Potpetice sa crvenim đonom važile su za one najneudobnije – a sada u njima možemo da trčimo?
Potpetice sa crvenim đonom važile su za one najneudobnije – a sada u njima možemo da trčimo?

Potpetice sa crvenim đonom važile su za one najneudobnije – a sada u njima možemo da trčimo?

Rebranding etiketa koje su svojim dosadašnjim poslovanjem dospele u sam vrh modne industrije, može biti najbolja ili najgora stvar koja će im se desiti. Demna upotpunisti prezentovao je svoj take španske kuće Balenciaga, koja je danas sinonim street style-a (i odeće koja rezonuje sa socijalnim eksperimentom), Anthony Vaccarello izostavio je Yves u zvaničnom imenu Saint Laurent-a, i dalje vodeći se postulatima čuvenog tvorca pomenute modne kuće, dok Dior gotovo iz sezone u sezonu menja logo, na čudan način sabotirajući prodaju svojih produkta.

S druge strane, rebranding u jednu ruku predstavlja novi početak kuće, koji može doći kako sa novim kreativnim vođstvom tako i sa inovativnim postulatima, ali je u istom bitno negovati srž etikete koja ju je dovela baš tu gde jeste. Kada biste CHANEL-u uzeli tweed to više ne bi bila francuska kuća koja čini sinonim klasike, već samo gomila odevnih komada sa CC logom. Tom Ford bez seksepila nije modni provokant poznatiji kao Fashion wonder. A Saint Laurent bez chic narativa takođe nije ono zbog čega pasionirano favorizujemo njegove komade.

Međutim, šta se desi kada crvenim potpeticama koje čine imperativ seksepila oduzmemo njihovu znanu neudobnost? Da li one ostaju jednako ikonične, za nijansu praktičnije ili pak izlaze iz mode?

U svojoj novoj kampanji Christian Louboutin poentirao je da u njegovim cipelama možemo da trčimo. A evo šta mislimo o tome.

Imperativ (neudobnih) seksi potpetica


Naša modna priča vodi nas u 1992. godinu, kada su nastale ikonične crvene potpetice. Christian Louboutin, francuski dizajner, oduvek gajio je fantaziju prema visokim potpeticama. Svoj prvi butik otvorio je u Parizu. Ako ste se ikada pitali ko je bio glavna inspiracija crvenog đona – reč je o njegovoj asistentkinji.

Iconic red soles

Jednog oubičajenog dana, Louboutin ugledao je svoju asistentkinju kako lakira nokte upečatljivim crvenim lakom. U pomenutoj boji, Louboutin video je seksepil, odvažnost ali i moć, te je baš tada odlučio da će svaki par njegovih cipela imati đon obojen u istu.

Pored upečatljivog đona, pomenute štikle znane su po poprilično neudobnom nagibu, te su jedne od onih u kojima se najteže graciozno hoda.

Potpetice poznatog dizajnera ubrzo postale su omiljene u krugovima holivudske elite, te su neretko staple na crvenim tepisima širom sveta. Neki od najpopularnijih (i najneudobnijih) modela su čuvene Kate salonke, imenovane po Kate Moss, Hot Chick, Rosalie i mnoge druge.

Zendaya & Kate heels

Law Roach, čuveni stilista, nedavno izjavio je da je poznatu glumicu Zendaju učio da hoda u štiklama baš pomoću Kate para, koji važi za jedan od najneudobnijih.

Šta Christian želi da nam poruči?


Iako su Louboutin cipele i dalje prisutne na mnogim crvenim tepisima, jasno je da nisu u samoj žiži javnosti kao nekada. Uz prisustvo novih dizajnera i mladih talenata, kao i dominacijom brendova kao što su Amina Muaddi i Jimmy Choo, crvene đonove ostavili smo po strani. Njihova neudobnost neretko bila je komponenta koja je kupce odvajala ali u jednu ruku i nagovarala na kupovinu istih. Kao i crveni đon, neudobnost je sastavni deo istih.

Svojom novom kampanjom, poznati brend prezentovao je manekenke koje trče u poznatim potpeticama ali i voze skejt. Da li je ovo znak da brend ponovno želi da se približi publici? Da. Da li u neku ruku odvaja isti od svoje autentičnosti? Odgovor je takođe – da.

Stoga, činjenica da je Louboutin proizveo model u kom možemo da trčimo je sjajna, ali ako nas pitate – i dalje preferiramo one neudobne.

Foto: Instagram / @louboutinworld /

Učitati još
Zatvori