Kada smo izrazili svoju naklonost konceptu upcylcing-a, te brendovima koji se pridržavaju ovog principa, nismo znali koliko široko može biti shvaćen pojam „odbačenih sirovina“. Da li je ljudska kosa jedna od njih, koja se može koristiti za izradu narednog komada odeće? Izgleda da jeste. Južnokorejski dizajner Kimintē Kimhēkim, koji je pokrenuo svoj brend Maison Kimhēkim, potvrdio je svojim kreacijama za prošlogodišnju sezonu.
Zašto da ne?
Odgovor na pitanje zašto je, zapravo, krajnje jednostavan – zašto da ne. To je, uostalom, svojevrsna mantra mnogih izdanaka korejske mode koji u poslednje vreme pretenduju na svetske trendove. Azijsko, i to posebno kinesko, tržište oduvek su bili omiljene oaze svih luksuznih brendova u kojima im je uspeh bio gotovo pa zagarantovan. Međutim, ono što je nama daleko intrigantnije jeste proces kojim je ovdašnji streetstyle došao pod uticaj južnokorejskog novog talasa. Modna kultura ove zemlje podseća na ono što bismo na Zapadu tek mogli da iščekujemo kroz par godina. Tako barem tvrde mnogi eksperti u ovoj industriji koji Južnoj Koreji predviđaju predvodnički uticaj na budućnost mode. Tako verujemo i mi, koji entuzijastično posmatramo tendencije koje pristižu sa Istoka.
Da li to znači da su haljine i kaputi od kose naša budućnost?
Ne nužno, no ne bismo ni kategorički isključili takvu mogućnost. Kimintē sada živi i radi u Parizu, otkada je proveo neko vreme kao šegrt pri ruci Nicolasa Ghesquièrea, dok je Francuz predvodio Balenciagu. Drugim rečima, the future is now, pa je preplitanje južnokorejskih ideologija sa ustaljenim zapadnjačkim normama sve izvesnije.