Živimo u vremenu kada je sve vidljivo i lako dostupno – a tako lako i cancel-ovano. Brojni brendovi izgubili su popularnost, novac, pa i ime zahvaljujući manjim ili većim skandalima koji su pratili njihov način poslovanja. Jedan od najčuvenijih skorašnjih takvih slučajeva jeste brend Victoria’s Secret – koji je bio (opravdana) žrtva cancel culture. Naime, 2018. godine u javnosti se pročulo sve ono manje glamurozno što se nalazi iza krila VS anđela. Mizoginija, optužbe o toksičnom radnom okruženju i pokret MeToo bacili su manje anđeosko svetlo na Victoria’s Secret. Tako je 2019. godine revija otkazana, a mnogi su predviđali da se nikada neće vratiti. Ipak, brend se vratio sa (manje ili više uspešnom) revijom ove godine – i dokazao je da je, makar na momenat, moguće vratiti se staroj slavi. Gotovo ista priča ispratila je brend Abercrombie & Fitch. Američki brend koji je, poput VS, glamurizovao određenu estetiku i građu tela bio je otkazan baš zbog tih razloga – ali sad se, čini se, vraća. Otkrivamo koja je nova vizura ovog brenda – i da li ćemo ga nositi u budućnosti?
Istorija brenda Abercrombie & Fitch
Američki brend Abercrombie & Fitch stekao je popularnost, a potom i slavu kasnih 90-ih i ranih 2000-ih. Isti je bio pravi it brend za tinejdžere. Njihove reklame i promocije, gde su muški modeli savršenih figura pozirali bez majica, a žene u donjem vešu, bile su pravi you had to be there momenat u popularnoj kulturi. Umnogome, to je bio razlog i zašto je brend brzo stekao veliku popularnost. Svaki odlazak u tržni centar američkih tinejdžera podrazumevao je odlazak u Abercrombie & Fitch – so what went wrong?
Baš kao što je bio slučaj i sa brendom Victoria’s Secret, skandal se desio zbog osnivača Mikea Jeffriesa i optužbama o prostituciji i seksualnoj trgovini. Jeffries je negirao optužbe, ali reputacija brenda je svakako bila ukaljana. Nakon što je Jeffries dao otkaz, ovaj modni brend napravio je rebranding – i popularnost mu ponovo skače. Tako Abercrombie & Fitch danas broji 750 butika u globalu.
Šta je još brend učinio da ponovo postale relevantan? Udaljio se od marketinga ranih 2000-ih. Manje shirtless tinejdžera i logoa, a više klasičnih, basic komada. Modernizovani Abercrombie & Fitch jedan je od retkih brendova koji je uspeo da ukloni imidž iz prošlosti i uradi potpunu 180 rotaciju. Danas je ovaj brend moderan, uspešan i drugačiji – i deo svakog fashion haul-a na influens sceni.