Pet razloga zašto italijanski pevač Mahmood može da ponese titulu ikone stila
Pet razloga zašto italijanski pevač Mahmood može da ponese titulu ikone stila

Pet razloga zašto italijanski pevač Mahmood
može da ponese titulu ikone stila

Italijanski pevač Mahmood svojom pojavom definiše značenje sintagme modni kameleon i pomera granice kada je vizuelni identitet u pitanju. On je 2022. godine za britanski GQ izjavio da moda ima svoju svrhu i da bi, kao takva, trebala da se koristi kao oruđe za slanje određene poruke. Upravo zato su gotovo sva njegova modna izdanja vrlo promišljena i – uvek u skladu sa tim šta želi u tom trenutku da nam poruči.

Nakon nedavno održanog San Remo festivala (na kojem se takmičio treći put), videli smo ga u najrazličitijim modnim izdanjima tokom svih pet večeri (Prada, Loewe, Margiela, Dolce & Gabanna, Valentino) i sa punim pravom možemo zvanično da mu dodelimo titulu modne ikone. U nastavku teksta otkrivamo zašto Mahmood –pored muzičke podjednako zavređuje i našu modnu pažnju.

#1 Modni kameleon

Ono što je Bad Bunny na američkom kontinentu, to je Mahmood na evropskom – gamechanger. Njegov odnos prema modi je uvek slojevit, nikad površan i tera nas da tražimo skrivene (ili manje skrivene) poruke. Od prvog velikog javnog pojavljivanja na Eurosongu kada je za svoj noseći komad izabrao modnu kuću Maison Margiela bilo nam je jasno – boy came to play.

U ovom kontekstu Mahmood uvek ima novu priču da nam ispriča, a uz nju ide i novi vizuelni identitet. Od čipke i suknje do oversize silver trenerke (iz poslednjeg spota “Tutta gold”) on uvek ima novu ulogu sa kojom se identifikuje u potpunosti.

#2 Ne traži approval i nužno pozitivan feedback

Postoje ljudi koji prate trendove i impuls publike, a postoje i oni koji trendove setuju. Kada ste u nečemu prvi morate biti spremni na raznolik feedback ali ne i dopustiti da vas on, kao umetnika, definiše. Italija je zemlja u kojoj su kreativnost i umetnička sloboda na ceni, otuda i Mahmood ima veliku slobodu da se izrazi kroz estetiku koju u tom trenutku želi da neguje.

On je kao artist vrlo jasno definisan a muzičke i modne faze kroz koje prolazi nesebično deli sa svojom publikom. Na kraju dana, sa njim nema kompromisa i uvek ostaje bezrezevno svoj.

#3 Neguje gender free modni izražaj

Mahmood je jedan od retkih artista koji će da izađe na nastup u suknji i istovremeno deliveruje mačo energiju. Njegovo stanje svesti ne priznaje rodno klasifikovanu modu kao takvu, već mu je pogled na tu sferu vrlo fluidan.

U više navrata se fotografisao i nastupao u suknjama i to je učvrstilo njegov status modne ikone. Kada je 2022. godine pobedio na San Remo festivalu sa duetom “Brividi” na finalnoj, petoj večeri nosio je upravo – suknju.

#4 Ima stilistu

Poznati muškarci negiraju da imaju tim stilista koji brine o njima jer smatraju da je to slabost i na neki način priznanje da oni lično nemaju stila. Naprotiv, stilisti su tu da izvuku najbolje iz vašeg izgleda i personalitija i usklade vaš svaki look uz određenu priliku, moodboard ili dress code koji vam je zadat.

Za njegov stajling trenutno je zadužena Lisa Jarvis, sa kojom je počeo da radi sredinom prošle godine. Do tada, o njegovim autfitima brinula se italijanka Susanna Ausoni. Obe su na određen način i u simbiozi sa njegovim korenima i personalitijem uspevale da odlično odrade svoj posao.

#5 It’s all custom, baby

Kao što znamo (i kao što se podrazumeva) custom made komadi prave se za baš (baš) velike zvezde ili miljenike dizajnera koji imaju sličan estetski pravac kao i modna kuća sa kojom se identifikuju. Mahmood je definitivno miljenik dizajnera od Milana, Pariza pa sve do Londona, a jedne sezone je čak i šetao Burberry reviju. Veliki broj njegovih stage izdanja i stajlinga u spotovima je custom made, a skoro svaku modnu viziju iznese na sebi svojstven način. Znate kako kažu – it only counts when it’s custom made.

Učitati još
Zatvori