U eri kada su na tržištu postojali luksuzni brendovi odličnog dizajna i street style brendovi koji su bili jeftinija interpretacija high end brendova, francuski brend Polène napravio je pravu malu modnu revoluciju i istupio na tržište sa minimalističkim, prepoznatljivim dizajnom ženskih torbi. Tako se francuski brend torbi Polène, sa središtem u Parizu, za kratko vreme etablirao kao brend visokokvalitetne izrade. Svojom estetikom i politikom poslovanja, brend je najpre dostigao popularnost u Evropi i Parizu, gde je i otvorena njihova prva radnja, nakon čega je validacija njihovog rada usledila i na drugim kontinentima. Najpre u Americi, Njujorku, a od 1. septembra i u Aziji, Tokiju.
Polène privlači pažnju žena od stila širom sveta, a među najpoznatijim koje su ponele Polène modele torbi je i Kate Middleton, princeza od Velsa. Ono što Polène izdvaja među brendovima jeste činjenica da u njihovoj proizvodnji cena nije ekvivalentna kvalitetu. Po načinu izrade i visokom kvalitetu upotrebljenih materijala, Polène se može okarakterisati kao luksuzni brend pristupačnih cena. Ovaj podatak potvrdio je i Tanner Leatherstein (Volkan Yilmaz), preispitavši odnos cene i kvaliteta Polène torbi.
Sa predstavnicima brenda Polène razgovaramo o procesu nastanka torbi, pozicioniranju i kreativnom identitetu brenda, osvrćemo se na najpopularniji model Numéro Un, ali i kako je došlo do saradnje i pojavljivanja njihovih modela u seriji Emily in Paris i eksluzivno saznajemo koji noviteti su u planu za 2024. godinu.
Journal 01: U modnim krugovima sve češće se pokreće pitanje da li je Polène luxury brend?
Polène: Ukoliko se posmatra iz ugla klijenta i njihove percepcije, a uzimajući u obzir pažnju koju polažemo na detalje, vrhunsku izradu i kvalitet upotrebljenih materijala, možemo reći da je u pitanju luksuzni brend. Jer u Polèneu je proizvod u središtu svega. S druge strane, naše cene ostaju pristupačne i nisu toliko podeljene kao cene velikih luksuznih brendova.
Journal 02: Kako ste jednom prilikom izjavili, brend je osnovan u trenutku nedostatka kreativnosti i kvaliteta na tržištu i upravo to jeste nešto što je brend u kratkom roku izdvojilo u odnosu na druge. Ipak, postavlja se pitanje – koliko je izazovno održati kvalitet, kreativnost i inovativnost na duže staze i kako vi to postižete?
Polène: Od svog početka brend je odlučio da internalizuje svoje talente. Između Pariza, našeg korporativnog sedišta, i naše radionice u Ubrikueu, svi naši profesionalci rade zajedno – dizajneri, kupci, prototipisti, kožari, grafički dizajneri, postprodajna usluga, menadžeri, distribucija. Sve faze Polène torbe su integrisane u procesu – od prve skice do prodaje naših proizvoda. Ovakav način poslovanja omogućava svim našim zaposlenima da imaju potpunu kontrolu nad DNK Polènea i da imaju izgrađen sjajan timskih duh. Pored toga, odbili smo da prodajemo naše torbe u multibrend prodavnicama kako bismo kontrolisali imidž našeg brenda do najsitnijih detalja uključujući i detalje strategije distribucije. Izbor ekskluzivnosti nam je važan, jer nas on razlikuje od ostalih.
Od samog početka, naš tim internih dizajnera je radio direktno sa mikrovlaknom (microfiber) na stvaranju dizajna, umesto korišćenja skice. To je veoma redak pristup dizajnu, jer većina brendova svoje modele prvo nacrta pre nego što ih kreira. Koristimo 3D prototipove od mikrovlakana kojima se lako može manipulisati da pripreme oblika kože, omogućavajući nam da kreiramo detalje koji nas karakterišu. Naš cilj je da istaknemo visokokvalitetni materijal stvarajući praktične i izdržljive torbe za svakodnevnu upotrebu. Pored toga, koristimo samo teleću kožu koja je poznata po svojoj vrhunskoj lepoti, a dolazi iz najprestižnijih italijanskih i španskih kožara i sertifikovana je od strane Leather Working Group.
Journal 03: Startovali ste sa svedenim dizajnom još u vreme kada quiet luxury nije bio trend. Da li je po vašem mišljenju minimalizam zapravo klasika, a ne trend?
