Kakav je to jastuk od 900 dolara i zašto nam je potreban?
Kakav je to jastuk od 900 dolara i zašto nam je potreban?

Kakav je to jastuk od 900 dolara i
zašto nam je potreban?

Udobnost prilikom spavanja svakako da nam je svima prioritet (ili bi trebalo da bude), no znači li to da je cena od 900 američkih dolara – ili nešto više od 1000 evra – prihvatljiva za jedan jastuk? Možda ne bi bila, kada bi se radilo o tek bilo kojem jastuku, ali ovog puta ipak nije tako. Onaj koji mi želimo zapravo je – jakna.

Kreaciju je lansirao japanski brend Kapital, čiji bismo vizuelni identitet najpribližnije opisali kao spoj japanskog kulturnog nasleđa i savremenih streetwear tendencija. Iako zvuči kao kombinacija dijametralno oprečnih estetskih ideologija, one nekako uspevaju da egzistiraju zajedno na komadima koji proizilaze iz studija ovog brenda.

Nakon Drugog svetskog rata, i posebno tokom 70-ih godina prošlog veka, japanska kultura oblačenja bila je pod značajnim uticajem američkih trendova tog perioda. Kapital je došao na tom talasu krajem 80-ih, sa željom oca i sina da rekreiraju prepoznatljive teksas komade koji su dolazili od američkih brendova kao što je Levi’s. Ipak, vremenom je porodični dvojac proširio svoje kreativne snage, nudeći novi i jedinstven dizajn koji se nije zasnivao isključivo na korišćenju teksasa. Tako su u narednim decenijama razvili sasvim jedinstven modni jezik koji je ponudio nove ideje najpre unutar japanske streetwear kulture, a onda i širom sveta.

„Jastuk“ koji je nama zapao za oko zapravo je bomber jakna koja već neko vreme deo Kapital kolekcija, a nova izdanja našla su se unutar one za proleće/leto 2023. Osim što se može spakovati tako da posluži kao idealan dodatak tokom dugih letova, ovaj komad zapravo je svojevrsni prototip onoga što Kapital predstavlja. Kroz godine tokom kojih su se razvijali, Toshikiyo i Kiro Hirata razvijali su kolekcije na avangardnim principima, ujedno čuvajući tradicionalne japanske tehnike izrade.

Danas se Kapital smatra jednim od gradivnih stubova savremene japanske mode, predstavljen često kao heritage brend, upravo zbog svoje duge tradicije i uticaja koji je njome izvršio. U svetu, njihove komade moguće je pronaći tek u malobrojnim, posebno odabranim (koncept) radnjama, što doprinosi njegovoj ekskluzivnosti.

Foto: Lazzari Store

Učitati još
Zatvori