. Kada to kažem ne mislim na dizajnere kao sto su Roksanda, Dushan itd, jer su oni ipak u drugim zemljama i odatle su izgradili svoj brend.
Za mene je najveći izazov graditi internacionalni brend baš iz Srbije. Zato sam se i vratila iz Pariza, imam odgovornost da to stvarno i uradim. Volela bih da naši brendovi budu više autentični i da ne razmišljaju samo u okvirima našeg tržišta, jer trzište je svakako pretrpano copy/paste brendovima. Nadam se da će Sanda Simona ohrabriti i druge da grade svoj svetski put.
I ja se nadam, hvala ti Sanda.
Da li ste već izabrali favorite iz prolećne kolekcije? Dizajn na temu mini haljine je omiljeni kao i prošli put ali verujem da ćemo se zadržati dugo razgledajući sve modele na sajtu Sanda Simona. Posle ovog razgovora, preferiraću direct-from-designer kupovinu.
Svi zajedno čekamo Eurosong prvo polufinalno veče 7. maja. Teya Dora će nositi Sanda Simona custom made haljinu nastupajući pod rednim brojem 2, a o toj saradnji pričamo sledeći put.
‘Don’t bring me flowers’ editorial
Creative direction i styling: Ivona Yvon
Photo: Aleksandra Martinović
Model: Iva Radoman
MUA: Margarita Buzova
Hair: Maja Dimitrijadis
Nail art: Jana Milošević
Photo: Aleksandra Martinović za Sanda Simona
Instagram @sandasimona, @papermachetiger