Ove četiri kampanje su dokaz da modna i beauty industrija sve više targetira Gen Z muškarce
Ove četiri kampanje su dokaz da modna i beauty industrija sve više targetira Gen Z muškarce

Ove četiri kampanje su dokaz da modna i beauty industrija sve više targetira Gen Z muškarce

Ako je nešto danas praktično nemoguće, to je zadržati pažnju Gen Z dela populacije duže od par minuta. Svetski modni i beauty brendovi znaju da u ovoj ciljnoj grupi leži njihova budućnost, te na razne načine pokušavaju da animiraju grupaciju koja neguje vrlo visoke standarde, doduše nekad bez potpunog pokrića.

Biranje ambasadora, zaštitnih lica i modela novih kampanja se na psihološkom aspektu direktno uvezuje sa negovanjem vrednosti publike kojoj se obraćate, te su ovo stvari koje treba detaljno promisliti. Tako je modna kuća Louis Vuitton svojevremeno znala da je Virgil Abloh sjajan izbor za kreativnog direktora muške linije, iako je ona donosila maksimum 7% od njihovih ukupnih godišnjih prihoda. No, imidž koji im je on doneo, kao i preko potreban hajp i konektovanje sa delom hypebeast subkulture nisu imali cenu.

Virgil Abloh na Met Gali 2021. godine

Keeping up with Gen Z

Procvat očekivanja ove generacije desio se tokom lockdown-a, kada je društvena mreža Tik Tok potpuno zasenila Instagram. Kako se cela garnitura ljudi preselila u ovaj digitalni odsek držanja pažnje od par sekundi, tako su i veliki brendovi shvatili da moraju da igraju po pravilima generacije Z.

U početku je bilo dosta opiranja, jer su brendovi polazili od premise da im tamo nije mesto i da će sve to biti kratkog daha. Međutim, Tik Tok se pokazao kao sjajan kanal za razvijanje biznis strategija. Nakon što su marketinški timovi velikih svetskih kuća savladali ovu lekciju, morali su naći način kako da se približe muškoj populaciji koju ne zanima koji korektor koristi Sofia Richie, niti gde mogu da nađu highstreet verziju Miu Miu mini suknje. Dakle, morali su da nađu predstavnike čije je pojavljivanje u njihovim promotivnim kampanjama relevantno. Tu na pozornicu stupaju javne ličnosti – glumci, sportisti, reperi i influenseri, sa kojima mladi muškarci mogu i žele da se identifikuju.

Austin Butler za YSL Beauty

Zlatni dečko Holivuda, Austin Butler, zaštitno je lice nove YSL mirisne note koja nosi naziv MYSLF. Emily Poisson, generalna menadžerka brenda za američko tržište, rekla je za Business of Fashion kako se nada da će ovo biti najuspešniji launch parfema za muškarce. Ova mirisna nota namenjena je generaciji Z, kako su istraživanja pokazala da je YSL sastavni deo shopping navika američkih tinejdžera, a ovom kampanjom planiraju da tu poziciju dodatno učvrste. Zvaničan launch party desio se tokom Nedelje mode u Parizu, dan nakon što je Austin sedeo na Saint Laurent reviji tik uz Hailey Bieber (za koju znamo da ima nemerljiv uticaj na celokupan Gen Z).

Gen z
Austin Butler i Hailey Bieber na Saint Laurent reviji

Carlos Alcaraz za Louis Vuitton

Velika nada svetskog tenisa, i jedina trenutna glavobolja Novaka Đokovića, bez sumnje je Carlos Alcaraz. Njegova mladost, talenat i snaga koju ostavlja na terenu doveli su ga bilborde svetske modne kuće Louis Vuitton. Pomislili biste da marketing sektor jednog od najluksuznijih brendova na svetu cilja na nekog ostvarenog muškarca, koji je mnogo duže poznat javnosti, ali oni su se okrenuli u totalno drugom smeru (jer stariju ciljnu grupu već uveliko imaju).

Carlos je motivacija mnogim mladim muškarcima da je uspeh u sportu moguć uz disciplinu i svakodnevna odricanja, i kao takav sjajno igra relatable ulogu sa kojom oni mogu da se poistovete. Još jedan šok efekat jeste i to da smo mladog tenisera navikli da viđamo mahom u sportskoj opremi, a on ovde nosi mušku formalnu kolekciju. Sjajan potez, skoro jednako dobar kao teniserov maestralni forhend.

Central Cee za Jacquemus

UK drill muzički pravac proširio se na svetsku scenu, a jedan od njegovih najboljih predstavnika upravo je britanski reper Central Cee. Simon Porte veliki je vizionar i marketing mag, te je još pre velike globalne popularnosti prepoznao uticaj mladog repera kojeg je odabrao za zaštitno lice svoje prošlogodišnje zimske kampanje ‘Neve World’.

Ovi komadi rasprodali su se brzinom svetlosti, ali su ove jeseni doživeli restock. Minulog leta Central Cee je svoju popularnost preneo i na američki kontintent, Bella Hadid i Kim Kardashian ga ne skidaju sa svojih muzičkih plejlista dok klinci bespogovorno kopiraju sve njegove stajlinge.

Jacob Rott za Polo Ralph Lauren

Nemački influenser i Tik Tok senzacija Jacob Rott viđen je na skoro svim velikim svetskim modnim manifestacijama. Javnosti se prvenstveno predstavio kroz lip sync video zapise na Tik Toku, da bi danas često bio u društvu Kendall Jenner i ostale A list modne ekipe.

Njegov uticaj propoznala je i američka modna kuća Ralph Lauren, pa je tako ovaj mladi momak postao zaštitno lice njihove aktuelne Polo RL kampanje. Ovo nije prvi put da se social media personality nađe na svetskom bilbordu, a novi trendovi zahtevaju nove mere – i to uspešne.

Učitati još
Zatvori