Sudeći po stilskom izboru tenutne muzičke senzaije Charli XCX i njenog uveženog stiliste Chrisa Horana, IT cipela, preciznije čizma, sezone je stigla. Ovog puta ne fokusiramo se na baletanke koje potpisuje obožavana Mala Prada ili moto čizme iz njene porodice koje su osvojile letnju sezonu, već o cipelama koje i nisu toliko pristupačke, uobičajene niti u jednu ruku i nosive. Pojam autentičnosti u modnoj industriji prisvajali smo uz imena mnogih etiketa i dizajnera. Neki su zasluženo, a neki i ne toliko, uživali u svim benefitima koje takvi hvalospevi nose. Ali onaj koji nije verovao da ga toliko volimo i uvažavamo, bio je jedan od najboljih.
Kratko i jasno, shvatili ste da je u pitanju Lee Alexander McQueen. Međutim, iako ćemo se vratiti na njegovo stvaralaštvo, ovog puta u fokus stavljamo take londonske etikete njenog novog kreativnog vođe, Sean McGirra. McQueen Hoof Boot preti da će postati IT model sezone, a da li su poveznice sa već postojećim modelima puka slučajnost, donosimo u nastavku.
McGirr’s take
Od nesrećne smrti tvorca brenda o kom govorimo, prošlo je mnogo godina, a slobodno možemo reći da gotovo nijedna nije prošla bez njegovog pomena. Jedan od najkreativnijih ljudi, velikana i revolucionara u modnoj industriji upravo je Lee Alexander McQueen. Nakon dizajnerke Sare Burton, koja će možda pokucati na vrata Givenchy ateljea, uvažena etiketa dospela je u ruke Sean McGirra, irskog dizajnera koji je nedavno prezentovao i kampanju svoje debitantske kolekcije. Lepota, znanje ali i moć nečije ere unutar krojeva odabrane etikete prožima se kroz balans novog i reference. Core brenda mora postojati u kolekciji kako bi ona na neki način bla relevantna. DNK dizajnera koji ju je osnovao treba zauvek ostati u istoj. Te se čini da je modna mlada nada u ovom slučaju odlično uradila svoj posao, kako je i jednu ruku i bilo očekivano.
Lee oduvek poentirao je kako je njegov brend na neki način London smešten unutar krojeva odeće. Kao i da ne veruje u velike mase i da oblači individue. A McGirr prezentovao je svoju verziju individualizma, na visokim potpeticama.
McQueen Hoof Boot
Mladi dizajneri jesu oni koji osećaju najveći pritisak inovacije u modnoj industriji. O tome govorio je i Martin Margiela, kada je objašnjavao svoj kreativni put koji je stvorio kultne Tabi čizme. Njegova želja bila je da kreira nešto upotpunosti novo, što niko do sada nije video. Te je glavna inspiracija bila ulična moda Tokija koji je u poređenju sa tom vremenskom odrednicom nedavno posetio. Baš ovi postulati – novo i nikada do sada viđeno, možda su bili upravo ono što je prolazilo kroz glavu McGirra tokom kreiranja pomenutog modela. Međutim, koliko god da su one inovativne i definitivno jedan od modela koji će se i novim kreativnim vođstvima u budućnosti rekreirati, postoje poveznice s modnim remek-delima kojima smo već svedočili.
Naime, sama poleđina potpetica u većini slučaja poseduje aksesoar nalik konjskom repu, koji vas odmah asocira na narativ koji su komunicirali upravo Martin Margiela i Tabi model. S druge strane, dominantna platforma ali i oblik cipela podsećaju na jednan od najprepoznatljivijih modela Rick Owens brenda, Platform Boots. Na gotovo svakoj reviji koju potpisuje Rick, videćete pomenuti model u prvom planu.
Poveznice su vidne. Ali da li će one sprečiti pomenuti model da pridobije IT epitet ove sezone, ako nas pitate odgovor je ne. Mnogo puta desilo se da su neki modni velikani nalazili inspiracije jedni u drugima i tako kreirali ikonične modele. A mi definitivno mislimo da je ovo jedan od njih.
Foto: Launchmetrics/spotlight/ Instagram / Glen Luchford / @alexandermcqueen,