SHEIN otvara prvu stalnu radnju… u kojoj neće moći ništa da se kupi?
SHEIN otvara prvu stalnu radnju… u kojoj neće moći ništa da se kupi?

SHEIN otvara prvu stalnu radnju… u kojoj
neće moći ništa da se kupi?

U svom nezaustavljivom pohodu masovnog širenja koji prevashodno pripisuje nekvalitetnim proizvodima i ekološki štetnim praksama, ultra fast fashion brend SHEIN otvara svoju prvu stalnu radnju. Kada etika i moral nisu bitni, malo šta može da zaustavi ovaj modni konglomerat u svom cilju dostizanja nezamislivih razmera.

O zastrašujućim podacima hiperprodukcije i negativnih efekata koji SHEIN ima na planetu (kao i o značenju termina ultra fast fashion modnog brenda), pričali smo u nedavnom tekstu. Sada seciramo šta otvaranje prve stalne radnje znači za ovaj brend, i za nas.

Radnja u kojoj se ništa ne kupuje

Za razliku od fast fashion modnih brendova poput Zare i H&M-a, SHEIN nema fizičke radnje gde kupci mogu da kupe odeću. Umesto toga, svu svoju prodaju zasniva isključivo preko njihovog online sajta. Iako je u pitanju kineski retailer baziran u gradu Nanjing, vrlo malo prodaja je zapravo ostvareno na lokalnom tržištu, dok se u Americi nalazi njihova najveća baza kupaca.

SHEIN je do sada imao mnogobrojne pop-up radnje širom Evrope, Amerike i Azije, koje su neko vreme testirale uživu kupovinu njihove robe. Međutim, da li je otvaranje prve stalne radnje SHEIN-ov korak ka udaljavanju od digital-first načina poslovanja? Ovo nam se čini malo verovatno.

Prva stalna SHEIN radnja, otvara se u Cat Street ulici u Tokiju, ulici alternativne mode koja se nalazi između Harajuku i Shibuya distrikta. Međutim, bizarnosti ovog plana se i dalje nismo dotakli. Naime, kupci neće moći da kupe ni jedan komad odeće fizički u radnji, već će umesto toga skenirati QR kod zakačen za komad odeće, preko kog će poručiti robu direktno sa SHEIN sajta.

Šta ovo znači nadalje?

Ovo, nažalost, ne znači mnogo toga što nam već do sada nije bilo potpuno jasno. SHEIN nastoji samo da širi svoj svetski dohvat i kapital, uprkos širenja svesti i beskonačnim razotkrivanjima neetičkih praksi brenda, kako što se tiče proizvodnje i otpada odeće, tako i neljudskih radnih uslova i mizernog tretmana svojih radnika.

Ukoliko se otvaranje prve stalne radnje u Japanu pokaže plodotvorno, možemo očekivati dalje širenje SHEIN radnji na svetskom nivou. Malo toga je u rukama „nas običnih ljudi“ kada su u pitanju ovakve aktivnosti, međutim, ono što nikako ne smemo da dopustimo jeste da budemo samo nemi posmatrači, a još gore, potajni učesnici.

Foto: Profimedia

Učitati još
Zatvori