Mnogi su se trendovi smenili ove godine, posebno na TikTok-u. Samo je dvanaest meseci u kalendaru, ali smo za svaki od njih videli barem po dva nova trenda, od kojih se većina završi pre nego što istekne trideset dana.
Toliko ih je bilo, da ovom prilikom nećemo ni pokušavati da nabrojimo svaki. Ipak, ako ste se pitali koji je od svih tih mikrotrendova – jer više smisla ima tako da ih zovemo – bio najzapaženiji, imamo odgovor na to pitanje. Kažu analitičari, to je weird girl aesthetic ilivam estetika čudne devojke.
O čemu se radi?
Teško je opisati ovaj trend, kao i to kako biste mogli da ga rekreirate. U principu – anything goes. Pa tako, ako vam neko kaže da vam outfit izgleda neusklađeno, uvek možete reći da je to samo weird girl estetika, a to je sada prihvaćeno(?) u modi! Pomalo nas podseća na maksimalističke kombinacije, mada nam se čini da “čudne devojke” odvode ovakvu vrstu sklopova do novih granica. Ono što vidimo pri prvom pogledu jesu: šarenolike kombinacije, printovi i šare najrazličitijih oblika i dimenzija, a kič aksesoari su a must!
Kako je došlo do ovoga?
Teško je, kao i sa svim TikTok trendovima koji često i nestanu iz pravog života pre nego što se pojave na našoj For You strani, reći kada, kako i zašto je nastalo i postalo dominantna tendencija. Kao i većina aktuelnih modnih šablona, čini se da inspiraciju crpi iz ikona sa kraja 90-ih i vrhunca 2000-ih. Često se pominje i specifična japanska moda kao osnova na kojoj su bazirani mnogi od outfit-a ovog tipa. Harajuku pokret nosi naziv po delu Tokija u kojem se ovaj stil razvio, a koji je najbolje opisati kao konglomerat mnoštva različitih stilova.
@rag.report some of the coolest personal style in our opinions #tiktoktaughtme #tiktokpartner #weirdgirlaesthetic
♬ Puff - Hany Beats
Kako postati „weird girl“?
TikTok trendovi koji se na ovaj način predstavljaju – kroz estetiku određene osobine – navode nas na pitanje da li se oblačimo u skladu sa osobom koja jesmo ili tako da postanemo osoba koja želimo biti. Drugim rečima – da li se weird girl postaje ili se takvom rađamo? Nemamo, naravno, ništa protiv toga da se odeća koristi da njome proizvedemo ono kako želimo da se osećamo. Verovatno da većina nas nosi ono što čini da se osećamo samopouzdano, odvažno, udobno ili nešto četvrto.
Ovakvo razmišljanje uvode nas u diskusiju ne samo o brzini sa kojom se trendovi smenjuju, već i načinu na koji se propagira usvajanje određene estetike.
Komodifikacija nekog tipa ličnosti podstiče ideju da kupovina određene vrste garderobe, aksesoara ili bilo kog predmeta, omogućava da ta osoba i postanemo. Zato mnogi protivnici TikTok „estetika“ – od clean girl do weird girl ističu da ovakvo postavljanje stvari samo ohrabruje konzumerističke navike. Sve što treba da biste postali ovakva ili onakva osoba – a najčešće su to devojke – jeste kupovina svih ovih ili onih stvari koje će omogućiti da izgledate kao ta zamišljena osoba.
Vraćamo li se time na ono vekovima staro pitanje – čini li odelo čoveka? Zanimljivo je da mnogi glumci, kada govore o svojim ulogama, ističu da tek kada obuku kostim zapravo mogu da „uđu“ u lika kojeg tumače. Možda se tu krije odgovor na naše pitanje.
Ko sve može biti „weird girl“?
U mnogim od TikTok-ova pod hashtag-om #weirdgirl pojavljuje se… Bella Hadid? Iako za Bellu definitvno možemo reći da ima jedinstven stil, da li bismo gq zaista opisali kao čudan? Možda je samo… autentičan, i ne prati nužno parametre nekog određenog ili pojedinačnog trenda. Sve je ovo pomalo paradoksalno, složićete se.
Za kraj, ne bismo filozofirali previše, ali nameće nam se jedno pitanje. Ako je “čudna devojka” sada u trendu – dakle, kul – da li to znači da onda ipak nije čudna?