Polène: Naši klijenti favorizuju autentičnost, povratak stabilnijem, održivijem, vanvremenskom luksuzu, ali pre svega kvalitetnijem. Koncept quiet luxury je namenjen ljudima koji žele da kupe proizvode vrhunskog kvaliteta, a istovremeno brinu o planeti. Pojava ovog modnog pokreta je osvežavajuća u odnosu na fast fashion i nedostupnost određenog luksuza. Fokus na kvalitetu, izdržljivosti i potcenjenoj eleganciji je uzbudljiv pravac za modnu industriju. Mi smo ponosni što smo deo ovog trajnog pokreta. Za nas to nije trend, nego smišljen i održiv izbor.
Journal 04: Kako biste definisali estetiku svog brenda?
Polène: Polèneov kreativni identitet može se definisati kao ženstven, jedinstven i organski sa linijama koje omogućavaju stvaranje skulpturalnih dela. Uvek implementiramo unikatne komade, potpise koje ćete odmah zapaziti i prepoznati kao deo Polène univerzuma. Kada je u pitanju estetika našeg brenda, želimo da dočaramo neku vrstu poezije. Organske obline naših modela su direktno inspirisane prirodom koja nas okružuje. Volimo kontraste. U estetici naših kreacija prenosimo sliku jednostavnosti i lakoće. Istovremeno, gradimo ambiciozne strukture i koristimo razrađene tehnike u njihovoj proizvodnji. Polène torba je dizajnirana kao dragoceni predmet dizajna. Naši dizajneri odvajaju vreme da je vizuelizuju u 3D dizajnu, kako bi napravili arhitektonske i složene forme.
Journal 05: Od samog osnivanja brenda minimalizam je bio prisutan kada je reč o bojama, a sa poslednjim kolekcijama zapažamo i druge boje. Da li planirate da proširujete paletu i drugim bojama ili možda dezenima?
Polène: Polèneova istorijska paleta više se odnosi na kamel, braon, nude nijanse – vanvremenske boje koje se nalaze u prirodi. Ponekad volimo da ponudimo varijacije boja u zavisnosti od sezone – pastelne nijanse za leto ili ljubičaste, crvene, bordo za zimu. Ovi monohromi ostaju elegantni i u skladu sa DNK brenda. Za sada ne razmišljamo da radimo na ideji printova. S druge strane, volimo da se igramo s kožom nudeći nove teksture. Već smo probali utiskivanje (kroko), razradu različitih tekstura na glatkoj koži, pa čak i somotu. Naši noviteti bi više bili orijentisani u ovom pravcu.
Journal 06: Brend Manolo Blahnik proslavio se pojavljivanjem u seriji SATC, zanima nas šta je vašem brendu donelo pojavljivanje u seriji Emily in Paris?
Polène: Pojava naših torbi u dosadašnje tri sezone serije Emily in Paris je sigurno ojačala naš kredibilitet na međunarodnom nivou. Brend Polène je povezan sa ikoničnim imidžom Parižanina u SAD, Aziji i ostatku sveta. Ova serija je bila neverovatna prilika za nas i to se desilo potpuno slučajno, zahvaljujući Camille Razat koja je nosila naše torbe u svakodnevnom životu, kao i Marylin Fitoussi, kostimografkinji koja je izabrala naše torbe za sve tri sezone serije. Uvek nam je zadovoljstvo kada klijent zatraži da vidi torbe koje su se pojavile u pomenutoj seriji.
Journal 07: U modnim krugovima spekuliše se da je Numero Un vaša najprodavanija torba. Da li je zaista tako?
Polène: Naš prvi model, torba Numéro Un je doživela ogroman uspeh, još od kada je 2016. postala dostupna u prodaji. To je i dalje naš najpopularniji model, toliko, da smo izabacili mini, nano i mikro torbe. Obline i nabori modela su postali karakteristični detalji brenda i mogu se naći u svim našim kolekcijama. Među ostalim komadima iz naše kolekcije izdvaja se i torba Numéro Dix. Ova torba je u obliku polumeseca, a često nije dostupna zbog potražnje. Model Numéro Dix je nedavno predstavljen na Vogueovoj listi torbi sa najvećom vrednošću preprodaje.
Journal 08: Prvu radnju ste otvorili u Parizu, drugu u Njujorku, a od 1. septembra i u Tokiju. Kakvi su vam planovi za 2024. godinu?
Polène: Ponosni smo što smo našu treću prodavnicu otvorili 1. septembra 2023. u Tokiju. Nakon Pariza i Njujorka, naša nova radnja otvorena je u srcu Ginze, ultra premium distrikta koji sadrži sve nabolje japanske i međunarodne modne brendove. Tu se nalazi naša monobrend prodavnica jer još uvek odbijamo da se naši proizvodi prodaju u multi-brend radnjama ili robnim kućama. Nadamo se da ćemo otvoriti još prodavnica u svetskim prestonicama u 2024. godini.