Svima nam je već poznato da su Skandinavci pioniri vođenja hygge načina života. Od svih prevoda za ovaj, sada već dobro poznat skandi termin, najviše nam se dopada zdrav hedonizam. Odnosi se na sposobnost uživanja koja kombinuje udobnost, zadovoljstvo i tu prekopotrebnu dozu mira koja nam je neophodna zbog nametnutog stresnog i aktivnog životnog tempa.
Drugi segment u kom Skandinavci dominiraju definitivno je dizajn, ponajviše interior design u kom se ovaj deo Evrope izdvojio po minimalističkoj estetici koja kombinuje atmosferu praznog prostora i ultimativnog clean luksuza. Premda je prvi sinonim za skandi dizajn minimalizam, ono što je u biti jednako važno u njihovoj kulturi jeste pattern koji je uvek autentičan, i za nijansu smeliji i apstraktniji.
Jedan od najboljih primera autentičnog dizajna koji je istovremeno vanvremenski i out of the box, jeste vodeći finski modni i dizajnerski brend Marimekko. Ljubitelji skandi uređenja upoznati su sa njihovim vizuelnim pravcem. Hrabra kombinacija boja, savremen dizajn i umetnički pristup povezuju istoriju i orjentisanost ka prirodi. Danas su sinonim za brend koji je ponosi vlasnik najprepoznatljivijih printova u svetu dizajna.
Atipičan IKEA x Marimekko svet čiji je rezultat BASTUA kolekcija, spaja upravo ono najbolje od ova dva brenda – savremenu funkcionalnost sa autentičnim i kreativnim dizajnom.
/ Skandinavska dizajnerska jednačina /
IKEA inovacija + Marimekko dizajn = BASTUA kolekcija
Jednako koliko je hygge pristup životu + out of the box dizajn sinonim za Marimekko pattern, toliko je zbir kultnog Marimekko dizajna i IKEA inovativnosti rezultiralo kolaboracijom u vidu kolekcije pod nazivom BASTUA. Dizajneri BASTUA limited-edition kolekcije u fokus stavljaju / vraćaju / lepotu nordijske prirode, rituala, nege i skandinavskog lifestyle hedonizma.
BASTUA kolekciju karakteriše osećaj beskrajnog leta i jednostavne, estetične lepote nordijske prirode kroz nameštaj i aksesoare za dom. Zato ne čudi da se baš ova kolekcija našla na radaru Journal interior design dela redakcije. Jer, gde je beskrajno leto + priroda + atipičan enterijer + ultimativni hedonizam koji u fokus stavlja baš brigu o sebi, tu je i team Journal.
B A S T U A.
BASTUA kolekcija objedinila je znanje kompanije IKEA o uređenju doma i umetnost izrade printa – pozivajući da je vreme da ugodimo sebi. Rituali ispijanja kafe sada su lepši u udobnosti novog BASTUA bademantila, dok su letnje večeri za nijansu romantičnije uz svetlost koja se prelama sa BASTUA table accessorise-a u vidu seta čaša, bokala, poslužavnika i nezaobilaznih sveća za dozu skandi romantike.
Za autentičnost su se pobrinuli Marimekko dizajneri čija je inspiracija za kreiranje Raparperi i Puuleikkaus šara upravo nordijska piroda i finski pejzaži. To nas je inspirisalo da krenemo sa treninzima u prirodi uz nezaobilaznu kupovinu prateće opreme u vidu flašice za vodu, oversized peškira i torbe za opremu. Jer znate našu mantru – funkcionalnost but make it fashionable!
Ovo je prvi put da je Marimekko dizajnirao set printova posebno za saradnju, čineći ga zaista jedinstvenim. Kolekcija sadrži četiri specijalne štampe koje su kreirali poznati dizajneri Maija Louekari i Sami Ruotsalainen.
Upravo u svemu navedenom leži naša opsesija novom IKEA kolaboracijom koja je poznavajući brend identitet, istoriju i uspeh Marimekko dizajna zaista one of a kind za sve estetične ljubitelje enterijera i dekorativnih predmeta.
Kako je mart najavio dolazak proleća, a IKEA kreirala kolekciju savršenu za ugođaj i brigu o sebi, više nemate izgovor za odlaganje rekreacije u prirodi. Stoga, trk na sajt da odaberete svoje favorite iz BASTUA limited edition kolekcije i pravac u pirodu. I ne zaboravite da je ultimativni hedonizam 21. veka, koji su nas Skandinavci naučili, upravo briga o sebi.
Kako znate da je naše oko programirano na favorites kategoriju, a naš mozak / i brzi prsti / na add-to-cart akciju izdvojili smo naše hygge meets skandi favorite. Premda BASTUA u prevodu znači sauna u Journal leksikonu BASTUA bi bilo:
- B – je za bezvremenski dizajn i beskompromisan skandi hedonizam.
- A – it has to be aesthetic.
- S – je za sunčano leto Skandinavije.
- T – table accessories never looked this good.
- U – je za uživanje u sebi kao prioritet za ovu / svaku / godinu.
- A – it has to be authenticity.
/ Journal finds: BASTUA favoriti /