Sutra uveče, stamenite stepenice njujorškog Metropoliten muzeja pretvoriće se u drugi najvažniji crveni tepih na svetu
Prvi je, naravno, uprkos vaskolikoj važnosti Anne Wintour i ovog njenog višedecenijskog passion projekta, i dalje dodela Oskara. Zvanično, ovo je gala večera kojom se prikupljaju sredstva za krilo muzeja posvećeno umetnosti odevanja. To predstavlja jedino kustosko odeljenje koje samo sebi mora da obezbedi finansiranje. Nezvanično, to je žurka godine na Istočnoj obali. SuperBowl za ljude koji umeju da izgovore Schiaparelli – i kako je jednom briljantno poentirao iskusni njujorški PR Paul Wilmot bankomat za Met. Nije se šalio (previše): prošle godine ovaj event je zgrnuo 22 miliona dolara, dok je (manje glamurozna) Met Art&Artist sakupio svega (!) četiri.
Semantika red carpet pojavljivanja i njen lukrativni podkontekst
Razlog za takav očigledni disparitet u globalnom interesovanju za kostimski department Metropolitena nasuprot svemu ostalom u njihovoj impresivnoj postavci leži u apsolutnom mediageničnom viteštvu sa kojim je Wintourova uvela perjanicu Conde Nasta u digitalno doba. Osim što okuplja najslavnije ljude u toj sali svakog maja nepobitno dobrim povodom i povezuje ih sa dizajnerskim kućama sa čijom estetikom su kompatibilni čak i ako to ne znaju kao kakav modni provodadžija, ona za celokupni Vogue brend kontinuirano obezbeđjuje kilometarske kolumne besplatnog medijskog prostora. Uključujući i ove redove koje upravo čitate. Međutim, ono najvažnije što je njen neumorni rad na razvoju Met Gale doneo je često i najpodcenjenije. A to je lucidno formulisani dress code za zvanice koji godinama klizi od banalnog do božanstvenog zaslužan je za današnju opsesiju tematskim odevanjem na crvenom tepihu.
Ovo je takođe poznato kao method dressing
Taj termin je u vokabular mode i pop kulture dospeo prošlog leta tokom promocije blockbuster-a Barbie. Margot Robbie i Ryan Gosling su bukvalno svake sekunde izgledali kao lutke koje su oživele pred našim očima. Ove godine, Zendaya je uspela da u dva navrata, sa neznatnom pauzom, postane svetski simbol metodske škole odevanja. Između press ture za filmove Dune i Challengers deluje kao da nije prošlo ni nekoliko nedelja, a ona se promptno ispisala sa sci-fi senzualnosti i upisala u školu teniske stilske taktičnosti.
Sve je bilo kreativno kalkulisano do poslednje falte na sportskoj suknjici. Podjednako bukvalistički kao zelene loptice probodene Loewe stileto štiklom i očaravajuće nostalgični poput vizuelnih referenci na nekadašnje Vogue portrete sestara Williams. Za Zendayu, moda je podjednako važna kao sredstvo izražavanja i način zarade, možda podjednako kao za Annu Wintour. Kompanija za praćenje i analiziranje digitalnih podataka Launchmetrics procenila je medijski impakt onog Mugler momenta na 13,3 miliona dolara.
Videćemo u kom pravcu će modno krenuti na Met Galu
Ona je među domaćinima ove godine. Ovogodišnja tema Sleeping beauties: reawakening fashion ne aludira na njenu Disney prošlost – i, subsekventno, maskiranje u Pepeljugu na Met Gali u znaku kempa 2019. godine – već na one retke velelepne modne artefakte previše stare, vredne i tanane da bi se više mogli nositi, pa čak i izložiti. To je slavljenje ideje mode kao vremenske kapsule, oda (ne)prolaznosti.
Gosti su instruirani da se pri odabiru toalete inspirišu krakom pričom Bašta vremena J.G Ballarda. J.G Ballarda je bio istaknuti član tzv. novog talasa u žanru naučne fantastike. Aristokratski par živi na ograđenom imanju sa čarobnim vrtom. Sa druge strane, neumitno im se približava osvetoljubiva rulja koja preti da okonča njihov miran život. Kako bi zaustavio neminovni upad na njihov idiličan posed, muž pokušava da vrati vreme trgajući laticu po laticu, sve dok ne ostane više cvetova. Gomila stiže i opljačka imanje, a dvoje aristokrata se pretvara u kamen.
Kakva metafora za modu danas!
Budući da je španska kuća Loewe jedan od sponzora večeri i izložbe, gotovo je neminovno da ćemo na nekoj od zvanica videti jednu od najznačajnijih, kontekstom nabijenih kreacija Jonathana Andersona. Reč je o mantilu prekrivenom pravom zelenom travom iz kolekcije za proleće 2022. Njen vek je podjednako dug kao i naša pažnja za aktuelne trendove, zar ne?
Foto: Profimedia, Spotlight Lauchmetris