Šta je anti-beauty trend?
Šta je anti-beauty trend?

Šta je anti-beauty trend?

Poslednjih godina svet lepote prošao je kroz značajnu transformaciju. Društvene mreže, a ponajviše Instagram i TikTok nam često plasiraju nove beauty i modne trendove. Kako se oni menjaju na nedeljnom nivou, njihova vrednost opada. Zato je anti-beauty trend postao glasnik revolucije u odnosu na savremeni standard lepote. Umesto da sledimo norme koje nam se često nameću, sve se više ljudi okreće prihvatanju i slavljenju svoje autentičnosti.

Verovatno ste primetili skorašnji sadržaj koji vas umesto očekivanog plasiranja proizvoda, odvlači od kupovine istih. Viralni deinfluencing trend je pojava neosporivog doba influensera i sa sobom povlači niz pitanja i implikacija toga šta on zapravo podrazumeva za potrošača, ali i beauty zajednicu u celosti. Neretko ćemo poverovati beauty influenserima koji, iako reklamiraju određene proizvode, često ne zalaze u naizgled sitne detalje. Međutim, oni su sve samo ne sitni. Takođe, mnogim influensirama je fokus isključivo na prodaji ovih proizvoda. Zato je deinfluencing uskočio u pomoć. Ovaj trend je bio uvertira, možemo reći i te kako pozitivnom anti-beauty trendu koji promoviše autentičnost i originalnost.

Šta podrazumeva anti-beauty trend?

U svim beauty magazinima u poslednjih par meseci nismo mogli a da ne pročitamo jedan tekst o popularnoj bob frizuri. Clean girl estetika je bila dominantna cele prošle godine. No-makeup-makeup look jako dugo ne silazi sa liste najpopularnijeg beauty trenda. Pitate se zašto nabrajamo sve ovo? Zato što anti-beauty trend, kao što mu i samo ime govori, predstavlja antitezu svim ovim trendovima. Kada dominantan trend lepote postane sveprisutan, poklonici anti-beautyja, postavljaju nove trendove. Zašto? Zato što žele da se izdvajaju iz mase, budu drugačiji, i nadasve žele da promovišu nekonformizam. Fokus je na odbacivanju nametnutih standarda i osnaživanju pojedinca da prigrli svoje jedinstvene karakteristike.

Weird girl estetika je nastala kao protivteža popularnoj clean i vanilla girl estetici. Svedočili smo buntovnom okretu ka tamnim i bordo karminima umesto nude, shimmery nijansi. Modna ikona i zagovornica bad make-up-a, Julia Fox, nam je poručila da zaboravimo na konvencionalne standarde lepote, te nam je predstavila latex make-up  i allien beauty trend. Sve navedeno predstavlja anti-beauty trend u malom. Umorni od modernih i IT standarda lepote, mnogi počinju da se predstavljaju na način na koji im je zabavno, a ne onako kako to proklamuje beauty i influence zajednica.

Iako smo puno puta čuli ideju da lepota dolazi iz raznolikosti, ne možemo da ne primetimo da su ljudi sve sličniji. Jedan od ključnih aspekata globalizacije je širenje informacija i kulture putem masovnih medija i interneta. Naizgled beskrajni pristup informacijama dovodi do deljenja zajedničkih vrednosti, trendova i ideala lepote. Pa ćemo tako jako često viđati devojke isto obučene, sa istom bojom kose i istim načinom šminkanja. Odeća i stilovi koji su nekada bili specifični za određene regione sada se mogu videti na globalnom nivou, i zato dolazi do unifikacije. Anti-beauty trend je ovde da to promeni. A mi mu zbog toga odajemo jedan gromoglasni shout-out.

Učitati još
Zatvori