Ready to serve – finally! Film Challangers ipak stiže u bioskope. Štrajk holivudskih radnika odložio je premijeru, inicijalno predviđenu u okviru prošlogodišnjeg Venecijanskog festivala. Iako ostvarenje Luke Guadanjina (ita. Luca Guadaghnino) još nismo pogledali, modne predikcije ipak možemo praviti – jer je Zendeja (eng. Zendaya) otpočela promotivnu turneju u Lacoste kompletu.
Tenis je bio (i ostao) rekreativna aktivnost aristokratije. Nastao je u kraljevskoj Engleskoj, zbog čega se preteča modernog tenisa neretko naziva sportom kraljeva, a odevni kodeksi oslikavali su poreklo onih koji su se njime bavili. Jedan od najstarijih i najznačajnijih turnira je Vimbldon, koji brojnim protokolima i dalje neguju elitistički duh belog sporta. Upravo ovaj sinonim kojim se često koristimo polazi od modnih pravila – jednobojnog garderobera – koji su igrači primorani da poštuju na terenima All England Club-a. Jedan od prvih velikih šampiona i neizbrisivo ime istorije tenisa jeste René Lacoste, a osnivanjem istoimenog brenda 1933. godine, Francuz je nepovratno utemeljio modni identitet ovog sporta.
Večno koketiranje tenisa i mode
Teniske odore su, spram odevnih komada drugih sportskih disciplina, uvek ostavljale više prostora za koketiranje sa modnim pravilima. Iako postoje određene norme koje se moraju poštovati, granice su značajno prohodnije od onih u drugim profesionalnim sportovima. Zato ne čudi da su mnogi brendovi koristili ovaj teren za poigravanje dizajnerskim aspektom teniskih komada, često brišući liniju između sporta i mode. Jedan od najvažnijih igrača koji je pomirio ovo dvoje jeste Nike. U trenutku kada su Serena Williams, Maria Sharapova, Roger Federer i Rafael Nadal dosezali svoj vrhunac, svima je na ramenima stajao isti znak – The Swoosh.
Međutim, brend nije bio tek još jedan sponzor, već je vešto definisao vizuelni identitet najvećih teniserki i tenisera današnjice. Kreacijama koje je Serena Williams iznosila na teren mogli bismo – i verovatno u nekom trenutku hoćemo – posvetiti zaseban tekst. Oslanjajući se na takmičarsko suparništvo između Federera i Nadala, te činjenice da su stilovi njihove igre dijametralno različiti, Nike je modnim izborima potkrepio i njihovo vizuelno rivalstvo. Elegantni Švajcarac jednom prilikom čak je nosio dvodelno odelo – beli sako i pantalone – pred izlazak na terene Vimbldona, koji bi onda presvlačio pred početak meča. Pasioniranog Španca svi pamtimo u bermudama i majicama bez rukava, u kojima su isijavali njegovi mišićavi bicepsi. Ništa od toga, naravno, nije bilo slučajno – bio je sasvim nameran marketinški potez, što je bivši direktor Nike Tennis, Mike Nakajima, nedavno i eksplicitno potvrdio.
Should’ve seen it coming
Elem, da se vratimo na ono zbog čega smo ovde. Kako to da je teniska estetika sada dospela u redove modnog mainstream-a? Odgovor nam je, zapravo, sve vreme bio pred očima, zbog čega ovog puta moramo poraznički priznati da nam se desilo ono što nam se retko dešava – promakao nam je začetak jednog trenda.
Trebalo je da znamo da će se ovo desiti još prošle godine, kada je Jacquemus lansirao kolaborativnu kolekcijom sa Nike-om, inspirisanu elegancijom i pokretom teniske igre.
Game and first set – Simon Porte.
Par meseci kasnije, Miuccia Prada je servirala svoju viziju teniskog garderobera koji se – razumnjivo – sastojao od Miu Miu mini-suknji, grejača i baletanki.
Game and second set, Miuccia Prada.
I sve to, samo kako bi se Lacoste opet uspeo na vrh modne liste. Ranije ovog proleća, brend je odveo parisku Nedelju mode do terena Roland-Garrosa, i time svima razglasio da loptica, barem kada se vodi bitka za postavljanje modnih trendova inspirisanih tenisom, ipak ostaje na protivničkoj strani.
Game, set and match – Lacoste.
Foto: Profimedia / Instagram (@lacoste / @jacquemus / @orioncarloto / @miumiu)